Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kéziféket hogyan lehet állítani?

Kéziféket hogyan lehet állítani?

Figyelt kérdés

Renault Megane II. A kar felhúzásakor 11 kattanást számolok. Ez úgy tudom, hogy nagyon sok és annak is érződik, ezért szeretném állítani a bowdent, de hol van rajta a spanoló? Lehetőleg kép vagy videó formájában érdekelne a válasz, mert nincs időm arra, hogy napokig szétszedve álljon ameddig kibogozom, hogy miről van szó.


Hány kattanásra kell beállítani?



dec. 31. 00:42
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:

Még annyi, hogy találtam egy ilyen videót, amiben 9:50 percnél mutat egy állítócsavart:


https://www.youtube.com/watch?v=zgqyjae6yN4


De a videó szerint azt fixen egy adott távolságra kell beállítani, tehát gondolom nem ezzel lehet spanolni a bowdent. Vagy igen? Nekem ezt kéne beállítanom a videóban látható értékek egyikére, mert elforgott rajta a csavar? Én azt hittem, hogy ennek a bowden nyúlásához van köze.

dec. 31. 00:46
 2/14 A kérdező kommentje:
Pontosabban 10:21-nél, amikor mondja, hogy "there is a final step, adjust that nut" és mutat arra a középen álló nagyra.
dec. 31. 00:47
 3/14 anonim ***** válasza:

(Nem a régi és az új közti különbség miatt állította így? 2:50 "it's a bit longer", mondja is, hogy "your adjustment might be different", szóval...)


Szerintem vedd le a kerekeket, és nézd a bowdenek végeit. Addig állíts rá, amíg nem mozog, aztán picit lazíts vissza, hogy a bowden dió még éppen hogy finoman mozgatható legyen a helyén, kint a nyergen.

dec. 31. 03:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Hát először is utána kéne járni, hogy mitől rossz most. Az a beállító anya az nem tud fellazulni magától, tehát itt valami olyasmi probléma van, amit előtte meg kéne oldani. Valószínűleg a bowden van megnyúlva és ki kéne cserélni.


Ettől függetlenül, a beállítás egyszerű: nincs semmilyen előre megadott érték, minden esetben más, neked kell megtalálni a helyes beállítást. Csak kezdd el húzni azt az anyát és időnként ellenőrizd. Akkor jó, ha:


1. Maximum 5-7 kattanás

2. Teljesen kioldott kéziféknél a kerekek szabadon forognak

3. 1-2 kattanásnál már van érezhető fékező erő, ha kézzel forgatni próbálod a kerekeket


Ha a bowdennel baj van, ez a három nem fog összejönni, tehát ebből rá fogsz jönni. Ha sikerül úgy beállítani, hogy mindhárom feltételt teljesíti, akkor jó. Ha nem, akkor bowdent kell cserélni.

dec. 31. 04:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
#4 Azt még hozzáteszem, hogy a 11 kattanás az rengeteg még megnyúlt bowdennel is, szóval nekem inkább az lenne az első gyanúm, hogy el van szakadva.
dec. 31. 04:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

10:18-nál ami van azon kell húznod.


Az az anya nem fellazult hanem ahogy kopott a fék nem lett utánna állítva, teljesen normális jelenség. Addig húzd, amíg 3-4 kattanáson már nem bír elindulni hanem leül a hátulja.

dec. 31. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
#6 Tárcsafék, nem kell utána állítani.
dec. 31. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Felmerült bennem is, hogy talán nem kell utána állítani, mert gyanúsan nincs találat, de akkor mi állítja utána a bowden feszességet, ami elromlott? Régi autóknál ugye alul volt egy utánállítási lehetőség, ha már túl sokat kattant.
dec. 31. 08:46
 9/14 A kérdező kommentje:
Opelről találtam videót, amiben az automata bowdenfeszítőt mutatja a csávó a dugattyú mellett, de az dobfékes, ez meg valóban tárcsafékes.
dec. 31. 08:49
 10/14 anonim ***** válasza:

Tárcsaféknél úgy működik, hogy a munkahengerben a dugattyú belső felén van egy orsó. A munkahenger fel van tekerve az orsóra. Ahogy kopik a fék, úgy fog egyre kijjebb tekeredni az orsón a dugattyú. Magától, tehát nem kézzel kell időnként lejjebb tekerni.


Ezért is van az, hogy otthoni proli körülmények között a hátsó féket nehezebb javítani, mert betét/tárcsa cserénél a dugattyút vissza kell állítani alaphelyzetbe, de a hátsó dugattyút nem lehet csak úgy visszanyomni. Az első fék dugattyúját egyszerűen csak be kell nyomni és kész, egy nagy vízcsőfogó is tökéletes hozzá, de a hátsónál nem nyomni kell, hanem tekerni és nyomni egyszerre, ehhez pedig muszáj valami célszerszám.

dec. 31. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!