Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri egy új Niva?

Megéri egy új Niva?

Figyelt kérdés

Szabadidőautó/munkagép vásárlása miatt kezdtem el gondolkodni a Niván. Lényeg, hogy bírja a rossz minőségű utakat, legyen igénytelen, nulla elektronikával felszerelt kb., összkerekes, jól pakolható (5 ajtós), faék egyszerű szerkezet, könnyen és olcsón javítható.


Mi a véleményetek egy új/újabb Lada Niváról? Van bárkinek tapasztalata vele?



2023. okt. 14. 09:23
 1/10 anonim ***** válasza:
84%

Szerintem az Orosz-Ukrán háború után is fentmaradnak majd az oroszország elleni gazdasági embargók.


Igy aki jelenleg Orosz autót akar venni az kb tüdőn lövi magát


Pl: Lada granta-hoz ma gyakorlatilag semmijen alkatrészt nem lehet kapni, egyik vén komcsi kollégámnak ilyen autója van, és bizony szopában van:D


Ne vegyél ladát szerintem, amugy se aza kifinomult gépezet(nagy szar az egész)

2023. okt. 14. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Így van, sokan túl akarnak adni rajta. Nagyon olcsók most, csak éppen azt elfelejtik megemlíteni, hogy nem tudod szetvízelni.
2023. okt. 14. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
53%
Hülyeség, nem is megbizható, soha nem is volt az.
2023. okt. 14. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Hintalow ***** válasza:
49%
Hát ha szeretsz is sz@pni, szerintem inkább a helyi glory hole-hoz menjèl, ott azèrt olcsóbban teheted meg. 😀
2023. okt. 14. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 MolotovPunk ***** válasza:
A SZU szétesése 1991 után a Ladák szó szerint gagyik lettek. Egyébként nekem is volt egy kollégám, akinek Lada grantaja volt, többet állt szervizben az autó, mint kint az úton, állandóan baj volt vele. Örült mikor sikerült eladnia. Az újabb Nivákról sem hallottam túl sok jót, állítólag sokat kell őket javítani, emellett alkatrész sincs hozzá nagyon. Ha már annyira strapabíró terepjárót akarsz venni, akkor vegyél inkább valami használt japán terepjárót, Suzuki Vitarat, vagy Samurait. Nissan Patrol sem rossz gép. Kényelmesebb meg erősebb is a Lada nivatól szinte mindegyik japán terepjáró.
2023. okt. 19. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Először is a Lada Granta egy hulladék. A régi és az "új" Nivák nem egy lapra tartoznak vele. Egy ~70-es évektől szinte változatlanul gyártott terepjárásra kitalált autóról és egy részben Renault lehullott alkatrészekből összetákolt alsókategóriás válságautóról beszélünk, amit 2011-től lehet kapni. A régi Nivák karbisak voltak 1.5-1.6 motorral, az újabbak először központi injektorosak, később hengerenkéntivel készültek az 1.7-es motorral. Én 2 éve hajtok Nivát, amit először az építkezés miatt vettem (kellett egy vonóhorgos összkerekes olcsó autó a derékig sáros útra ami felhúzza az utánfutót még télen is a dombon, amibe beülhetek a sáros cipőbe és nem kapok agyvérzést ha egy cementes zsákot be kell dobni az ülésre..) Aztán mivel egyébként is sokszor jó lett volna egy terepjáró az erdőbe, földjeinkre kijáráshoz így ő lett a mindenes. 2 év alatt 25.000 km-t tettem bele, most 130.000 van benne. 1999'es központi injektoros. Alkatrészek: TÚL SOK FÉLE VAN! Nem tudod eldönteni melyik a jó minőségű, mert van silány ukrán, silány orosz, csúcs ukrán, gyári orosz, közepes kínai, 1-2 dologból még magyar kisipari cucc is van... próba szerencse. Én egy közepesen rossz állapotú autót vettem, természetesen érvényes papírokkal. Eddig amit cseréltem 2 év alatt: középső kipufogó dob, önindító és az összes gömbcsukló műszaki előtt, egy ablakmosó tartály (utóbbit nekem sikerült eltörnöm akksi csere közbe..kicsúszott..hoppá, meg 3-4 izzó. -15 és +40 fokban is gyönyörűen indul, jön-megy-megáll. Nem bohóckodok vele terepen, fogalmam sincs hol vannak az autó határai, nem azért van. Azt tudom, hogy ahol én úgy gondoltam el fog akadni, utólag bebizonyította, hogy ez neki még csak nem is megerőltető. Őszinte leszek, nem gondoltam volna, de megszerettem. Szerelni jó, mert emelni se kell, csal aláfekszel ha olyasmi dolgod van....nincs szétküldve elektronikával..egyszerű..és sok dolog a régi ladákból passzol bele egy az egybe (tehát bontóból gombokért vehetsz) - pl. ablaktekerő, kartámasz, kilincs, ablakmosótartály, fényszóró etc. Az alkatrészekből még a drága is filléres egy nyugati autóhoz képest (van a családban egy L200-as Mitsubishi, a terepváltó lánccsörgése többe került kb mint a Lada...). Egy dolgot kell tudomásul venni: nem finom autó...hangos, zörög, rázkódik és nem kislányoknak való a kormánya egy városi parkolásnál szervó nélkül...

