Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért írja a kézikönyv, hogy...

Miért írja a kézikönyv, hogy nem kell a szervóolajat ellenőrizni?

Figyelt kérdés
Van egy elektrohidraulikus szivattyúval szerelt 1.6 tdci focusom. A kézikönyv szerint nem hogy cserélni, de ellenőrizni sem kell az olajszintet. A tartály egyébként jól elvan dugva a jobbelső lámpa alá. Van rajta MIN és MAX jel és úgy látom hidegen nem éri el a MIN jelzést sem. Mi a külnbség a benzines, szíjjal hajtott szervóhoz képest? Azoknál ellenőrzést ír elő.
2023. okt. 19. 12:23
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A kézikönyvek általában csak a kritikus ellenőrzéseket írják le. Ha nincs szervo olaj, attól még lehet menni az autóval, csak nehezebben fog forogni a kormány. A másik ok, hogy normál esetben a szervo zárt rendszerű, nem koszolódik és nem romlik az olaj benne, ezért elvi szinten cserélni sem kell. Ha min. alatt van a szintje, akkor ki kell deríteni, hogy miért.
2023. okt. 19. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
19%
az én autóm szervóját villanymotor hajtja.
2023. okt. 19. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
2 örülünk ennek a hasznos információnak a témában.
2023. okt. 19. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

A 2-es válasz valóban igazán örvendetes, de senki nem kérdezte.

A témához: a szervoolajat elvileg nem éri hőterhelés, nem lép kapcsolatba idegen anyaggal. Nem kerül bele égéstermék. Ezért elvileg nem kell cserélni. A szintjét pedig azért nem kell normál esetben ellenőrizni, mert zárt rendszer, aminél feltételezzük, hogy nem folyik ki, nem párolog el. Ha minimum alatt van a szintje, ki kell deríteni, hogy hol szivárgott el az anyag és kijavítani. Ekkor természetesen érdemes feltölteni, vagy még jobb ha le is cseréled. Már csak azért is, mert a bolti kiszerelés mennyisége erre bővel alkalmas. Ha már 1 litert meg kell venni, ahhoz hogy fél decit rátölts, akkor inkább a rendszerben legyen a friss olaj, mint a polcon.

Nálam nem volt ilyen probléma, ennek ellenére 200.000 km után lecseréltem kíváncsiságból a szervoolajat. Ami kijött az gyakorlatilag fekete és szagtalan volt. A gyári szervoolaj meg zöld és inkább alkoholra emlékeztető szagú. Működésben egyébként nem vettem észre változást.

2023. okt. 19. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Alapból azért kezdtem utánanézni a dolgoknak, mert zúgó, elektromos jellegű hangot ad ki magából a szivattyú. Csak kívülről hallani alapjárat mellett ezt a zajt, de biztos hogy a szivattyú az. Gondoltam leellenőrzöm a szintet és bár lehet hogy alacsony, - amit pótolni fogok- , szerintem nem ez a felelős érte.
2023. okt. 19. 13:27
 6/11 A kérdező kommentje:
#4 Vettem 1 liter gyárit olajat hirtelen felindulásból. Igazad van, akkor inkább az új olaj legyen benne. Amúgy a használtolaj nem tűnik nagyon rossznak, de lehet csapós, mivel alacsony a szint miatt áttetszőbbnek tűnhet.
2023. okt. 19. 13:30
 7/11 A kérdező kommentje:
Tehát akkor 1 liter új olaj elég ahhoz, hogy lecseréljem a régit? Mert csak a korrekt specifikációról találtam infót, mennyiségről semmit.
2023. okt. 19. 13:32
 8/11 anonim ***** válasza:

#1 "Ha nincs szervo olaj, attól még lehet menni az autóval, csak nehezebben fog forogni a kormány."


Na ez így hülyeség.


1. Ha szervóolaj nélkül használod az autót, nem csak annyi kár ér, hogy nehezebb lesz a kormány, hanem nagyon rövid időn belül beég a szivattyú is. Ha ezt nem tekintjük "kritikus" dolognak, akkor ennyi erővel a fagyállót sem kell ellenőrizni, hisz anélkül is lehet használni az autót, az meg hogy a motor közben felforr és tönkremegy, az nem kritikus, nemde?


2. A szervóval rendelkező, de nem működő szervós autót egyáltalán nem olyan vezetni, mint az eleve szervó nélküli autót. Százszor nehezebb. Szóval szervó nélkül használni a gyárilag szervós autót kiemelten balesetveszélyes.

2023. okt. 19. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Szerintem azért nem kell ellenőrizni, mert ha kevés, akkor úgyis kijelzi egy ikon a műszerfalon. Mivel ez a fény jellemzően nem sokat világít, így nem is nagyon mehet tönkre. Nyilván azért nem árt évente ránézni a tartályra. De különben azon is észrevennéd, hogy nehezebb forgatni a kormányt.

Nekem vagy 5 éve (az autó 10 éves kora körül) jelzett a műszerfalon. Megnéztem, és kicsivel a minimum alatt volt. Vettem olajat, utántöltöttem, és azóta is kb. ugyanott van a szint, nem fogy.

2023. okt. 21. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

„Mivel ez a fény jellemzően nem sokat világít, „


Elvileg csak minde gyújtásráadáskor kellene, amikor a „lámpateszt“ fut.


Kérdés, hogy minden márkánál így van-e.

2023. okt. 22. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!