Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miket érdemes még cserélni...

Miket érdemes még cserélni egy benzines, 1.4 16V 75LE ( 2004 ) MK4 ( 9N ) Polo-n 2 év állás után ( 270xxx km )?

Figyelt kérdés

A helyzet a következő:


Majdnem 2 évet le volt rakva az autó, ideiglenesen kivonva a forgalomból. Mivel már 6 éve megvan, ezért tudtam, hogy egyébként jó állapotban van. Indult is elsőre új akksival és új üzemanyaggal 2 év állás után is. Első útja a vizsgasorra vezetett, ahol sikeresen meg is kapta a műszakit. ( 2 év álláshoz képest meglepően jó állapotnak örvendett )


Ezek után, teljesen biztosra menve, elég sok dolgot kicseréltünk rajta.


-Előre kettő fékszett, ATE tárcsával és TRW betéttel, valamint új csavarok, amik a szettel jöttek.


-Összes folyadék / olaj, és szűrő a kocsiban, tehát motorolaj és szűrő ( Total 9000 quartz 5w-40, Hengst szűrő ), kabinszűrő ( szintént Hengst ), Üzemanyagszűrő ( szintúgy ), fékfolyadék ( Mannol DOT4 ), Hűtőfolyadék ( a rendszert kb. 10x átmostuk előtte, valami mezei G12 ment bele ) és még váltóolaj is, igaz manuális, "élettartamra tervezett" az olaj, ég és föld a különbség a csere után. ( Shell 75W-90 Spirax ).


-Vezérlés szett feszítőkkel és új csavarokkal ( Dayco ) + fémlapátos vízpumpa ( Graf )


-Hosszbordásszíj ( Gates )


-Elől mindkét oldalon féltengely külső gumiharang ( Meyle Thermoplast ), valamint a csuklókat megtisztítottuk ( nagyon szép mind a kettő, egy karc nincs rajtuk ) + új zsír természetesen


-Stabpálca előre mindkét oldalon ( valami nevenincs márka ment bele mert ebből úgyis mindegyik 1-2 év után elkezdi megadni magát, ami nem gyári )


-4 gyertya ( NGK )


-Ablaktörlő mechanika felújítva és a perselyek bezsírozva.



Az autó nem rohad sehol, a futómű többi része jó állapotú ( bal hátsó gátló egy nagyon picit folyik de még eléggé kezdetleges ). Ezen kívül csak kisebb kényelmi elektronikai funkciók vannak kicsit megbolondulva az autón ( valószínű sofőr oldalról az ajtó és annak kábelezése beázott ) de ez egyáltalán nem zavaró mértékű és tényleg csak kényelmi dolgok.


Mi úgy gondoljuk hogy ezután magabiztosan elmegy még egy jó darabig, de kíváncsi vagyok, hogy nektek volt-e már valami kellemetlen meglepetés, hogy sok idő állás után frissen volt cserélve kb. a fél autó, azt hittétek minden tökéletes, aztán valami megadta magát és lehetett trailerrel hazatolni.


Válaszokat előre is köszönöm!



2023. nov. 3. 21:47
 1/5 anonim ***** válasza:
Szerintem minden ami esedékes a kézikönyv szerint, plusz amit rossznak érzel menetközben. Ennyi mindent amiket írsz tuti nem cseréltettem volna, mert minek.
2023. nov. 3. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nekem hasonló korú kisautómon a kuplung bovden adta meg magát. Szétrozsdált a váltó felőli oldalon, csatt, pedál beesett.

Ez volt csak olyan hiba, ami miatt nem tudtam folytatni az utat, de ekkor sem kellett trailer, csak egy haver vontatni.


Nagyobb fejfájást okozott egy öreg vákumcsőn egy kis repedés, plusz EGR kokszolódás, ami miatt ingadozott az alapjárat. Használni lehetett, csak bosszantó volt a sok találgatás.


Ezek egyikét sem cserélném előre, de egy szemrevételezés nem árt. Esetleg szívósor, EGR tisztítás, ha sok rajtuk a lerakódás.


Futómű beállítás, centírozás még, ha lemaradt a szerelés után. Sokat lehet velük kímélni a gumikon.

2023. nov. 3. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Csak jó lenne az elektronikai apróságokat kipofozni, főleg ha beázás van, attól nagyon hamar komoly gond lehet és rohadni is fog a víz miatt. Ha most van energia, rozsda megelőzésre lehetne egy kis energiát fordítani - ahol megindult, kicsiszolni, alapozó, fedőréteg, aztán a végén az egészet wax-szal megküldeni (pár évente ismételt fújás ajánlott). Plusz üregvédő, küszöb ezeken gyenge pont emlékeim szerint. Ha első dobbetét alatt ez is gyűjti a komposztot, be is lehetne vágni picit, hogy tudjon távozni a sok falevél ami oda kerül. Sárvédő alatt egyrészt ha van szivacs, azok kuka, az ívek peremezése mögött pedig karosszéria tömítővel kinyomni, ne tudjon rozsda kialakulni sem. Csomagtartó ajtóra külön érdemes szerintem plusz figyelmet fordítani, korabeli VW-ek gyenge pontja korrózió szempontjából.
2023. nov. 3. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Gumik milyenek? Fékcső nem kezd kirepedni?

Stab pálca - Meyle HD megérne egy próbát.

Ajtó határoló, zsanér kenés.

Váltó nagyon érzékeny, figyeld majd pár hónapig, van-e negatív eltérés, nekünk amikor nem gyári olaj volt benne akkor köszörülve vette némelyik fokozatot, eredeti VW olajjal meg gyakorlatilag eltűnt a dolog. Plusz váltó rudazat/bowden faudi fejeket megkenni.

Test pontokat meg lehetne tisztítani, zsírral lekenni. Illetve generátor vastag vezeték akku felőli vége szokott olvadást csinálni a kis biztosíték dobozban.

Klíma fertőtlenítés aktuális lehet.

2023. nov. 3. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Szimering csere, de az már elkésett 😅 meg ha a szokásos gombóc fagyálló tágulási van benne, és van szint érzékelő, akkor annak a csatlakozója át tud ereszteni, csati tömítés ki vagy tartály oldalon egy kis furat ami a csatlakozóból ki tudja engedni a folyadékot és ki van húzva a méregfoga. Tegyél egy trafót a csomagtartóba, az bármikor ledöglik ezekben. 1.4 16V gyengeség a vezérműtengely ház kopása, alacsony olajnyomás figyelmeztetés szokott lenni emiatt.
2023. nov. 3. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!