Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorra A-kategóriát miért...

Motorra A-kategóriát miért nem szerzi meg aki megteheti?

Figyelt kérdés

A1-re mentem, volt még egy 43 éves fickó aki szintén erre. Kérdezem miért nem megy A-ra.


Azt mondja neki fő szempont a minimális fogyasztás (kinézet egy Honda Pcxet 2 literes fogyasztással) és hogy ne legyen 50-es robogó szintű a teljesítmény ami emelkedőn sem megy fel, de őt más nem érdekli, meg mondja ő kizárólag automata váltósat vesz.


Basszus nekem még 8 év mire A-ra mehetek, ő meg mehetne de nem megy.


Meg milyen hülye indokok ezek, nem értem. Most motorozni akar vagy b*ziskodni?


Ilyen ember minek vesz motort?



2023. febr. 8. 21:22
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Wtf? Nem megmondta, hogy mire kell? Hát neki úgy látszik, nem fszméregetésre, mint neked.

16 évesen gondolom ennyi a szinted, nem baj, majd kinövöd te is. Addig meg marad a cringe.

2023. febr. 8. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
89%
Ha neki elég a 125-ös, akkor lelke rajta. Nem akar túrázni, száguldozni, meg olcsón szertné megúszni a jogsit. Nem tudom most mennyibe fáj az A1, de én most csinálom egyből a korlátlant, és 400ezer felett lesz a vége.
2023. febr. 8. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
A kérdező a tökéletes példa, hogy miért kellene pszichológiai alkalmassági a jogosítványhoz, és miért is 24 év a korhatár az A kategóriánál.
2023. febr. 8. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
93%

Azért, mert nincs rá szüksége. Egyébként szerintem is selejt az, aki nem az A kategóriát csinálja, de más okból. (Nem véletlenül 24 év az A alsó korhatára korábbi motoros jogsi nélkül, kb. akkora fejlődik ki a homloklebeny. :)) Nálunk a sulinál rengetegen amint 500 köbcentis sorkettes motorra ültek, megmondták, hogy A helyett A2, talán majd több rutinnal lesz A, de ők inkább a 250-es motorral vizsgáznának. Ami a para, hogy az A2 jogsi ugyanarra az 500-as motorra is érvényes, de minket nem engedtek a 600-assal rutinpályán próbálkozni, amíg az 500-assal nem ment tökéletesen. Nem véletlenül. Motor meg motor között is sok különbség van. Forgalmi órákon amikor az egyívű megfordulást gyakoroltuk is elhangzott az oktatótól a "nehogy ne tudj megfordulni a 250-essel, hát látod, hogy a kollégánál a 600-as is elfordul ugyanazon az íven" mondat.


Talán azért nem akar az ismerősöd A1-nél nagyobbat, mert nem lesz A1-nél nagyobb motorja, és könnyebb vizsgákat akar. Lelke rajta. Én mondjuk nem csinálnám, ahogy A korlátlannal azt is figyelmen kívül hagytam, hogy ne 100 lóerős motorral kezdjek. De nem mindenki ugyanilyen.


16 évesen viszont (meg később sem) mások döntéseihez SEMMI KÖZÖD. Még ha pályán vagy krosszon a gátoldalban te is vagy a király és neked formaság az A1 jogsi, ki vagy te, hogy belepofázz, hogy mások hány évesen milyen jogsit csinálnak???

2023. febr. 9. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
#2 Rutinórákon esetleg spórol valamennyit, ha normális oktatást kap és nagyobb kategóriát sem egyből a nagymotorral csináltatnak vele, de kb. ugyanannyira jön ki. :)
2023. febr. 9. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
54%

#5 Nagyon nemjól tudod, vagy összekeverted az árakat azzal aki A2-ről csinálja a korlátlant!

A1-re 18 óra vezetést kell befizetni(6 óra rutin 10 óra város+2x1 óra vizsga)

Korlátlanra meg 28-at (10 óra rutin, 16 óra városi+2x1 óra vizsga)

Rutinvizsgára meg 1 órát kell befizetni, hiába írnak az alábbi linket 20 percet

[link]


Itt már mindjárt 80-100 ezer forint a különbség, ez nem csak "valamennyi". Az én sulimban tavaly még 8, de idéntől 10 ezer egy óra.

Egyből korlátlant csinálom, és a 125-össel vígan meglehet csinálni a rutinpályát ha az ember motorozott már, még nekem is ment, pedig 30 évig nem is motoroztam, és utána is csak pár hónapot 50-esel, de a 600-assal azok is elvéreznek, akiknek van A2-esre jogsijuk, vagy stikában jogsi nélkül motorozik, mint akivel vizsgáztam, annyira megnehezítették 2021-ben, szóval itt még a pótóra is garantált.

2023. febr. 9. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 veterán vas ***** válasza:

Tényleg azt hiszed, hogy csak egy tuti gondolatmenet létezik, a tiéd?

Mindegy hogy kinek mihez van kedve, mi az igénye, milyenek az anyagi korlátai, csak az a frankó amit te elképzeltél?

Ne legyél ebben annyira biztos! ;)


Lehet, hogy 8 év mulva lenézel minden motorost, ő pedig még akkor is boldogan fog prüntyögni a nyolcadliteresével.

(akkor majd jusson eszedbe ez a sztori)

2023. febr. 9. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

#6 Ez mondjuk nem így van. a 600-as oktatómotorok is simán fojtva vannak, viszont egy sornégyes injektoros motor gázreakciója és alapjárata egész más, mint akár egy karbisé, akár egy sorkettes motoré, így nem feltétlenül igaz, hogy nehezebb a rutinpálya. Én a Hornettel soha egy bóját sem döntöttem fel gyakorláskor, a CB500F-fel viszont először rosszabbul ment, mint kezdőként a 250-essel.


Az óraszámokat is hiába villogtatod, a legtöbb embernek rutinból úgysem elég a minimum óraszám, forgalomban pedig a kutyát nem érdekli, mennyi a ténylegesen levezetett, főleg, mert rengetegen motorjogsiznak meglévő B kategóriával, és nem nagyon erőltetik a kötelező óraszámot jobb helyeken.

2023. febr. 9. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
(Hozzáteszem a nehezített rutinról írtam, én 2022-ben ültem életemben először motoron.)
2023. febr. 9. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

#8 Teljesen mindegy a gázreakció, meg, hogy folytott vagy folytatlan, mert a 3 as feladat kivételével az egészet lépésben teszed meg, csak éppen azt a nagy tömeget már nehezebb kordában tartani mint egy 125-öst, hogy közben azért ne dőlj el, vagy ne tedd le a lábad. Nálunk ER6-os Kawák vannak , egyik A2-re folytott a másik, meg nem, de rutinpályán ugyanaz, csak jobban gyorsul az utóbbi.

De itt is több motortípus van, és mindegyiket szokni kellett, az első órában, de még néha akkor is ha szünet miatt kimaradtak hetek. Mentem 750-essel is, mikor az ER6-ot elvitték forgalomba, jobban irányítható volt a rutinpálya végi dupla megfordulásnál mint a sorkettes, és nem a szlalomban vannak a bukások, hanem a kisívű megfordulásoknál vérzik el a többség.

2023. febr. 9. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!