Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyha a kiegyenlítő tartályba...

Hogyha a kiegyenlítő tartályba beleszagolva kipufogószag van, akkor hengerfejes az autó?

Figyelt kérdés
Nincs tejeskávé színe az olajnak, viszont a fagyálló 1000 km/fél liter eltűnik. Nem látok fagyálló szivárgást sehol. Erős a kocsi, használatra nem tűnne fel, hogy van ilyen gond. Mennyibe kerülhet ennek a javítása, ha valóban hengerfejes? Ignis
2023. jan. 12. 22:45
1 2
 1/11 krwkco ***** válasza:
90%

Valószínűleg olyan hengerfejtömítéshiba, hogy az égéstér és a hűtőfolyadék került összeköttetésbe. Az olajjáratok nem. A gyertyák nem hófehérek? Vagy a dugattyútető (ha be tudsz nézni a gyertyanyiláson) nem fémtiszta? Mert ezek is jelek arra, hogy hűtővíz van az égéstérben. A kipufogó melegen fehér gőzt fúj?

A javítás nem lesz olcsó, mert a hengerfej levétele után tömítéseket, folyadékokat, sőt lehet, hogy vezérműszíjat kell cserélni. Plusz a munkadíj.

De ha repedés miatt van az összeköttetés, akkor aztán igazán drága lesz.

2023. jan. 12. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

#1

Az ignis láncos te szakértő.

2023. jan. 13. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 krwkco ***** válasza:
És ez mit változtat a hozzászólásom lényegén, te "semmilyen hasznosat nem mondó".
2023. jan. 13. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Nemrég volt felújítva a motor, szóval hogy lehetséges ez? Hengerfejtömítés is volt cserélve és minden is.
2023. jan. 13. 15:34
 5/11 krwkco ***** válasza:

Azt mondanám, hogy vedd fel a kapcsolatot azzal, aki a motorfelújítást végezte. Kérdezd meg, hogy (minden következmény nélkül) szerinte is van-e kapcsolat az égéstér és a hűtőfolyadék között.

Ha eléggé hozzáértőnek tűnik, akkor kérd meg, hogy szigorúan csak észszerű nyomatékra és nem szögre, húzza utána a hengerfejcsavarokat. Hátha az segít. Régebben, másfajta hengerfejtömítések mellett, az utánhúzás megszokott gyakorlat volt.

De ha nem látszik értelmesnek, akkor ne engedd, hogy túlzott erővel utánhúzza a csavarokat. Mert, ha repedésről van szó, akkor az ronthat a helyzeten.

2023. jan. 13. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"És ez mit változtat a hozzászólásom lényegén"


Nem változtat semmit. Csupán megerősíti a hozzánemértésedet.

Eleve olyan sületlenséget firkálsz, hogy befolyik a víz a hengerbe és elégeti. Neked fogalmad sincs arról, hogyan viselkedik egy olyan motor ami szabályosan eszi a vizet. Hát nem úgy ahogyan a kérdező leírta.

Először azon kellene agyalnod, hogy az átszakad hf tömítés miatt a kompresszió mit művel a hűtőtérrel. Megsúgom. Felfújja. Beton keménnyé teszi a vízcsöveket, kinyomja a vizet a fűtőradiátorból, ergó megszűnik a fűtés. A víz miatt az égés vagy elégtelenné válik, vagy meg sem történik. Ezt a motorvezérlő észreveszi és jön az égéskimaradás hibakód. A kipufogógáz drasztikus változását a szabályzószonda észreveszi és már jön is a hibakód a keverékképzésről. Végül a monitor szonda is megtalálja az oxigént és dobja is a katalizátor hatásfok alacsony hibát.

Mindezekkel együtt jön a drasztikus teljesítmény csökkenés. Már csak azért is, mert a víz nem összenyomható és az ilyen motorok bizony görbítik a hajtókart.

Szóval mielőtt okosat akarnál mondani, kutakodj a témában. És szerezz típusismeretet.

