Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hengerenkénti gyújtótrafónál...

Hengerenkénti gyújtótrafónál mitől tud eltünni három hengernél is a gyertyacsatlakozó?

Figyelt kérdés
2023. máj. 24. 11:47
 1/10 anonim ***** válasza:
Parancsolsz?
2023. máj. 24. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Még a kérdést sem értem, úgy hogy passz.
2023. máj. 24. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Hát biztos lelopták.🤣😂
2023. máj. 24. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ma már sok 3 hengeres autó van, a negyedik nem kellett a cseréhez.
2023. máj. 24. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Rossz a kategória: talán humor vagy troll, vagy szivatás
2023. máj. 24. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Akkor újra nekifutok:

Opel Astra 4 hengeres benzines személygépjármű.

Jelenség: Esős időben nem indul

Megoldás: Gyújtótrafó csere (4 darab egybe építve, ami közvetlenül a gyertyára csatlakozik) ezzel együtt természetesen gyertya is cserélve lett.

A leszedett gyújtótrafó szemrevételezésekor tapasztaltam, hogy a négy gyújtótrafóból egyen van meg teljes terjedelmében a rúgós csatlakozó, ami a gyertyával való jó kontaktusért felel. A többiben erősen hiányos.

Nem igazán értem, hogy mi okozhat ilyen szintű anyagfogyást pár év alatt. Pár éve az autó gépműhelyes felújításon esett át, amikor (állítólag) gyertyát és trafót is cseréltek.

2023. máj. 24. 14:40
 7/10 anonim ***** válasza:
Mert az Opel magas hőmérsékleten dolgozik és szétégeti a gumit, megkeményedik, aztán szétporlad. Pár napja cseréltem gyertyát egy 1.6-oson, mikor meg akartam kenni a pipákat, széttöredezett az összes. Rákfenéje sajnos ez az Opelnek ez a magas üzemi hőmérséklet. Megégeti az olajat, minden gumi és műanyag a motortérben elporlad, stb.
2023. máj. 24. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

7 . Mégis mennyi az amagas hő?

Minden motor kb annyin üzemel.

2023. máj. 24. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8 Közel sem. Tény, hogy a legtöbb autónál 90 fok körül van az üzemi hőmérséklet minimális eltéréssel, de vannak kivételek mindkét végletben. Az Opelek felfelé kivételek, nyilván nem tudom az összes motor pontos értékét, csak a kettőt, ami nekem is volt/van: az 1.4 8V ami az F Astrában volt, annál 95C volt az üzemi hőmérséklet és 103 fokon kapcsolt a ventilátor, nézd meg a műszerfalát, 95C a középértéke a mutatónak. Az 1.6-os Ecotec benzinesek ezen is túltesznek, 100-102 fok a normális üzemi hőmérséklet és csak 108 foknál kapcsol a ventilátor. Ezt biztos infóból tudom, hogy a H Astránál azért nem kapott a műszerfal vízhőfuk mutatót, mert az egyszeri ember meglátja ezt a hőmérsékletet és azt hiszi, hogy baj van, pedig nekik az a normális, ezért inkább eldugták jó mélyre a "titkos" menübe, hogy aki egyáltalán nem ért hozzá, az még csak véletlenül se lássa.


Szóval ez régóta így van az összes GM motoros Opelben (tehát az 1.9 és 2.0 dízeleknél nem, mert azok Fiat motorok, illetve 2019 óta egyik sem ilyen, mert ugye akkor vette meg a PSA és kikukázták a GM motorokat).

2023. máj. 24. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"mi okozhat ilyen szintű anyagfogyást pár év alatt"

Minden motor kisebb nagyobb mértékben rezeg működés közben.

Kevés hengeres motoroknál KÜLÖN rezgést kiegyenlítő/csillapító tengelyt építenek.

Szóval van ott rezgés/mozgás rendesen, ez nem is olyan hosszú idő elkoptatja a

csatlakozó elemeket...

2023. máj. 24. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!