Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van ennyi tűzeset a...

Miért van ennyi tűzeset a villanyautóknál? Kiforratlan még a technológia és a sietség megy a minőség és a biztonság rovására?

Figyelt kérdés
Oké, addig értem hogy a szocmédiákon és a sajtóban sokkal gyorsabban kerül a hírekbe, ha egy EV aksija robban fel és emiatt leég a fél környék vagy épp a tengeren a hajó, de gyakran az az érzésem hogy mivel a fejlett nyugati országok erőltetett menetrendet szabtak meg a "Nagy Átállásra", így nem lesz idő hogy maximálisan biztonságosak legyenek ezek az autók.

2023. júl. 28. 11:47
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Hány százalék gyullad ki, ez a kérdés, kérdező. Égő autót be lehet tenni szocmédiába, de ebből nem derül ki, mennyit érnit.
2023. júl. 28. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Mennyi?
2023. júl. 28. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

#1

Nem, nem ez a kérdés, a százalékokkal ámítást hagyjuk meg a biztosítóknak és az EV-lobbistáknak. A kérdés továbbra is az hogy ez a szuperhipermodern technológiát képviselő szerkezetek miért nem elég biztonságosak. Nem vagyok szakértője a témának, ezért írtam ki a kérdést.

2023. júl. 28. 12:30
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Ahol nagy energia van összesűrítve kis helyre, ott szinte mindig van esély a tűzre.
2023. júl. 28. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
De ha a te gondolatmeneted követem: hogy lehet, hogy a belső égésű motoros autók 100 év fejlesztés után is kigyulladnak?
2023. júl. 28. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Dehát biztonságosak, eleve jóval biztonságosabbak, mint a belső égésű motorok. Vagy neked most tényleg új, hogy a benzin gyúlékony?
2023. júl. 28. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
A nagy energiasűrűségű Li-ion akku instabil, azzal stabilizálhatod ha pl. kobaltvegyületeket (NMC, LiCoO2, NCA) raksz a rendszerbe. Csak ugye a kobalt drága és megvan az az indokolatlanul negatív imidzse, hogy kongói kisgyerekek bányásszák nehéz körülmények között amiért sok idióta elkezdte minimalizálni vagy kirakni a kobaltvegyületeket az akkumulátor kémiából más, kevésbé hatékony anyagokkal helyettesítve. Arról nem is beszélve, hogy a luxusautó gyártók ma már gigantikus 100-150 kWh akkut raknak be az autóikba az ésszerű határok betartása helyett (Mitsubishi iMiEV-t vagy Renault Twingo Z.E.-t még nem láttam kigyulladni).
2023. júl. 28. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Pedig az arany az ami mutatoja annak, hogy ez milyen biztonsagot takar.

Barmilyen eszkozt, berendezest keszitenek ami barmilyen korulmenyek kozott balesetet vagy kart okozhat, kockazatertekelnek. A kockazatelemzes magaban foglalja a biztonsagi szabvanyoknak valo megfelelest. A szabvanyokban kategorizalva vannak a kockazato fokozatok, amiket valoszinuseggel szamszerusitenek. Ha egy gyulladasos eset bekovetkezesenek valoszinusege 10000:1 akkor tizezerbol egy auto ki fog gyulladni.

Ez mindig igy volt, mindig igy lesz. Azt hogy ezeket a valoszinusegeket jol hataroztak meg vagy sem, az ido fogja megmutatni. Mikor egy termeket piacra dobnak ami mondhatni uj, a szabvanyokban megfogalmazott szamok, valoszinusegek muszaki szamitasok es becslesek alapjan kerulnek meghatarozasra. Minel regebben tomeggyartasban van egy termek, annal tobb empirikus uton szerzett infoval tudnak kalkulalni. Ez a kockazati tenyezok meghatarozasara es a muszaki tervezesre, gyartastechnologiara is hatassal lehet.


Egyebkent a li akku felepitese miatt erzekeny. A rovidzarlatos lesz a celle, ha fizikailag serul a cella vagy ha kivulrol hot kap a cella, mind ahhoz vezet, hogy tulhevul. A cella katodja ho hatasara beindult kemiai folyamatok kozben reszben oxigenre bomlik. A tulhevules altal a gyulladasi homerseklet is rendelkezesre all. A folyekony elektrolit eleve egheto anyag. Ha ez a folyamat beindul a cellan belul ongyulladas jon letre. Oltani 3 okbol nehez. Egyreszt a litium vizzel reakcioba lep, ezert oltas kozben a viz kb olyan mint ha gazolajjal oltanad az ego dizelmotort. Masreszt tobb erosrn mergezo gaz szabadul fel a cellabol nagy koncentracioban, ezert az olto szemelyzet veszelyben van. Harmadreszt az akkupak 5-600 voltos feszultsegu, ami szinten neheziti az oltast.

Roviden, ha serul vagy tulmelegszik a cella, a belsejeben kontrollalatlan kemiai folyamat megy vegbe, ami egessel jar. Az hogy ezt mi inditja be, reszletkerdes.


Laikus fejjel belegondolok, akkor azt mondom hogy kene a francnak egy idozitett bomba. De tulajdonkeppen a telefontol kezdve TV taviranyot at a furogepig, mindenben litium akku van. Azert nem olyan gyakori a problema. Mellesleg a benzin es az uzemanyagtankban felgyulemlett benzingoz is megerne egy miset. Meg sem futunk elelole. Pedig az is veszelyes.

2023. júl. 28. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
88%
PEdig ott van a kutya elásva. Hány százaléka az EV-knek gyullad ki és hogy százaléka a robbanómotoros autóknak?
2023. júl. 28. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
83%

Az elektromosoknak 0,3%-a kap lángra, a robbanómotorosoknak 1,05%-a, szóval jóval biztonságosabbak az elektromosok, ha a nem elektromos száz év fejlesztés után is nagyobb százalékban ég ki:


[link]

2023. júl. 29. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!