Aztán képzeld magad hasznosnak.


A kérdezőnek annyit üzenek. Vidd vissza, nézesd meg. Valószinübb, hogy nem lett rendesen kilégtelenítve az összeszerelés után és most tudja benyelni a vizet a légbuborékok helyére.

És egy jótanács. Ne nevezd az ignis túlfolyóját kiegyenlítő tartálynak, mert nem az. Ami neked van csak egy edény, ahova a hűtő sapkáján keresztül a kinyomott víz lefolyhat. Ha jobban megnézed, csupán 1db cső megy bele. De a rendszerbe már nincs visszavezetve. A második cső a szabadba nyomja ki a vizet.

2023. jan. 13. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 krwkco ***** válasza:

#6

"semmilyen hasznosat nem mondó" helyett most már "hasznosat mondó"-nak neveznélek.

A betonkemény hűtőcsőben valóban igazad van. Ez is egy olyan tünet, amit a kérdezőnek érdemes ellenőriznie.

De a motor ennek ellenére vizet szívhat be az égéstérbe. A szívó ütem alatt. Nekem volt olyan Skoda Favoritom, amelyik akkora gőzfelhőt eregetett, mint egy gőzmozdony. És ennek ellenére ment. Mert nem arról van szó, hogy az égéstér egy kis rés esetében megtelik vízzel és elgörbül a hajtókar. Csak az üzemanyag mellett víz és ezért gőz is lesz benne. És ez nem akadályozza meg a gyujtást. És nem kell, hogy teljesítménycsökkenés legyen.

[link]

A légtelenedés valóban elképzelhető, de csak a hűtőfolyadék cseréje után, korlátozott ideig. A kérdező viszont "1000 km/fél liter"-ről ír. Mondjuk, abban még lehet reménykedni, hogy csak nem veszi észre az elpárolgó kiszivárgást, de a hűtőfolyadéknak nem szabad, hogy kipufogógáz szaga legyen. Ezért is javasoltam, hogy nézesse meg a motorfelújító szerelővel az autót. Hogy ő is érzi-e ezt, látja-e a tüneteket.

2023. jan. 13. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Valóban kemények a vízcsövek meleg motornál, hogy beton kemény azt nem gondolom, de nem puha az biztos. Hideg motornál puha, meleg motornál kemény. Ma megint ránéztem a motorra, két oldalt van nedvesség, de megszagoltam és sima sáros víz szaga van a vezető oldali oldalán, nem fagyálló szagú. Esők voltak és jártam azért földúton is, ahol simán odakerülhetett. Mivel máskor nem láttam a nedvességet, így arra gondolok, hogy az esővíz. A fehér füst/pára az csak egyhelyben állásnál, meleg motornál volt, az szerintem pára. A motorfelújítás alkalmával hengerfej tömítés is volt cserélve, ezért nem tudom mire gondoljak. Se folyásnak, se megevésnek jelét nem találom. Hibakód, más hibának jele nincsen, tehát nem melegszik túl egy kicsit sem a motor stb. Csak én azért szoktam ellenőrizni a szinteket a biztonság kedvéért, a fagyálló szint tűnik elfele. Nem tudom mi van olyanokkal, akik nem néznek semmit, csak használják? Már rég kuka lenne a motor nekik? Gondolom ja.
2023. jan. 13. 19:05
 9/11 A kérdező kommentje:
#6 Igazad van, akkor az túlfolyó tartály, de akkor miért van rajta minimum és maximum jelölés? Annak a szintje fogy, akkor az nem is releváns vagy most ez hogy van?
2023. jan. 13. 19:25
 10/11 A kérdező kommentje:
De várjunk egy kicsit, akkor miért van benne cső egészen az aljáig, mintha szívna kifele is belőle, ha csak a túlfolyást engedi oda? Nekem ez így nem áll össze. De valóban 2 csöcsből csak az egyiken van cső a kupakon. Lehet hogy hiányzik onnan valami cső?
2023. jan. 13. 19:29
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!