Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Műszaki vizsgán csak a check...

Műszaki vizsgán csak a check engine lámpáért buktatnak, vagy bizonyos OBD hibákért is?

Figyelt kérdés

Az autóm egy korai CR dízel. Működik benne minden hibajelző. Le van húzva az EGR-ről a csatlakozó, amit nem lehet észrevenni, és hibalámpát sem dob rá, ami ezeknél a korai dízeleknél így Működik, viszont ha rámennek OBD-vel, lehet látni a hibát.


Én úgy tudom, hogyha a műszerfalon nem ég semmi (gyújtás után elalszik), akkor külön OBD hibáért nem buktathatnak, de jó lenne ha ezt valaki megerősítené.



2023. okt. 13. 14:04
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Igen
2023. okt. 13. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem fogják kiolvasni a hibatárolót, így nem fog kiderülni. Hacsak nem lépi túl a károsanyag határértéket. Ami ilyen elhanyagolt öreg dízelnél benne van a pakliban
2023. okt. 13. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Az elhanyagolt, öreg dízeleknél lehet, de ez szerencsére nem az. Köszönöm a válaszokat.
2023. okt. 13. 14:23
 4/11 anonim ***** válasza:
57%

Aham, le van húzva az EGR javítás helyett egy 10+ éves dízelen, de nem öreg és nem elhanyagolt :D


Ez a magyar rendszer csodája, egy ilyen kap műszakit, ha ledet raksz a beltérvilágításba meg nem

2023. okt. 13. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Semmit nem tudsz az autómról, de te abból megmondod hogy elhanyagolt, mert lehúztam az EGR-t. Oké. Öreg? Igen. Elhanyagolt? Nem. Hogy mást ne mondjak, új turbó van rajta, új kuplung és kettőstömegű. Az EGR-t pont azért húztam le, mert nincs szükségem a szívósor elkokszosodására, miután kitakarítottam.


De persze te aztán biztosan jobban tudod, hogy minden szar rajta 🫡 idióta.

2023. okt. 13. 14:35
 6/11 anonim ***** válasza:
0%
Ja mi meg szívjuk be mögöted a rákkeltő kipufogógázaidat... Gratulálok
2023. okt. 13. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Megnyugtatlak, EGR-rel is pontosan ugyanannyira rákkeltő lenne, mint nélküle, egy Euro 3-as dízelmotornál. Azt a néhány százalékkal talán magasabb NOx emisszió (ami annyira borzasztó, hogy a gyártó szerint sem MIL releváns hiba) meg valahogy túléli a föld bolygó. Amúgy megsúgom, hogy kb középterhelés felett, ahol én ezt az autót főleg használom (autópályán), ki sem nyitja az EGR-t alapból.
2023. okt. 13. 15:07
 8/11 anonim ***** válasza:
70%

Mivel nem Euro6 vagy újabb nem valószínű, hogy rádugják az OBD-t.

(Ott annyi a "zöldkártya", hogy a gép ki olvassa a hiba tárolót)

Elvileg kellene, de nem húzzák vele az időt. A füstölésmérő meg nem néz NOx-et csak részecskét (K-érték) szinte 0 az esély a bukásra, ha nem "túl" lelki ismeretesek. Általában nem azok. 😉

2023. okt. 13. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
70%

Ha bármilyen hibalámpa világít a műszeregységen, az mérlegelés nélkül azonnal bukás. Nem véletlenül kell fotózni a teljes műszeregységet járó motornál.

Hibakórokat nálam viszont soha nem nézegettek. Pedig nem egyszer álltam végig a kocsi mellett a vizsgasoron.

2023. okt. 13. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem olvasnak ki hibakódot, ha nem világít a check engine, akkor azért nem bukik meg. De ha nem dob check enginet, akkor nem is olyan nagy baj, hogy le van kötve szerintem.
2023. okt. 13. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!