Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megoldás lehet a fojtószelep...

Megoldás lehet a fojtószelep tisztítása, vagy teljes cserére van szükség?

Figyelt kérdés

Egy 2001-es Skoda octavia-ról van szó. 1.6 benzin 101 LE.

A jelenség az, hogy legfőbbképpen hidegen nem reagál a gázpedálra. Nyomom a gázt engedem a kuplungot és fulladozik, esetleg le is fullad, rángat, ha sikerült elindulnom van olyan hogy nyomom a gázt nem reagál egyszer csak kilő, mint egy rakéta.

Melegen már nincs ilyen probléma ott olyan van, hogy sebességváltáskor mikor gyorsítanák ki meg meg torpan egy pillanatra. Kissé erőtlen egyébként.

Vagy ha üresben tartok egy 2000-es fordulatot, meg sem mozdul a lábam hirtelen visszaesik a fordulat, aztán vissza, aztán megint.


Sok helyen olvasom hogy a fojtószelep miatt is lehet. Hát nem mai gyerek már.

Nálam másfél éve van, azóta van „hajtva” előtte csak városi tötyörgés volt vele 10 perc üzem, leállítás.

Mióta nálam van én van hogy megzavarom, vagy esetleg hosszabb útra megyek vele.

Elég lehet tisztítani, vagy csere szükséges?



2022. okt. 25. 09:48
 1/3 anonim ***** válasza:
Nekem is ilyen autóm van, és az előző gazdája rendszeresen takarítgatta is a folytószelepet, valami hasonló ok miatt, én az 5 évalatt csak egyszer, tavaly, mert még nála, az eladás előtt cseréltek aló és felső holtponti jeladót, és valószínűleg az miatt zavarodott meg, úgy minden évben mikor a klímát elkezdte használni. Viszont ha tisztítasz, akkor diagnosztikai műszerrel kell neki egy resetet is nyomni. Illetve a pillangószelep szögjeladóját érdemes volna kimérni, nem-e az ment tönkre.
2022. okt. 25. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Lehet kezdésnek egy tisztítás ráfog férni, de javaslom a vákuumcsövek tisztítását is. Nekem egy Opelnál ez volt a hiba okozója hogy nem csek a fojtószelep volt tele dzsuvával és emiatt nehezen mozgott a pillangó szelep része egyszerűen be volt állva és csak melegen puhult fel annyira a dzsuva réteg hogy akkor tudott járni. Viszont nekem a kitakarítása után csak részben oldódott meg a hiba. A vákuumcsöveket is ki kellett pucolnom és volt abba jócskán kapucsinós meg kormos trutyi az iszonyatosan elzárta a légútját és persze hogy rosszabbul teljesített. Írtad a sok rövidtávot, ami lehet ennek az egyik okozója, viszont ha nem régóta van nálad az autó, az is esélyes sőt lemerem fogadni hogy ezt az előző tulaj igen csak elhanyagolta. Meg ha teheted legalább havonta menj vele egy jó nagy kört hogy jól bemelgedjen és úgy használd. Jót fog tenni hosszabb távon és kevesebb lesz vele a gond.


Persze esélyes hogy a szelep telejsen be van halva mert ha a szelepmozgató kis motor ment el benne akkor vaószínű nem úszod meg a cseréjét.


Az autódnál nem tudom hogy bowdenes vagy elektromos a gázpedál, ha elektromos akkor még meglehet próbálni a csatlakozót széthúzni és kontaktsprével átpucolni, de akkor mondjuk melegen sem működne, de végső esetben még ez is segíthet. Ha bowdenes fajtád van akkor magára a bowdenre és a mozgató szerkezetre kéne ránézni, ott is lehetnek gondok.


A folytószelepre térve én azért a levegő csövet is átnzéném ésa légszűrő házat is, meg magát a szűrőt. Láttam már olyan légszűrőbetétet amin vastagon állt a por meg mindenféle retek és emiatt is fulladozhat az autó.

2022. okt. 25. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Úgy néz ki, hogy csere lesz.

Ma szétszedtem, megnéztem. A fojtószelep gyönyörű tiszta, ugyan úgy a csövek, levegőszűrő is.

2022. okt. 25. 16:07

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!