Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A szörnyűre sikerült Skoda...

A szörnyűre sikerült Skoda Favorit képes lett volna megmenteni a Skoda gyár presztízsét, ha az akkori szocialista vezetés engedte volna a csehszlovák mérnököket jobban kibontakozni?

Figyelt kérdés

Sajnos a Favorit ugyanolyan félresikerült, már megjelenésekor elavult

és nem megbízható autó lett, mint a Tavria, vagy a Dacia 1310. Pedig a csehszlovák mérnökök eredeti tervei sokkal ígéretesebbek voltak.



nov. 19. 19:07
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem megbízható autó? A legtöbbjük 20 éves koráig futott az utakon. Nyilván egy szocialista fejlesztés volt, de például bőven lekörözte megbízhatóságban a 90-es években még jobbnak gondolt Samarát. Én 1997-ben 17 évesen vettem egyet és még 5 évig használtunk egyet, gyakorlatilag költségmentes volt az autó. A kisebb rohadások lettek kijavítva. Ami miatt 22 évesen leadtuk a bontóba, a hüvely mellett szivárogni kezdett a fagyálló a motorolajba. Ezzel már nem akartam foglalkozni. De azóta rájöttem, hogy jobb lett volna megtartani. Még ma is mehetne
nov. 19. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Megbízható mint a Tavria! 🤣🤣🤣

Édesf@szom, ezt egy mondatba írni bűncselekmény!

Ha volt igazán sz@r kocsi az pont a Tavria volt.

nov. 19. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Nem úgy gondoltam! Arra gondoltam hogy a Favorit annyira volt megbízható és korszerű, mint a Tavria és a Dacia 1310. Vagyis semennyire.
nov. 19. 21:38
 4/8 anonim ***** válasza:

A Favorit a szoci kocsik között, pont a jobbak közé tartozott és relatíve modern is volt, nagyjából egy elfuseràlt 2-es golf felépitésileg, erre a VW tovább gondolta és gyàrtotta 2001-ig.

A 1310-es Dàkó se volt vészes, ha valaki összerakta rendesen.

De a Tavria az egy Isten csapása volt, és sajnos volt hozzá közöm.

A másik sorscsapás talán az Oltcit volt.

nov. 19. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Oltcit? Az mi?
nov. 19. 21:52
 6/8 anonim ***** válasza:

Tessék itt van. 😉

[link]

És úgy nagyjából a szoci autók nem direkt voltak elavultak vagy rosszak (vagy mindkettő🤣). Nem voltak rászorulva a minőségre és az innovációra (ezek pénzbe kerülnek). És ezekért így is sorban álltak az emberek. Mert úgynevezett hiànygazdasàg volt. Ezért felülről voltak leállítva "Jó van az úgy!" pàrtjeligével. Ha nem fogják vissza a fejlesztést sok autó (is) máshogy alakult volna.

nov. 19. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

A Trabant-nàl mennyi "lehetett" volna dolog volt:

[link]

A Skoda favoritot 1980-tól reszelgették, de 1991-ig még volt farmotoros 😉

[link]

nov. 19. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Olcitot senkinek se kívántam volna.A legjobb volt rövid távra vagy el se indulni vele.De néha a kocsi gondolta úgy hogy el sem indul.Isten csapása volt.
nov. 20. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!