Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire olcsó motorozni?

Mennyire olcsó motorozni?

Figyelt kérdés

Sziasztok, BUÉK Mindenkinek :) Olyan kérdésem lenne, hogy mennyibe kerül egy középkategóriás motor fenntartása? Mennyire megbízhatóak, milyen sűrűn kell rájuk költeni?

Vegyünk alapul olcsóbb, híresebb gépeket pl. 600-as bandit vagy hornet 600. Ezek alapjában véve olcsón fenntartható motorok és kiválthatják az autót?

Igen tudom, autóban nem ázol stb, de csak a költségekre lennék kíváncsi, mert munkába járásra nemkell motor (najó néha nyàron vinném) leginkább hobbinak/busz kiváltáshoz mondjuk egy hétvégi nyaralásnál.

Drágább egy ilyen kategóriájú motor fenntartása mint mondjuk egy MK2-es Ford Focusnak? (Tudom ez egy hülye példa, de szeretnék egy "képet" erről, mert fogalmam sincs)

Válaszaitokat köszönöm!



jan. 7. 00:54
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:

" (Tudom ez egy hülye példa..."

Ez így van.

jan. 7. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
Nem igazán lehet összehasonlítani a kettőt, mert motorozás, mindig drágább mint autózni, meg hiába írod példának a kocsidat, ha nem tudni az mennyire beteges. Alkatrészek többe kerülnek motorhoz, mint autóhoz, pl egy gumiszettre simán elkölthetsz 100 ezret, és attól függ mennyit, és hogyan mész, akár 1 szezon alatt lekoptathatod, de normál használatnál is 20-30 ezer kilométert bírnak, sokmindentől függ. Autón azért jóval többet kibír egy szett. Tavaly kapott teljes fékszettet a motorom, közel 200 ezerbe került, de csak az alakrész. Csip-csup dolgok mindig lesznek,olajcserék, és nem csak a motorban, hanem pl a teleszkópokban, lánc+lánckerekek, vagy csak egy szelephézag ellenőrzés/állítás. Motorozás egy szezonális hobbi, bár az időjárásváltozás miatt egyre többet lehet menni. Ha motorozni szeretnél, akkor ne az anyagi részét nézd, mert max az üzemanyagon tudsz valamennyit spórolni, ha kocsi helyett motorral mennél dolgozni, hanem az élvezeti faktort, hogy ha jó az idő, akkor túrázhatsz stb. Én 30 év után kezdtem el megint motorozni, igaz 50-esse, és nagyon beszippantott, 2 hónap után már nagymotor jogsira tanultam. Előtte eléggé otthonülő voltam, most meg ha lehet megyek.
jan. 7. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:

A motorozás csak akkor olcsó, ha a 7 literes fogyasztás helyett 2 literes fogyasztással jársz dolgozni évi 5 ezer km-t.

Ha már hobbi kategória, nagyobb motor, akkor már eleve a ruhára, sisakra, csizmára, kesztyűre alsó kategóriában is 300 ezret ki kell csengetni, és ezután jön a motor.

jan. 7. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
Nagyon.
jan. 7. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Igen énis emiatt szeretném, igazából kiváltani a buszozást amikor csak az idő engedi. A felszerelést nem számolom a költségekbe, az alap dolog szerintem.

Azért írtam az autós példát, hogy kapjak egy képet a dologról, hogy mégis mennyibe kerülhet mondjuk az említett 600-as bandit éves költsége mindennel együtt. Mondjuk havonta a kötelező dolgokon kívül kell rá költeni mondjuk 50 ezret? Vagy az soknak számít? Ezekkel nem vagyok tisztában, hogy arányosan mennyi az annyi. Szociális dolog is lenne ez, a faluban sok jó ismerősöm kizárólag motorozik, és jó lenne megtapasztalni ezt. Arra még nem kaptam választ, hogy mennyi az annyi nyilván lehetnek váratlan költségek, de a havi 50 ezer mondjuk reális? (Üzemanyagon, biztosításon kívül)

jan. 7. 13:45
 6/27 anonim ***** válasza:

Nincs értelme havi költséggel számolni, hiszen nincs havi költség.

A felszerelés miért nem költség? Egyrészt autónál nem kell, másrészt rendszeresen cserélni, kell, harmadrészt pokoli drága.

jan. 7. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 A kérdező kommentje:
Hát azért jó lenne tudni ha beszarik valami akkor 800.000 a javítás vagy 100 ezer.
jan. 7. 14:07
 8/27 anonim ***** válasza:

Nem szokott havi költség lenni, max ha valahol bérelsz garázst. Időnként vannak kopó fogyó alkatrészek, ahogy a kocsinál is, de nincs ilyen, hogy havi 50-ezer, ahogy autónál sem. Persze az ajánlott karbantartást meg kell csinálni, de ezt általában télen szokás, hogy tavaszra menetkész legyen a motor, de itt se feltétlenül kell 100 ezreket otthagyni, ha csak alap karbantartást szükséges.

#6 Mit cserélgetsz rendszeresen egy ruházaton? Ha nem szakad el, nem hízod ki, akkor jó pár évig jó. Én második éve hordom a cordura ruhámat, és olyan mint az új, bukóra is az 5 éves csere csak ajánlás. 200-ból simán felöltöztem tetőtől talpig, persze nem a Shox-ból.

jan. 7. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
#7 Erre a kérdésre senki nem tud választ adni. Nyilván ha egy BMW-t vennél ahhoz minden drága, még egy időszakos karbantartásnál is vastagon fog a ceruza. Vagy Japán motornál ha oda a kuplungod, és full szerkezetet kell cserélni az simán lehet 200 ezer, de nem így kell hozzáállni. Nagy költségek ugyanúgy lehetnek az autódnál is.
jan. 7. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:

"Hát azért jó lenne tudni ha beszarik valami akkor 800.000 a javítás vagy 100 ezer."

Azt valóban jó lenne.

jan. 7. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!