Mitől függ egy autó fékjének hatásfoka?
Elvileg amíg nincs fullra elkopva a betét és féktárcsa addig ugyanolyan erősen fog a fék mint egy zsír új.
Akkor mi tudja rontani a hatásfokát?
Legtöbbször a tárcsaféknél, hogy mennyire van begyógyulva a féknyereg.
Találkoztam már olyan fékkel, hogy csak a tárcsa egyik oldalára fogott teljesen, a másik meg se mozdult.
Dobféknél meg olyan van, hogy az utánállító összerohad, és nagy útja lesz a munkahengernek, emiatt szokott elpukkanni, ereszteni idővel.
De minap találkoztam teljesen elrohadt fékkulccsal is, mert kiakadt az egyik kézifékkötél egy oldalról, sosem lett behúzva.
Amit eddig itt mindenki elfelejtett, hogy a gumik tapadásától is elég erősen függ. Ugyanis az ABS nem csinál mást, mint visszábbvesz a fékerőből, amikor az épp megcsúszik. Mitől csúszhat meg? Hogy 1000 éves kikeményedett rücsök, vagy valami kínai ótvar gumi van rajta.
Az, ha mérésnél a fékerők eltérnek, az pedig a fébetéttől, is függhet, illetve szorulhat a henger, esetleg az egész mechanika a féknyeregnél.
"Elvileg amíg nincs fullra elkopva a betét és féktárcsa addig ugyanolyan erősen fog a fék mint egy zsír új"
És ezt neked ki mondta? Egyáltalán nem fog ugyanolyan erősen. A fék az idő során folyamatosan változik. A betét belső szerkezete kémiai változáson megy keresztül a folyamatos hőingadozástól, esős/párás időben a külső felülete megüvegesedik, meg még egy csomó egyéb dolog hozzájárul hogy idővel csökkenjen a fékhatás. Akárki is mondta neked ezt a marhaságot, hogy ugyanolyan erősen fog a régi és az új fék, egy jó nagy okoskodó baromállat volt, de halvány fingja sincs róla hogy mit beszél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!