Egyebek iránt valaki azt írta olcsó és túl akarnak adni rajta... Nézett már árakat HaHu-n vagy Marketplacen? érvényes műszakival szerintem 7-800.000 alatt NINCS és az még mindig a rojtosra rohadt kutyaól...egy normálisabb darab 1,5M-tól felfelé.......

dec. 19. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 MolotovPunk ***** válasza:
6/ Nekem se újonnan, se használtan nem kellene Niva, főleg Lada Samara nem, mivel az pláne egy gyalázat volt. Inkább akkor már egy használt Nissan Patrol lenne a nyerő. Arról már nem is beszélve, hogy azért a japán kocsik összességében fény évekkel jobbak, mint a régi és újabb orosz autók többsége! Orosz kocsik falják az üzemanyagot, ráadásul sajnos hamar rohadnak. Legalábbis a legtöbbre jellemző az.
dec. 19. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Utolsónak - Egy használt Nissan Patrol mennyibe is kerül? Most a használtautón a legolcsóbb műszakis 3millió forint... Az a foglalkozós kategória aminek kilépsz már az alján. 3 millióból veszek 1 csúcs állapotú Ladát és tankolom plusz ha kell, szerelem 15 évig. Nagyon szívesen ülnék át egy Patrolba vagy egy új Ford Raptorba. De amíg egy Niva engem az erdőn kiszolgál 10-15 évet úgy, hogy ütöm vágom (műszakis!), közben keresett nekem már egy ház árát, addig nem tudom egy drágább autó tudja-e ugyan ezt... 91.000 km alatt nálam, most van benne 197.000 - összesen 274.000 Forintot költöttem rá- ebben van 1 garnitúra gumi 95.000 Forint értékben, 1 vezérlés szett 43.000 Forint értékben, 2 hátsó dob (5000 Forintos bontott gyári és egy utángyári 12.000 Forint), egy komplett első hátsó lengéscsillapító 29.000 Forint értékben, gömbcsuklók és fékek ~ 20.000 Forint értékben és 50.000 Forint a küszöbök lakatolására + rücsizésére. Olaj és olajszűrőt passzolom, szerintem 10.000 km/ 10.000 Forint. Munkadíj nincs, én csináltam mindent. Ha hozzászámoljuk a munkadíjat és az egyebeket, akkor is megállna félmillióba. Egy szett gumi a Patrolra mennyi is? 150-200.000 Forint?
jan. 21. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 MolotovPunk ***** válasza:
8/ Írhattam volna használt Suzuki Jimmy-t vagy Vitarat is, azok is jobbak tőle. Terepet azok is bírják és kifinomultabb technika is az orosznál. Persze nyilván azok is drágábbak a Lada Nivánál, de köztudottan az új nivák már nem olyan jók, mint a régiek voltak. Ha annyira jó kocsi lenne, akkor tömegével látnék az utakon olyanokat ma is. Nos nagyon nagyon ritkán látok egyet egyet, de azok is kb olyan állapotban vannak, hogy többségük műszaki vizsgán valószínűleg át sem menne! Azt elhiszem, hogy olcsóbb azokat javítani, mint bármilyen másabb nyugati, vagy japán márkát, de azért 2024-ben nem a legjobb konstrukció a Niva. Biztonság szempontjából meg pláne nem.
jan. 21. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Persze, hogy keveset látni. Sokáig szünetelt az eladás egész Európában, aztán pár évre újraindult, majd újra kivonult a forgalmazás az EU normák miatt. 2015-2020 ig, több, mint 4000 Nivát adtak el itthon :)

A Jimny nagyon kicsi, csomagtartó nulla - 2 felnőtt előre, hátra maximum 2 gyerek - keveset vontathat és nincs gyárilag benne difizár csak összkerék és felező. Néztem, de elengedtem. A Vitara nem terepjáró, inkább horgászautó- gyenge terepszögek, alacsony has - néztem, elengedtem. Köztudottan az új Nivák semmiben sem különböznek a régiektől, leszámítva, hogy lehet bele elektromos ablakot kérni, meg szervót. Nem a legjobb konstrukció? Kinek mi a jó? Én egy olyan autót szeretek használni, amibe beülök, dolgozik, ha kell rönköt vontat vagy kiközelít utánfutóval, lehet pakolni bele és nem ijed meg a térdig érő sártól. Nem kapok sírógörcsöt ha egy leeső faág ráhuppanik a tetőre. Elektromos ablak nem kell, klíma nem kell, abs, esp, asr nem kell, szervó nem kell. Biztonság? Töréstesztre gondolsz? 1971-ben nem az volt az elsődleges szempont, hogy a gyalogos pici buksija rásimuljon a puha motorháztetőre és boldog legyen. Kisebb ütközéseknél a merev kasztni hasznos - nagyobbnál az ütközési energia elnyelése nulla - tehát leszakad a fejem is. Mi a valószínűbb? Lakott terület és 50 km-es körzetében egy nagy sebességű karambol, vagy az erdőben és a szántón egy koccanás? :) Autópályára nem megyek vele. Ez egy munkagép - nem egy hobbiSuv. Arra ott a családi Skoda KodiaQ. Lehet vele a füves réten menni piknikezni, mint a reklámban... De olyan tehetetlen egy disznó a tömege miatt, mint a fene.. :) :)

jan. 23. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!