Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják, hogy az automat...

Miért mondják, hogy az automata váltó elvesz a vezetés élményéből?

Figyelt kérdés

A nagyon egyértelmű kuplung és váltó használat vagy nem használat között miben más vezetni az ilyen vagy olyan autót?

(Én még nem vezettem automatát.)


2023. jún. 6. 18:38
 1/9 anonim ***** válasza:
45%
Nekem unalmas, csak nyomod a gázt és kész. Míg a manuálisnál figyeled mikor kell váltani, váltasz stb., addig automatánál kb. elalszol, mert nem kell csinálni semmit. Persze, ha sokat megy valaki városban, annak jó az automata, mert nem kell folyton váltogatni, de az összes többi embernek simán jó a manuális is, ha nem akar unatkozni.
2023. jún. 6. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Alapból mit nézünk vezetés élményének? Egy hegyi kanyargós úton automatával is élmény lehet kanyarogni, bárhol máshol meg nem élmény vezetni :D


Nekem kézi váltós nem-versenyautóm van, igazából annyira tudat alatt megy nálam a váltás, hogy oda se figyelek rá. Tulajdonképpen pont ugyanannyira tudok unatkozni a kézi váltósban is mint automatában.

2023. jún. 6. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Nem tudom, mit értenek vezetési élmény alatt, akik ezt mondják, de ez az egyik fő ellenérv az automata ellen a manuálisat kedvelők köréből. 😃
2023. jún. 6. 18:58
 4/9 anonim ***** válasza:
86%

Nekem sokall több élményt ad az automata.

Nagyon könnyű hogy helyettem dolgozik , ez az igazi élmény.

2023. jún. 6. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
82%
A vezetési élmény alatt azt értik, hogy időnként egy vasrudat kell rángatni fogaskerekekkel a végén? Vicc. A vezetési élméány az, ha szépen, halkan duruzsol a kocsi alattad, szép tájak, jó zene, de nem egy vasrúd rángatása meg ugrálás egy kemény pedálon. Általában az szidja és utasítja el az automatát, akinek nem volt neki soha. Az automata nem csak annyit tud, hogy váltogat, a gázpedál kezelésével sok mindenre rá lehet venni. Előzésnél visszavált 2-3-4 fokozatot, mindig tudja, mennyit kell forogni a motornak. Nem rángatja a motortartó bakokat, nem üti a féltengelyek csuklóit, mint amikor véletlen leugrasz a kuplungról. Nekem egy 8-as ZF váltós kocsim van, élmény érezni, ahogy játszik a fokozatokkal. De a manuális/automata kérdés olyan ellentét, ahol nem lehet észérveket felhozni, ez vallás a kézisek részéről, hogy el nem ismernek semmit. De üsse kő, nyomkodjátok a kuplungot és rángassátok a vasrudat városban akár percenként 5-ször. Mi addig a szabad kezünket rátesszük a csajunk combjára, mert semmi dolga.
2023. jún. 6. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

#5 Le van pontozva, pedig alapvetően igaza van.


Kezdjük ott, hogy a legtöbb sportkocsi ma már automata, vagy éppen "váltó fülekkel" lehet dobálni a sebességet rajtuk ami azért teljesen más sztori.


Másrészt sok esetben ezt a vezetési élmény dolgot azoktól hallani akik hajtják az 1.2-es Corsát, közben meg úgy rángatják a váltót, hogy nekem fáj minden mozdulat.

2023. jún. 6. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Már akinek, nekem az élmény az, hogy megyek jobbra balra, figyelem az utat, manőverezek stb, nem az hogy taposok plusz egy pedált meg rángatok egy kart, ez csak elvonja a figyelmemet arról amit élvezek.
2023. jún. 6. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Mert nem értenek hozzá és nem vezettek még jó automatát.

A manuálisnak drift-en kívül kb. nincs előnye már sehol. Nem attól lesz élmény, hogy rugdosol egy pedált. Kormányon F1 fülek és úgy nyúlsz bele az automatába, ahogy akarsz, még jobb is, mint a váltókar.

2023. jún. 7. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Nekem 1.3 öreg Swiftem van automatával... nekem amit szeretnek puffogtatni a ,,kézisek", hogy többet eszik... :D


Erre szoktam vissza válaszolni a tapasztalatom.


Ez nekem a 3. Swiftem, a másik kettő természetesen kézi volt. A kézi váltós 1.3-as Swiftek ugyanannyit kajáltak mint a mostanj automatám.


A másik, a javítási költségekre szoktak hivatkozni, egy jól megcsinált automata váltó, örök élet + 1 nap, míg a kézi váltóson sokkal több a kopó alkatrész, eleve nagyobb igénybe vételnek is vannak ki téve.

A 2 kézi váltós Swiftemen nem egyszer jártam úgy, hogy elszakadt a kuplung pedál bowdenje, szarakodni kellett a haza jövetellel. Nem beszélve a lefulládásokról, emelkedőről való indulások.


Automata váltós egyszer fulladt le a 3 évem alatt a motor, az is azért, mert árokba hajtottam vele.

Emelkedőnél ha az alapjárat nem elég a meginduláshoz, bőven van időm a gázadásra miután levettem a fékről a lábam és nem gurul vissza az autó. A kézi féket szinte nem is használom a kocsin a P állás miatt.


És ahogy írták előttem, az automata gáz adással tanítható, emelkedőn való gyorsításkor tudja, hogy jobban ki kell pöegetni a motort váltás előtt.

2023. jún. 7. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!