Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Trabant 601 vagy a Wartburg...

A Trabant 601 vagy a Wartburg 353 volt tartósabb/megbízhatóbb?

Figyelt kérdés
Akinek volt mindkettő, melyik volt jobb? Szerintem a Trabantban kevesebb a hibalehetőség, mert léghűtéses. Mennyit ment el egy Wartburg generál nélkül? 120-160ezer km?

2023. ápr. 19. 10:18
 1/9 anonim ***** válasza:
92%
Wartburgok imádtak megfőni, állandóan hengerfejesek voltak. Annak idején annyi eldobott hengerfej tömítést lehetett találni nagyapámnál, hogy múzeumot lehetett volna nyitni belőlük.
2023. ápr. 19. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
94%

Ezek nem mentek el 120-at general nélkül, talán 60-at.

De akkor meg nem is járt mindenki kocsival WC-re.

A Trabant egyszerűbb, robusztusabb konstrukció volt.

Meg teljesen normális volt, hogy félreállsz, és elkezdesz gyertyát pucolni a parkolóban vagy az út szélén.

2023. ápr. 19. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
92%

Igen a Trabi egyszerűbb volt,kevebb hiba tudott előjönni,de hát nyílván kisebb volt,gyengébb,lassabb.

Nekem 7db 353-as Wartburgom volt.Volt közte 2 éves is 1990-ben,de az is kb 80 ezernél kedte a főtengelycsapágy kopogást,meg gyűrű tűgörgő csörgéseket,stb.Mondjuk nekem nem forralták a hűtőfolyadékot.Az enyém mind elöl hűtős volt.

Volt Apámnak és nekem is egy darab 1.3-as négyütemű,szörnyű rosszak voltak.

2023. ápr. 19. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
91%

Nekünk Trabantunk volt, keresztapáméknak Wartburgjuk.

Mindkettő megbízható, egyszerű szerkezet volt. Természetesen nem bírtak annyit, mint ma egy Toyota. De Trabiban is láttam olyat, amelyik több, mint 300e km-t futott és még használták.

2023. ápr. 19. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
15%
Amelyiket éppen jobb hangulatban szerelte össze aznap Jürgen.
2023. ápr. 19. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Azért attól független hogy azon a szinten anno Wartburg több törődést kért, komfortban is annyival előrébb volt a Trabanthoz képest.


A hibák döntő részét meg tényleg útszélén el lehetett akkoriban hárítani, és nem is problémáztak ezen az emberek, alap szerszámkészletet szinte mindenki tartott a kocsiban, a leggyakrabban szükséges pótalkatrészekkel együtt.

2023. ápr. 20. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Trabant jobb volt. Kevesebbet fogyasztott, egyszerűbb szerkezet. Wartburg már kényesebb. Párszor felforralta a hűtővizet. Az egész bódé hajlamos volt mentközben behintázni jobbra-balra.

Egyiknek sem volt jó a váltója. Trabant hidegen kidobálta a 4. fokozatott (kopott difi). Ennek meg volt trükkje: 3.-ba jól kihúzatni, kuplung 4, várni, hogy a motor visszatérjen alapjárati fordulatszámra ( 2T sokáig kellett rá várni mire visszatért), kuplung fel, várni 1-2 másodpercet és gáz. Vagy bevette a 4.-et vagy nem. A váltóban a léptetővilla bronzöntvény, nagyon meg lehet gyötörve akkor könnyen tört.


Trabantnál a hengerfejtömítés sokszor kiégett. Nagyfater gyakran mondta: "valamelyik hengernél megint kifúj!" Sufni tele volt Trabant hengerfejtömítésekkel. Állítgatta a gyújtást ( "megszakítós" gyújtása volt, kenőfilcet olajozni kellett, 6V-os rendszerrel). Nem a generátorba volt a fesz.szabályzó. Külön a tűzfalon és állandóan azzal szenvedett, mert keveset töltött vagy túl sokat.


Wartburg a hátramenetet szerette menetközben kidobálni. Sokszor kézzel kellett bent tartani a hátramenetet.

2023. ápr. 21. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
89%
Ismerősömnek volt Wartburgja valami 200+ ezer kilométerrel, különösebb gondja nem volt vele. Szerintem az akkori gyártási technológiával a legyártott autók minősége darabról darabra elég változó lehetett. Ezért van, hogyha megnézed, mondjuk Skodásoknál is, valakinek állandóan forralta a vizet, valaki meg körbeautózta vele Erdélyt gond nélkül.
2023. máj. 28. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 NTBS ***** válasza:
100%
Mindkettő jó volt.
2023. máj. 29. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!