Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » EGR szelep hibás működése...

EGR szelep hibás működése okozhatja-e a motor csörgését ?

Figyelt kérdés

Úgy tapasztaltam, hogy kb. azóta kezdett el csörögni az autó motorja gyorsításkor ( benzines), amióta az EGR szelep ki lett cserélve pár ezer km-rel ezelőtt.


Most ismét megadta magát az EGR szelep, sárga hibajelző világítani kezdett a műszerfalon. A motor csörgése ezzel egyidőben megszűnt.


Szerelő még nem látta. Csak laikusként találom különös véletlennek, hogy ezek az események egybeesnek. Szerintetek lehet összefüggés a korábban hibásan beszerelt, vagy esetleg hibás EGR szelep és a motor csörgése/csörgés megszűnése között ?


jan. 2. 22:52
 1/10 anonim ***** válasza:

Először a csörgést kellene definiálni. Kopogásos égésről van szó? Vagy más jellegű csörgés?


Ha kopogásos égése van az talán lehet az EGR-től. Legtöbbször az égéstér kokszosodása vagy az előgyújtás vagy a lambda érték eltolódása okoz kopogást. Ezekbe így vagy úgy beleszólhat az EGR rendszer helyes működése vagy éppen nem működése.


Fogyasztja az olajat a motor?


Első körben a gyertyákat takarítanám meg, szükség esetén cserélném, majd kipróbálnám az autót 100-as benzinnel. Annak nagyobb a kompressziótűrése, a motorvezérlő ezért az előgyújtáson is tud húzni még egy kicsit. Továbbá az eltolódott kompresszióviszonyokra is kevésbé érzékeny a 100-as benzinnel kevert levegő.


De lehet egyéb más, mechanikus probléma is ami az égéstértől független. Meg persze lehet véletlen egybeesés is.

jan. 2. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Köszi. A véletlen egybeesést most zárjuk ki, még ha van is is rá elméleti esély.


Igen, fogyasztja a motor az olajat ( 200ezer km).


Nem kopogás jellegű hang, amíg gyorsítottam (amikor az EGR szelep hibáját nem jelezte a vezérlő panel) addig magas frekvenciájú csörgő hangot hallottam.


De ahogy írtam fent, már nem kopog, ismét csendes a motor gyorsításkor, mint anno lyány korában. Azóta, hogy a sárga hibajelző világít.


Váratlanul, meglepetésemre meggyógyult, de nyilván nem a Szűz Mária jelent meg neki és tett csodát.

jan. 2. 23:28
 3/10 anonim ***** válasza:
67%

A kopogásos égésnek van pont ilyen nagyobb frekvencián csörgő, csilingelő hangja. Ilyenkor konkrétan azt hallod ahogy az égéstérben a kopogásos égésből eredő periodikusan változó nyomáshullám rezegteti a dugattyún a gyűrűt, annak van csilingelő, csörgő hangja. Gyorsításkor hallani, olyan 3-4 ezres fordulatig.


Azért kérdeztem hogy fogyasztja-e az olajat, mert akkor a kipufogógáz kormos, amit a jó EGR szelep vissza tud vezetni a szívó sorba, onnan bekerülve az égéstérbe a korom begyújthatja a keveréket a gyertya előtt. A szennyezett kipufogógáz akár az oxigénszintet is el tudja tolni. Ha meg leragad az EGR akkor ugye nincs visszavezetés, nem kormolódik az égéstér meg csak tiszta levegőt szív a motor.


Ezt egy komplex motordiagnosztika fogja megmondani élő adatos méréssel, kipufogógáz elemzéssel. Endoszkóppal is bele lehet nézni a hengerekbe, hátha látni valamit. De lehet hogy a 100-as benzin is segít, ki kell próbálni.

jan. 2. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ja meg azt is lehet figyelni, hogy hidegen is csörög-e, vagy csak melegen kezdi. Hidegen dermedt az olaj, akkor még nem kezdi el fogyasztani, így relatíve tiszta lehet a kipufogógáz. Meg akkor eleve dús keverékkel üzemel a motor, kevésbé érzékeny az arányokra.
jan. 2. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Én nem írok ilyen okoskodásos litániát, mint a fotelszerelő úr, a beszívott hőmérséklethez van köze a motornak, nézz még hőfok érzékelőt is.

Az EGR jelentősen felfűti a beszívott levegőt, de nézz még kopogás-érzékelőt is, de lehetnek rossz injektorok is, amik már nem porlasztanak.

jan. 3. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Lehet az elektronika hibája is , mert nagyobb előgyujtást ad neki néhe.
jan. 3. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
#5 Az kevesbe valoszinu. Amig a legtomegmero es a map jol mer, kb. le is huzhatod a iat-t. De, egy probat az is meger.
jan. 3. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Ha meg az injektor szar, akkor is szar ha mukodik az EGR.

Persze jol irod, lehet itt fotelszakerteni. 🤭 El kell vinni diagnosztikara...

jan. 3. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hasznos válaszokat.


Az olajat tényleg bőven fogyasztja, gyakran kell utántölteni. A kipufogóből nem jön kormos égéstermék, és máshol sem tapasztalható fekete füst, sem olajfolyás az autó alatt.


Eddig kapott korábbi szerelői vélemény szerint a szelepszár szimmeringnél távozik a többlet olaj menet közben, de annak megbontása túl kockázatos lenne, inkább utántöltök.


Fenti kérdésemben elősorban arra vélelmemre kérdeztem rá, lehet-e az ok-okozati összefüggés az EGR szelep ismételt meghibásodása és az ezzel egyidőben megszűnt motor csörgés között.


( amikor cserélték az EGR-t 10ezer km-rel korábban, akkor indult el a csörgés, de nem gondolt a szerelő sem ilyen összefüggésre, most pedig, hogy ismét elromlott az EGR, a csörgés onnantól megszűnt)

jan. 3. 20:28
 10/10 A kérdező kommentje:
hmmm
jan. 11. 00:20

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!