Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják hogy nem szabad...

Miért mondják hogy nem szabad 2ezer fordulatnál váltani mert akkor még nincs meg az olajnyomás?

Figyelt kérdés
Autóról van szó

2022. okt. 29. 18:47
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
100%
Senki nem mond ilyen hülyeségeket.
2022. okt. 29. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
53%

Nézd végig a videót és elmagyarázzák.

https://www.youtube.com/watch?v=MP3TFaGgs98

De pl képzed el, hogy mész nem váltós biciglivel, iduláskor mennyire nehéz elindulnod,rá kell álnod a pedálra, de amint lendületben vagy, már lazán ülve tekersz. Most ugyanilyen erők vannak alacsony fordulatnál a motorban is.

2022. okt. 29. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
94%
#2 Válaszomhoz ;) Szóval nem az olajnyomás miatt mondják.
2022. okt. 29. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
4%
Hát hogy nem épülik fel teljesen az olajnyomas és nem olyan jó a kenés.
2022. okt. 29. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
100%
Egy motort alapból úgy terveznek meg a mérnökök, hogy az adott fordulaton a kellő olajnyomás legyen. Ha ez nincs meg ott valami nem egészséges. De azért hidegen ne pörgesd halálra szegény notort.
2022. okt. 29. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
100%
Nem mondják.
2022. okt. 29. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
100%
Be is basszzna, ha 2000-nél nem lenne normál olajnyomás.
2022. okt. 29. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
79%
Talán inkább az a legnagyobb baj amikor egy benzinest 2ezren kínoznak ötödikbe 40nél.
2022. okt. 29. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
Ez nem ilyen egyszerű, ezer féle tényező befolyásolja, hogy mikor kell váltani. Ha váltás után nem szenved a motor az alacsony fordulat miatt, akkor megfelelő a fokozat.
2022. okt. 29. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
89%

Bár az olajszállítás arányos a fordulatszámmal hiszen az olajpumpa a motortól kapja közvetlenül a hajtást, mégsem ez az elsődleges szempontja a váltókezelésnek.

A váltókezelés sokkal inkább a belsőégésű motorok jelleggörbéjével, a forgattyús hajtóműből és az azt kiegészítő, járási egyenlőtlenséget elsimító lendkerékből álló rendszerrel van összefüggésben.

A jelleggörbe meghatároz egy fordulatszám tartományt ahol a motor működőképes, és ezen belül elhelyezkedik egy optimális fordulatszám tartomány is. Ez egy benzines motornál 2500-3500ford/perc. A motor forgó-mozgó alkatrészei, pl. a főtengely alakja, mérete, kiegyensúlyozó póttömegei, a dugattyúk, hajtókarok tömege és a lendkerék tömege és geometriája úgy vannak méretezve hogy az optimális fordulatszám tartományban a lehető legjobb legyen a motor működése mechanikai, lengéstani és hőtani/kalorikus szempontból. Ha nem az optimális tartományban van üzemeltetve a motor, akkor bizonyos fizikai mennyiségek nem az ideális értéktartományon belül lesznek, hanem azon kívül, tehát pl. megváltozik az erőhatás, a rezgéstani állapot és a hőterhelés/hőfejlődés időbeli lefolyása és térbeli eloszlása általában kedvezőtlen irányban.

2022. okt. 30. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!