Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw E60 vagy E90?

Bmw E60 vagy E90?

Figyelt kérdés
Ezen a 2 autón gondolkozok melyik lenne jobb választás szerintetek?

2022. szept. 28. 20:38
A kérdező szavazást indított:
Bmw E60
Bmw E90
10 szavazat
 1/5 anonim ***** válasza:
Technikailag 90% ugyanaz.
2022. szept. 29. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
65%

Az "ős BMW-sek" mindig szeretik mondani, hogy az E60 jobb, mert abból a 20i, 25i, és talán a 30i is 2005 előtt még az M54-es sorhatos benzinmotorokkal jött, amik kevesebb törődéssel is sokáig működnek, mint az őket leváltó N-es motorok. Az E90 már csak ezekkel létezett.


Nekem volt már kettő újabb BMW-m N-es motorral, az egyik pont egy E60 530i volt még az N52-es motorral (amit aztán 2007-től váltott az N53, ami már direkt befecskendezéses, annak minden előnyével és hátrányával).


Valójában az N52 sem egy rosszabb motor tapasztalataim alapján, mint az elődök. Kicsit halkabb, kulturáltabb, talán kevésbé sportos hangja van, de a jellemző hibák ugyanazok, mint amikre az M-es motoroknál is kellett figyelni: hűtésproblémák (érdemes megvétel után megelőzőleg termosztátot és termosztátházat, vízpumpát cserélni, vízpumpából szigorúan olyat ami nem műanyaglapátos mint a gyári hanem fém, a drágábbak ilyenek, megéri ha nem csak rövid távra tervezel az autóval), szelepfedél tömítés lehet cserés ha látsz a környékén olajsarat. Ami az M-es motoroknál is viszonylag gyakori magas futásnál (250-300e+), az itt már korábban előjön: kattogni tudnak a hidrotőkék, mert nem kapnak elég olajat. Sajnos ez konstrukciós hiba, leginkább hidegben jelentkezik rövid utakon és jellemzően ahogy a motor felmelegszik úgy el is múlik, nem nagyon tudsz vele mit tenni azon kívül hogy a megfelelő és jó minőségű olajat teszed bele, és biztosra mész hogy maxon van a szintje. A legkésőbbi N53-as motoroknál ez már javítva lett, viszont ott meg a nagynyomású pumpa és a direkt befecskendezés egyéb velejárói okozhatnak kellemetlenségeket, amik ráadásul sok pénzbe is tudnak kerülni. Cserébe azok alulról szépen húznak, a korábbi nem direkt befecskendezéses sorhatos szívókat azért kicsit pörgetni kell hogy meginduljanak.


A négyhengeresekről és dízelekről semmit nem tudok, annyit esetleg igen, hogy az N47-es dízeleknél volt gond a vezérléssel, erre több tulajt hallottam panaszkodni, de pontosabb infót nem tudok mert sosem volt ilyenem és nem is néztem utána.


Egyébiránt szerintem mindegy melyiket választod, nagyon hasonló technika, nyilván az E60 egy kategóriával nagyobb, ennek megfelelően kicsit nehezebb, kicsit több extra lehet benne (ami kicsit több pénzbe kerülhet ha tönkremegy), kicsit kényelmesebb, de kevésbé sportos a vezetési élménye értelemszerűen. Mindkettőre és az összes Bangle-érában készült BMW-re érvényes hogy ha ez az alu hatású trim van benne, az sajnos nagyon rondán el tud kopni és mállani kezd a felső rétege. Szerintem érdemes olyat találni amiben nem az van, de sajnos azok a ritkábbak, azt hiszen az alu hatású trim volt az alapfelszereltség része akkoriban.


Szóval ami neked fontosabb. Ha nagyobb autó kell, akkor az ötös, de ha inkább sportosabb és elég a kisebb méret, akkor a 3-as is jó, igazából elöl ülve tökmindegy ahogy én éreztem (E90-et is vezettem már többször, egy barátomnak van belőle egy 25i), hátul nem mindegy.

2022. szept. 29. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Ja igen, a lényeget kihagytam.


Csak és kizárólag a felső ársávból szabad ilyen autót venni, mindegy milyen prémiumautóról beszélünk, de szerintem nem prémium autókra is igaz ez az állítás, csak kicsit kevesebb a kockázat.


Amikor ezek az autók jók, akkor nagyon jók a mai napig, ezt tapasztalatból mondom neked, új megfelelőikben is ültem már elég sokat, nyilván a technológia sokat fejlődött, de az E90, E60 mindkettő már van annyira modern, hogy kényelmi szinten nem tudnak sokkal kevesebbet HA rendben vannak.


