Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki elmagyarázná érthetően...

Valaki elmagyarázná érthetően az mpi motor lényegét?

Figyelt kérdés
Tehát nem túl jó a fajlagos teljesítmény cserébe megbízható? Valamint ezt a befecskendezés dolgot nem értem. Köszi a hasznos válaszokat!

2023. jún. 11. 11:31
 1/5 Pszichológus atya ***** válasza:
91%

A piacon ma kapható legfapadosabb megoldásról van szó. Gyakorlatilag egy nagyon egyszerű szívócső befecskendezés, de ahelyett, hogy minden hengernek egy közös befecskendezője lenne már a hengerfejben a szívósor azon szakaszán juttatják be az üzemanyagot ahol a szívócsonkok külön váltak. Azért multi-point, mert több helyen, minden henger előtt egy befecskendezővel történik az üzemanyag keverékképzés. Nem kell a közvetlen befecskendezésnek megmunkálni furatokat és drágább befecskendezőket venni a beszállítóktól.

Manapság már tényleg csak a nagyon olcsó motorokban van ilyen, egy kicsivel többért közvetlen befecskendezést kapsz. A megbízhatóság béli különbségekről megoszlanak a vélemények - elvileg élettartamra tervezik mindkettőt - de ha a felhasználó mégis tönkretenné, a közvetlen befecskendezést sokkal drágább kicserélni, mint a szívócsőt. Egy szett Bosch EV6-ot 150$-ért utánad dobnak, ezek nagyon régi és nagyon nagy számban gyártott, olcsó darabok. Egy közvetlen befecskendezés javítása 4-5x-öse is lehet ennek.

2023. jún. 11. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
89%

Semmi extra, csak annyi hogy nehgerenkénti befecskendezés van, hasonló elv volt már a GTI VW-eknél 80-ban is, de lehet korábban.


Először is van a Karburátor, ott az áramló levegő által keltett vákuum kapja fel a benzint a fúvókánál.

Az injektornál már nyomás nyomja be a befecskendezőszelepen, a legegyszerűbb a központi injektor. Mivel jobban el lehet osztani a hengerek közt az üzemanyagot, ha ez a befecskendezés (tulajdonképpen porlasztás) szívószelep közelében történik, ezért itt már kell henderenkénti befecskendezés. Ez volt a GTI, meg később a skodánál az MPI.


Ezen belül van millió elv, hogy hogy mérik a levedőt, mechanikusan szabályoznak, vagy elektronikusan, a befecskendezőszelep is lehet egyszerűen nyomás által szabályzott (k-jetronic), vagy elektromosan nyitható (EFI, Motronic és társai).

2023. jún. 11. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Na igen, később jött a Direkt befecskendezés, amit egyes ír. Nekem A GDI motor a mitsubishitől dereng, 2000-es évek eleje, nagy híre volt, a vicc az hogy erről is egy 80 körüli könyvben olvastem (Jürgen Kasedorf: Injektorok), azt írta, ezt akkor még csak a versenytechnikában használták.
2023. jún. 11. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

[link]


A középső ábra az MPI, ma már a harmadik (közvetlen befecskendezés) lett az általános, mert hatékonyabb, cserébe drágább a javítása.

2023. jún. 11. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm, ment a ződ kéz!
2023. jún. 12. 00:06

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!