A "tuning" dieselek miért kormolnak?
Versenyen nem cél a környezetvédelem. A DPF-t eleve kibelezik. Ettől már önmagában is lesz némi látható kormolás padlógázon. Lásd Euro4 és régebbi utcai dízelek!
Aztán a teljesítmény is kell a versenyzéshez. "Megcsipszelik" a motorokat. A gázolaj dőlni fog az injektorokból, a gyárinál nagyobb mértékben. Na itt jön az eltérés a benzinhez képest. A gázolaj magasabb szénatomszámú szénhidrogén, mint a benzin. Ezért a forráspontja is magasabb. Nem fog elpárologni tökéletesen a motorban, azaz nem gázolajgőz - levegő keverék lesz a hengerekben, nem molekuláris szintű lesz az elkeveredés. Hanem ténylegesen nagyon apró, de folyadékfázisú cseppek lesznek jelen a levegőben. Az égés mikroszkópikusan a cseppek felületén tud megindulni. Emiatt a csepp belseje relatív oxigénhiányos lesz. Nem ég el tökéletesen szén-dioxidra és vízre, hanem elégetlen koromdarabkák is keletkeznek. Ez az amit füstnek látsz.
Aki komolyan ért a tuninghoz, az
1. tudja, hogy mi az az adagoló
2. be is tudja állítani
Szóval ezek az autók nem fognak kormolni.
A többiek meg eltaknyolásznak a motortérben, ilyenkor előfordul, hogy a turbót fordítva kötik be, a szervószivattyút meg összekeverik a vízpumpával és társai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!