Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben különbözik a kettő?

Miben különbözik a kettő?

Figyelt kérdés

Van egy szívóbenzines és egy turbódízel kocsi, egyforma lökettérfogat, a benzines több lóerő viszont a dízelnek nagyobb a nyomatéka.

A kettő autó közül melyik gyorsul jobban, hol számít a lóerő illetve a nyomaték?



2022. dec. 10. 15:06
 1/7 anonim ***** válasza:
53%
Igen így van.
2022. dec. 10. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
8%

A benzinnek sokkal nagyobb az energiamennyisége, ezért turbó nélkül, kisebb lökettérfogattal is tud kellő teljesítményt produkálni, viszont hátránya, hogy turbó híján nem lesz akkora nyomaték benne. Dízel motor ezzel szemben igényli a turbót, mert turbó nélkül túl nagy lökettérfogatra van szükség, hogy életképes legyen. A turbó javarészt a nyomatékot növeli, ezért azonos lökettérfogatú motornál a dízel nyomatékosabb lesz, viszont teljesítményben így is alulmarad.


A dízel fog jobban gyorsulni, mert a gyorsuláshoz nyomaték kell, nem teljesítmény.

2022. dec. 10. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Nyomaték mondjuk egy emelkedőn számít.. nem kell szétpörgetni az autót ha egy kisebb köbcentis benzinről beszélünk...


De mondjuk egy hétköznapi embernek hétköznapi felhasználásra tök mindegy a nyomaték.... 150 lóerő már vígan jó bármire.


Mellesleg a kérdésedre kb lehetetlen válaszolni mivel ez autófüggő.

Van egész erős szívóbenzines autó és van gyenge turbódízel is..

2022. dec. 10. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Uh, hányszor kérdezték már ezt meg itt! Most utoljára válaszolok.

A nyomaték, teljesítmény és fordulatszám nem szétválasztható dolgok. A mindennapi használatban a nyomatékosabb motort fogod kellemesebbnek érezni. Hiszen egy kellemes, alacsony 2000-es fordulaton elég csak rálépni a gázpedálra és rögtön meglódul, akár emelkedőn felfelé is, visszaváltás nélkül.

De! Ha gyorsulási versenyen indulsz és nem a komfort és a mindennapi utcai kocsikázós kényelmes stílus számít, hanem kihúzatod a sebességi fokozatokat tiltásig, akkor azonos tömeg és tapadás mellett, a nagyobb teljesítményű autó fog nyerni.

Fizikai háttér: a teljesítmény a fordulatszám és a nyomaték szorzatával arányos. Hiába van 400 Nm nyomatékod, ha csak 1800-as fordulaton elváltogatsz, relatív kicsi a teljesítményed, így gyorsulásod is. A másik véglet: van 120 Nm nyomatékod, de azt kiforgatod 8000-es fordulatig, máris nagyobb a teljesítményed, jobb a gyorsulásod.

2022. dec. 10. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

0-100 valószínűleg hasonló lesz de a benzinest pörgetni kell ahhoz hogy menjen míg a dízel alul jobban elindul viszont pörgetni nem nagyon van értelme.A dízelt jobb használni a hétköznapokban mert nem kell visszaváltani,benzines sportosvezetéshez jobb mert van "jutalom" ha nyomod neki,a hangja is szebb.

De amint írták erősen autófüggő,pl van 130 és 200 lóerőes 2000-es szívóbenzin,turbódízelnél meg egyszerűen lehet emelni a turbónyomáson amitől sokkal erősebb lesz.

2022. dec. 10. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 krwkco ***** válasza:

Amikor egy autó gyorsul, akkor a mozgási energiája növekszik. Az energiakülönbség/idő=teljesítmény. Ezért a gyorsuláshoz teljesítmény kell.

De nem a csúcsteljesítmény. Hanem közelítőleg annak a teljesítménynek az átlaga, ami a használt fokozatban tartózkodást optimalizálva az alsó és a felső fordulatszámérték között van.

Ezért két azonos a csúcsteljesítményű autó közül, az gyorsul jobban amelyiknek egyenletesebb a teljesítménygörbéje.

Különösen fontos ez az első fokozatban, ahol nem lehet kihagyni az alacsonyabb fordulatokat. Csak hosszabb kuplungcsúsztatással, ami egyrészt energiaveszteséggel jár, másrészt káros.

2022. dec. 10. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Azonos körülmények mellett (váltóáttétel, kerékméret, tömeg, stb.) mindig a nagyobb teljesítményű (értsd lóerő) autó fog jobban gyorsulni.

A nagy nyomaték kényelmes, nem kell pörgetni a motort, nem kell visszaváltani.

De ha van egy 110le/250nm turbódízel és egy 130le/140nm szívóbenzin, az utóbbi fogja megnyerni a gyorsulási versenyt (természetesen azonos tömeg, áttétel, stb. mellett).

2022. dec. 11. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!