Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezik az hogy nem lehet...

Létezik az hogy nem lehet normálisra,üzembiztosra megjavítani egy 23 éves kocsi klímáját? Folyt.lent

Figyelt kérdés

Az autó egy VW Transporter T4 2.5 TDI ACV 102 LE 2000-es évjáratú.

Egy jó állapotú,nem leharcolt kocsi,270 ezer km-rel,manuális klímás.

Tavaly nyár végén lett egy klímacső cserélve,meg egy nyomásérzékelő szenzor,és kapott egy gáz feltöltést.Kicsivel előtte meg egy új kompresszort.

Mostanra kb 10 hónap után közel a felére csökkent a gáz mennyisége.Újra fel lett töltve teljesen(ugyanabban a szervízben),most jól működik,de azt mondta a szerelő,hogy ha megint elszivárog a gáz,akkor már nem érdemes ilyen öreg kocsi klímájával foglalkozni,mert öreg minden klímához tartozó alkatrész benne,meg ilyenek.

Lehet hogy én nem értem,de nem hiszem el,hogy nem lehet normálisan megjavítani.Úgy hűt,mint a veszedelem,tehát önmagában jó,nem értem,hogy ezt a szivárgást miért nem lehet elhárítani.

Van egy olyan érzésem,hogy nem akarnak ilyen kocsikkal foglalkozni,drága pénzes emberek autóiban van inkább a pénz.



2023. júl. 14. 16:22
 1/7 anonim ***** válasza:
75%

Szerelő nem akar vele foglalkozni. Másikat kell keresni.

Minden javítható, cserélhető. Új csöveket kell beszerelni, az nem fogja elengedni a gázt. Új tömítések, szelepek. Nincs vele gond.

Az a gond a szerelőkkel keveset akarnak dolgozni sok pénzért. Nem csak a klímások ilyenek, az autószerelők szintén.

Osztrák autó, kicsit rozsdás a bölcső. Cseréljük ki! Szerelő egyből hú, az nagy munka, meg kell tartani hozzá a motort, le kell kötni a lengőkarokat stb... Azt hittem egy autószerelőnek aki 30+ éve a szakmában van ez nem jelent gondot.

2023. júl. 14. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem mondták egy szóval sem, hogy nem lehet, csak hogy nem érdemes. Továbbá lehet, hogy ők nem is tudnak mélyrehatóan foglalkozni a dologgal, erről nem esik szó. És arról sincsen szó, hogy "pénzes emberek autóiban van pénz", mert egy normális szerelő, aki ért legalább egy kicsit a pénzhez/üzlethez, az soha nem a végösszeget nézi, hanem a haszonkulcsot. Ebből az okból a szerelők nagyon is szeretik az ilyesmi munkákat, mert a szokásos alkatrészcseréken általában csak ~50% a haszonkulcs (értsd, te kifizetsz nekik pl. 50 ezret egy alkatrészért, de ebből az 50-ből lejön 25 ezer, amennyiért ők vették, ergo 50% haszonkulcs), de ha veszünk például egy gumicserét, vagy futóműállítást, ott nincs alkatrész, ott a bevétel 100%-a tisztán a szervizé, tehát 100% haszonkulcs. Ennél jobb nyilván nincs. A szivárgó klíma soha nem lehet 100%-os haszonkulcsú, azonban a gázszivárgás nagyon-nagyon sokszor vagy a szelepnél, vagy valamelyik csőcsatlakozásnál a tömítőgyűrű elöregedése miatt következik be, tehát filléres dolgokról van szó, így simán összejöhet egy MAJDNEM 100%-os haszonkulcs. Tehát még mindig egy baromi jó üzlet bevállalni ilyet.


