Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy Audi A4 101 lóerős...

Van egy Audi A4 101 lóerős 1.9 PDTDI AVB motorkóddal és észrevettem, hogy a turbóból folyik az olaj, mit tegyek?

Figyelt kérdés

Adott, hogy turbó javítás ami elég valószínű, hogy nem lenne drága, mivel az autó kímélve volt, illetve nagyon kevés kilométer van benne.


Elgondolkodtam, hogy érdemes-e egy nagyobb turbót feltenni, egy kis erő többlet miatt. A gyári turbóval megchippelni nemnagyon szeretném, ezért gondoltam, hogy egy gyárilag 130-140 lóerővel működő turbó jobban bírná, mint ami 101 lőerővel van kalkulálva.


Egy ilyen diesel motornál a turbócserénél, kell valamit átalakítani vagy csak plug and play?


Mennyire nehéz feltenni mondjuk a 130 lóerős TDI nek a turbóját? Illetve milyen turbót érdemes feltennem és az új turbóval körülbelül mennyi lenne az a lóerő többlet amit ez a motor,váltó és más alkatrészek még képesek lennének kezelni?


Ha vannak esetleg fórumok ahol tudok még ezzel kapcsolatban érdeklődni, kérem jelezzék felém!


Válaszokat előre is köszönöm!


2023. jún. 16. 11:07
 1/6 anonim ***** válasza:
Rossz úton jársz, önmagában egy nagyobb turbóval nem vagy előbbre. Ugyanúgy kell majd a chip. És nem is lesz hatékony. Rakj rá egy rá való új/felújított turbót és utána egy chipet (feltéve persze, ha úgy általában az állapota olyan), plusz 10-12% simán lesz így is.
2023. jún. 16. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, csak egy gyárilag "erős" turbó, szerintem jobban birja ha gyári teljesítmény alatt üzemel vagy pont gyárin, mint az amit túlhúztak és a gyári teljesítmény felett használják.
2023. jún. 17. 10:45
 3/6 anonim ***** válasza:

Egy 20+ éves csillió km-t futott autóra raksz egy új turbót. Az lesz a legjobb állapotú alkatrész az egész kocsiban. Kis millió dolog fog előbb megdögleni, mint az új turbód


#1

2023. jún. 17. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Már a kérdésben leírtam direkt, hogy egy megbecsült kevés kilométeres autóról beszélünk amiben kevesebb mint 100 000km van. Én vásároltam az autót 20 évvel ezelőtt újonnan és azóta a nap és eső maximum 3 évig érte az autót.


Azért tettem fel a kérdést, hogy arra választ kapjak, de úgy látszik még a kérdésben leírtakat is újra el kell mondanom. Kérem aki nem ért hozzá, illetve nem tud érdemben hozzá szólni a témához, az ne írjon semmit.

2023. jún. 18. 14:46
 5/6 anonim ***** válasza:

Igen, a nagyon kevés km ezeknél 300-400k között van valahol. Persze te lehetsz a kivétel, de akkor meg le kellene írni egyértelműen, hogy x km van benne, új kora óta első tulaj.

De teljesen mindegy igazából. A lényegen nem változtat, ráaggatni egy nagyobb turbót, és máshoz nem nyúlni, nem működik. Leírtam miért

2023. jún. 18. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Szeretnék picivel több erőt az autóban, amit chippel könnyedén el lehet érni, de tudtommal a chip főként a turbót terheli jobban mivel a turbónyomás változik az autóban. Ezeket a motorokat 130 lóerőig gyári turbóval is fel szokták chippelni, de véleményem szerint hiába mondják, hogy nem lesz vele probléma stb. én azért mégis feltennék egy nagyobb turbót ami biztos, hogy kibírja.


Mennyire nehéz feltenni az én autómra, kell bármilyen átalakítást végezni?

2023. jún. 18. 17:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!