Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem lehet használni a...

Miért nem lehet használni a dízel motort rövidtávokra?

Figyelt kérdés

Egy BMW 320D-t vezetek, de 95% rövid táv (3-10km) és nagyon ritkán autópálya.

Soha semmi baja nem volt, semmi nem tömődött el 5 év alatt.

(DPF, EGR aktív az autóban)


Más autóknál is így van ez, vagy csak szerencsém volt?


Szeretném lecserélni, de még mindig riogatnak azzal, hogy autópálya - dízel, rövidtáv - benzin.


2023. márc. 14. 09:14
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A tömödés is részben a dízel körfolyamat eredménye.

A dízel lassabban melegszik be, a sok hidegüzem pedig jobban károsítja a motort.

Egyébként én is dízeleket használok sok éve rövid távba (munkahely 15 km város, agglomeráció) és nem volt gondjuk. Mondjuk én hetente 100 km-t pályázok is.

Ha normális olajat használsz, és nem rúgod hidegen, akkor bírja, mint a mellékelt ábra is mutatja

2023. márc. 14. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Én magam cserélem 8 ezer km-enként az olajat ami kb 1 évet jelent minőségi motorolajjal.

1.2 CRTDI Skoda Fabia 2 2012

Semmi baja nem volt soha se a DPF-nek se az EGR-nek.

Napi 2x7 km-t járok. Havi kétszer van kb hosszabb táv.

2023. márc. 14. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Lehet használni, csak nem érdemes. Persze kokszolódik rendesen városban de ha ki van pucolva nincs gond.
2023. márc. 14. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Leginkább az olaj miatt érdemes kerülni a rövid távokat, vagy időben cserélni. Ha becsüketesen 8-10 ezrenként vagy évente cseréled akkor ezzel nem lesz baj. Ahogy fent is írták a dízel motor nehezen melegedik üzemi hőmérsékletre, emiatt az olaj is nehezebben melegedik üzemi hőre. Ha sokat használod így az olaj tönkre mehet.


A DPF, EGR pedig annyit, hogy a modern dízelek ha elérik az üzemi hőmérsékletet az automatika elkezdi regenerálni úgy, hogy te észre sem veszed. Maximum annyit hogy menet közben 100 RPM-el magasabb a fordulatszám, mint szokott lenni. A régebbi dízeleknél volt probléma a DPF, mert azokban még a számítógépbe nem volt programozva a regenerálás így csak hosszabb távon tudtak regenerálni.

2023. márc. 14. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Egr-t több mint valószínű hogy kifogja nyírni. A dpf-et nem biztos, az automata regenerálás mellett is néha megkell pályáztatni. Nem tudom webastos-e de akkor a melegedéssel nem lesz semmi probléma.
2023. márc. 14. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Revolúcióbiológus ***** válasza:
Lehet, a megfelelő konstrukciót. Gondolj bele, hogy a futár aki mondjuk Budapesten belül 800 méterenként megáll a kézbesítő kocsival is diesellel jár - elég nagy para lenne, ha eltömődne, mert városi sebességnél nem tudna regenerálni a koromszűrő.
2023. márc. 19. 02:58
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!