Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kerékcsapágyat miért nem...

Kerékcsapágyat miért nem szokták párban cserélni?

Figyelt kérdés
Tapasztalatom alapján, ha valamelyik tönkremegy akkor a másik oldalon is pár hónapon belül tönkremegy a másik. Senki sem ajánlgatja sehol, hogy párban legyen cserélve, ezért plusz kör a szerelőhöz, plusz időpont, megint oda kell vinni stb.
nov. 29. 23:30
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Ennyi erővel mind a 4-et cserélhetnék. Azért nem általános, hogy párban mennek tönkre én cseréltem a kocsimon a jobb elsőt, a bal nálam még nem volt szétszedve azóta vagy 150.000km-t futott és még jó.

A két hátsót is csak azért cseréltem párban mert 6000Ft volt a szett (régi vW kúpgörgős agycsapágy)

A mostani kocsimon meg nem szívesen cserélném párban 40.000 darabja (minusz kedvesség). Majd 100.000 a négy okosba.

nov. 29. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Kettő autónk van a családban, mindkettőben pár hónapon belül ment tönkre a másik is. Persze, ha drága, akkor azért meg kell gondolni, de a mienkbe a legjobb minőségű is 9000 ft/db+fél óra munka. Nem ér annyit, hogy újra el kelljen vinni a szerelőhöz.


Ennyi erővel a lengéscsillapítókra is mondhatnánk, hogy drága, mert az valóban az, mégis párban cserélik.

nov. 29. 23:53
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
A lengescsillapito kicsit mas, ott ha nem hasonlo mertekben csillapit a ket oldal, instabil lesz az auto. Kerekcsapagynak addig amig nem esik szet az egyik oldal, azaz mukodik, nincs a stabilitasra hato differenciaja.
nov. 30. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

#3 nagyon jól írja. Két esetben cserélünk párban: ha nagyon nagy bontással jár és feltételezhető, hogy a másik is a végét járja, vagy ha befolyásolja az úttartást, stabilitást, futómű geometriát.


A kerékcsapágy az utóbbiak közül nem befolyásol semmit, szóval az nem indok.


Általában nem is túl nagy munka, bár nyilván van kivétel.


Illetve írtad, hogy rendszerint egyszerre mennek tönkre, de ez nem igaz, ahogy a futómű elemeire általában sem. Kapsz egy kátyút, vagy padkázol egyet és akkor máris lóghat a kerékcsapágy, vagy valamelyik gömbfej, de attól a másik még lehet hibátlan. Ha a kerékcsapágy természetes elhasználódás során megy tönkre, akkor az egy hosszabb folyamat, ami mindig a búgással kezdődik, ami egyre hangosabb lesz, de ilyenkor még nem lóg, a lógás csak a következő fázis. Amikor cserélni kell az egyiket, akkor meg kell forgatni a másikat. Ha minimum búg, akkor már érdemes cserélni, mert valóban kezd tönkremenni az is, de ha még nem is búg, akkor sokezer kilométer benne van, tehát felesleges cserélni.

nov. 30. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!