Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sok a különbség az 5W-30 és a...

Sok a különbség az 5W-30 és a 5W-40 olaj közt?

Figyelt kérdés

Már mint nem árilag, minőségben.


[link]


2022. okt. 7. 16:47
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem minőségben jobb-rosszabb. Ezek a számok a viszkozitása az olajnak. Olyat vegyél bele, amilyet a kézikönyv előír.
2022. okt. 7. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Ha nem tudod, mit jelentenek ezek a számok, akkor egy hozzáértő, megbízható szerelőt kérdezz meg inkább, hogy a te járművedbe melyik márka melyik olaját javasolja. Átverni nem éri meg neki, mert úgyis te veszed meg és viszed neki csere előtt az olajat, tehát a szervizdíjon felül nem tud keresni rajta.
2022. okt. 7. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

nem oszt, nem szoroz ...e kettő közül azt öntesz bele, ami a sufniban van. Mindkettő szintetikus, úgyhogy mindegy. Akárkit kérdezel, legfeljebb egy előadást tart a az amerikai SAE szabványról, de beljebb nem leszel.


Keress rá a MAZDA viszkozitás magyarázatára.


A lényeg, hogy a szintetikust ne keverd az ásványival (a szintetikusban is van egy kicsi ásványi, de gyárilag. Pont úgy mint a benzinben is van alkohol. Vagy bevallják, vagy nem, de van.)

2022. okt. 7. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ezek viszkizotásosztályok, nem minőségi besorolások. Az Audit gondolom azért linkelted, mert ilyen autóba nézed. A VW csoportos autóknál igen egyszerű a dolog, mert a Volkswagen előírja, hogy az egyes motorokba milyen előírást teljesítő olajat lehet tölteni. Ebbe a motorba VW 507.00 minősítésű olaj van jóváhagyva, ami jellemzően 5W30, de nem kizárólag. Ezt a jelölést figyeld elsősorban vásárláskor, és ne a viszkozitást!
2022. okt. 7. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Mindkettőt írja a motorba, csak érdemes-e ráfizetni a 5W-30-ra vagy felesleges, nem más.
2022. okt. 7. 22:50
 6/7 anonim ***** válasza:

A fentebb linkelt weboldal ajánlását nyugodtan hagyd figyelmen kívül, mert ahol mindössze viszkozitásosztályt adnak meg, ott nyilván halvány fogalmuk sincs a motorolajok jellemzőiről.

VW 507.00-ból nem igazán van 5W40. Lehet, hogy rövid csereperiódusra megengedett az 505.00 vagy 505.01, de akkor sűrűbben kell cserélni. Igaz, szerintem az 507-est is jobb 15000 km-enként cserélni. Ha még benne van a gyári részecskeszűrő, akkor biztos ragaszkodnék az 507-hez, tehát az 5W30-hoz, mert ezek alacsony hamutartalmú olajok, amik kímélik a katalizátort és a részecskeszűrőt. Ezek cseréje nem olcsó mulatság, lassan pedig kezdenek rászállni a kiherélt kipufogós autókra (nagyon helyesen).

Motorkopás szempontjából nem igazán lehet laikusként megítélni a különbséget, mert ehhez részeltes méréseket kéne végezni. Én mindig ragaszkodtam az 507-es 5W30 olajhoz, és nem is volt semmi gondom. Lehet, hogy 5W40-nel sem lett volna, de az a párezer Ft nem éri meg, hogy kockáztassak.

Egyébként én 507.00 jóváhagyású 0W30-as olajat raknék bele. Hidegen még hamarabb felépül a megfelelő kenés, az meg sosem árt.

2022. okt. 7. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
5w30 vékonyabban ken üzemmelegen de nem is rakodik úgy le mind a 40. Én a 40-re szavaznék egy pörgős motorhoz. De tök mindegy amit a mérnök kitalál általában az a jó, olvasd el a gépkönyvet.
2022. okt. 8. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!