A probléma csak az, hogy a gázszivárgást megtalálni nem mindig egyszerű, mert megfelelő felszerelés kell hozzá. Egy sima feltöltőgép nem tud túl sok mindent. Vákuumteszt van mindegyiken, azonban az pl. egy eresztő tömítőgyűrűt legtöbbször nem talál meg, hiszen a vákuum összehúzza a csatlakozásokat, így lehet jó lesz a tömítés, átmegy a teszten, aztán feltölti és a 14 bar-os üzemi nyomás meg pont ellenkezőleg, szétfeszíti a csatlakozásokat, így már nem zár a tömítőgyűrű és szökik a gáz. A normálisabb gépekkel lehet UV folyadékos tesztelést is csinálni, ami az olajba keveredik bele és UV lámpával megtalálható, ez egy fokkal jobb teszt, de UV lámpa már sok szervizben nincs, ráadásul ez sem üzembiztos teszt, mert a gáz sokkal könnyebben szökik, mint a sűrű olaj, olyan résen is utat talál, ahol a sűrű olaj még nem, szóval nagyon enyhe szivárgásnál ez sem segít. Az igazán jó teszt meg a hidrogénes nyomáspróba, de ilyet szinte sehol sem csinálnak, csak a speciálisan klímajavításra szakosodott helyeken.


Tehát ott járunk, hogy valószínűleg nem azért nem vállalják, mert nem akarják, hiszen egy nagyon jó árrésű munkáról van szó, hanem azért, mert a szivárgás megkeresésére nincs megfelelő felszerelésük, ami pedig rendelkezésükre áll, az lehet kevés, elpöcsölnek vele 1-2-3-akárhány órát, akár egy egész napot is a keresésre és nem találnak semmit. Normális szerviz pedig nem kér el pénzt, ha a problémát nem oldották meg, így a sok tökölés nekik ingyen munka lenne. Ezért nem vállalják.


Megoldás: keress egy klímás szakszervizet. Ha gondolod írd meg, hogy melyik városban/régióban mozogsz, hátha pont arrafelé, ahol tudok ajánlani ilyet.

2023. júl. 14. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Kb leírták: a szerelőnek az a business, ahol egyértelmű mi a probléma forrása és megoldása: arra jól meg tudja becsülni az időt, korrekt árajánlatot tud adni, biztos benne, hogy meg tudja csinálni.


Esetedben viszont meg kéne keresnie a hiba forrását, ami sokféle lehet, ráadásul cserélgetés nélkül nem is tudná eldönteni, hogy az volt-e. Szopás az egész.


Ehelyett inkább elvállal olyan melót amit tuttira meg tud oldani, biztos pénzért.


Vagy kicserélsz mindent tokkal vonóval. De annak valsz olyan ára lesz munkaköltséggel együtt, ami a 23 éves transporter értékét verdesi.

2023. júl. 14. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Nem akarok védeni senkit, mert ismerek sok tróger szerelőt.

De az is igaz, hogy lehet elmenne hibakereséssel pár órája és utána se lenne jó. Ha pénzt kér érte akkor fel vagy háborodva, hogy a semmiért fizettél mondjuk 50 ezret. Ha nem kérne érte akkor meg neki nem érné meg.

2023. júl. 14. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Nem létezik, de nem is állította senki, hogy létezik.
2023. júl. 14. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 krwkco ***** válasza:
2023. júl. 14. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Igen. Létezik. A légkondi egy autóban nagyon komplex rendszer, és ahány autó (millió típus), annyi féle klíma. Túl sok a hibalehetőség, túl nehéz kiszűrni, hogy mi lehet a gond. A szerelők letudják annyival, hogy fel kell tölteni, vagy max nem jó a kompresszor. Ennyi, tovább nem értenek hozzá. Nem a pénz miatt, egyszerűen nem értenek hozzá.

Ez tipikus olyan probléma, amivel saját magad kell foglalkoznod, vagy pedig el kell menned egy dedikált klímajavító szervízbe, mert van ilyen.

A T4 egy öreg autó, nehéz egy ilyen hibát feltárni, nem is szoktak ilyen régebbi autóknál már ilyen macerás munkákat csinálni. A T4 kivétel, mert egy legendás modell, aminek felfelé megy az ára, és plána ha tényleg ennyire kevés km van benne (nem pedig 1.270.000 km, csak már átfordult), akkor mindenképp megéri.

2023. júl. 15. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!