Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ egy autó fékjének...

Mitől függ egy autó fékjének hatásfoka?

Figyelt kérdés

Elvileg amíg nincs fullra elkopva a betét és féktárcsa addig ugyanolyan erősen fog a fék mint egy zsír új.

Akkor mi tudja rontani a hatásfokát?


jan. 14. 05:52
 1/10 anonim ***** válasza:
78%
Pl felmelegszik, szennyeződés kerül rá.
jan. 14. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
12%
Honnan vetted hogy rontja is valami a hatásfokot?
jan. 14. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Műszakin fék padon mérik
jan. 14. 06:31
 4/10 anonim ***** válasza:
77%
Hullamos, felrekopott tarcsa vagy betet, kilagyult gumi fekcso, megegett betet, szivargo fekolaj, rakerult zsir (csapagybol), hatarozatlan vezeto (ijedtseg az ABS pumpalasatol).
jan. 14. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
89%

Legtöbbször a tárcsaféknél, hogy mennyire van begyógyulva a féknyereg.

Találkoztam már olyan fékkel, hogy csak a tárcsa egyik oldalára fogott teljesen, a másik meg se mozdult.

Dobféknél meg olyan van, hogy az utánállító összerohad, és nagy útja lesz a munkahengernek, emiatt szokott elpukkanni, ereszteni idővel.

De minap találkoztam teljesen elrohadt fékkulccsal is, mert kiakadt az egyik kézifékkötél egy oldalról, sosem lett behúzva.

jan. 14. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
79%

Amit eddig itt mindenki elfelejtett, hogy a gumik tapadásától is elég erősen függ. Ugyanis az ABS nem csinál mást, mint visszábbvesz a fékerőből, amikor az épp megcsúszik. Mitől csúszhat meg? Hogy 1000 éves kikeményedett rücsök, vagy valami kínai ótvar gumi van rajta.


Az, ha mérésnél a fékerők eltérnek, az pedig a fébetéttől, is függhet, illetve szorulhat a henger, esetleg az egész mechanika a féknyeregnél.

jan. 14. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
64%

"Elvileg amíg nincs fullra elkopva a betét és féktárcsa addig ugyanolyan erősen fog a fék mint egy zsír új"


És ezt neked ki mondta? Egyáltalán nem fog ugyanolyan erősen. A fék az idő során folyamatosan változik. A betét belső szerkezete kémiai változáson megy keresztül a folyamatos hőingadozástól, esős/párás időben a külső felülete megüvegesedik, meg még egy csomó egyéb dolog hozzájárul hogy idővel csökkenjen a fékhatás. Akárki is mondta neked ezt a marhaságot, hogy ugyanolyan erősen fog a régi és az új fék, egy jó nagy okoskodó baromállat volt, de halvány fingja sincs róla hogy mit beszél.

jan. 14. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
30%
ha a tárcsán megjelenik a rozsda , elegendő minimális is akkor már nem olyan lelkes a fékhatás
jan. 14. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
84%
Utolso, az elso 10 meteren. Aztan lekopik a minimalis rozsda reteg es kesz.
jan. 14. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
41%
#9 Nem igazán. Ha csak egy vékony réteg rakódott rá max 1-2 nap alatt, akkor igen, de más esetben nem, pl. mikor hetekig, hónapokig áll kereskedésben egy autó. Túl sok a rozsda, beleég a betétbe és tönkreteszi. Aztán ez a rozsda túlhevül, ami tönkreteszi a tárcsát is. Innen nincs visszaút, kuka az egész.
jan. 14. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!