Ha viszont nincsenek rendben, akkor

1) Nem tudják már azt az élményt amiért egyáltalán ilyen autót venne az (értelmes) ember. Ezek az autók akkor tudják azt, amiért érdemes őket megvenni, ha tényleg rendben vannak tartva. Egy lefingott példány helyett akkor már vennék valami olcsóbb márkát/típust szebb állapotban.

2) A világ összes pénzét el lehet rájuk költeni. Tök mindegy hogy E90 vagy E60. Ezek az autók simán ki tudnak venni milliókat a zsebedből, ha kifogsz egy rossz példányt belőle, és mivel ezek már olcsón kaphatóak évek óta, elég sok olyan ember vette már meg őket akik csak leélték de nem költöttek a karbantartásra, tehát nagyon könnyű lyukra futni.


Nehéz jót találni normális áron, de ha találsz, akkor nagyon jók. #2 voltam.

2022. szept. 29. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Valóban a felső ársáv a javasolt, ami mindkét autó esetén nem az 1 millió alatti sáv. Tényleg a pénz fogja eldönteni, ha nincs egy jó állapotúra most, akkor inkább ne, mert fenntartani sem lesz sokkal több, max apránként fizeted ki rá a milliókat.


Kevés pénzből ezeket venni olyan, mint a szemétégetőnél drosztoló lányokat reszelni gumi nélkül. A feeling ímmel-ámmal megvan, csak ki tudja mikor csöngetsz be az urológushoz, bőr- és nemibeteg gondozóhoz.


Jó lenne tudni mennyi a vételárra szánt összeged, mert lehet azt mondanám pl, hogy abból az összegből egy szép E34-et, E36-ot, E39-et, vagy E46-ot érdemesebb. De ezek is olyanok, hogy itt sem fogsz olcsón jót találni, 900 ezerért vett egy ismerősöm hozzátartozója 46-ost úgy, hogy van kis rohadás a sárvédőívnél, meg instant kuplung javításos, toronycsapágy is cserés, stb.


Lassan ott tartunk, hogy minél régebbi egy autó, annál biztosabb vétel, mert azoknak az alja bontódik, a közepe még kérdéses, a felsőbb ársávúakat meg felújították tokkal vonóval kb.


Van 16 oldalnyi E60 hahun, a 4. oldal elején kezdődnek a 2 milliós kocsik és még nem járunk a kínálat felénél. Ennyiért olyan E34-ek vannak fent, hogy enni lehet a motortérből, sehol egy rozsda, szép tiszta a beltér, BBS kormány, fa berakás, bőr beltés, mittudomén.


Nem tudom, én nem vennék E60-at vagy 90-et olcsón, vagy a közepetájáról. Sokan félnek a régebbi autóktól, vesznek inkább valamit a 2000-es évekből, én inkább azoktól félnék jobban, mert jelentős része most lesz csak egy pénztárcanyitogatós és nem csak BMW, hanem kb bármi.

2022. szept. 29. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

@4 - 1 millió alatt BMW szerintem jelenleg nem létezik amit megkapsz és jó is. E36 kompakt 16-18i, esetleg szedán, touring tud ennyiért lenni ami még úgy kb egyben van, de az is ritka.


Egy jó E90, E60 amiben van hozzá illő motor is, felszereltség is, és rendben is van, az 3 misi környéke és felette.


Én személy szerint a régebbi bajorokat (‘90-es évek végéig) jobban szeretem mint az újakat, volt is E36-om kupé és kabrió, E28-am, E39-em… ezek alapvetően kevésbé bonyolult, könnyebben szerelhető kocsik mint az E90-E60, de itt a gondok már a rohadással, az évek múltával elöregedő-eltörő anyagokkal vannak. Jellemzően nekem az a tapasztalatom, hogy az újabbak egyszerre vesznek ki sok pénzt a zsebedből de utána legalább egy ideig tényleg rendben vannak és kellemesek, a régiekkel már mindig van valami apróság ami idegesít, egyszerűen öregek már, az utolsó csavarig felújított sem olyan már mint volt a gyárból kihozva vagy akár 5-10 évesen.


Ez egy költséges dolog, akkor is ha régit veszel, akkor is ha újabbat. Cserébe szerethető autók. Aki nem akar az autójára költeni, járjon Corollával meg Swifttel, ami tökre rendben van, ízlés és pénztárca dolga.

2022. szept. 30. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!