Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Cserélnétek vagy szerviz?

Cserélnétek vagy szerviz?

Figyelt kérdés

Van egy Astra F szedánunk ami 10 éve van a családban. Mindig vigyázva volt rá. Nem full fapad, klíma is van, tetőablak, elektromos ablakok, 6 hangszóró ami ráadásul ki lett cserélve elég drágákra 2 éve és olcsó-közepes új autókat megszégyenítően szépen szól, magyarul amit kell tudnia számomra egy hétköznapi rohangálós autónak azt továbbra is tudja.


Ráadásul az autó egy csoda, mert 1.4 Ecotec (még a legkorábbiak egyike 1996-ból), mégsem eszik olajat, 10 ezrenként két csere között fogy belőle 2-3 deci összesen és ez már sok éve így van változatlanul.


Viszont most hirtelen kellene költeni rá annyit, amennyit ér. Vagy többet. És májusban jár le a műszaki, tehát most vagy soha.


1) Feleségem találkozott egy vaddisznóval, csak esztétikai kár keletkezett, de az van, és annál igényesebbek vagyunk hogy így maradjon. Jobb első sárvédőelem, lökhárító cserélendő, mert meghorpadtak-megrepedtek. Még egyben van de ocsmány. Fehér az autó szóval van cseredarab amit nem kell fényezni sem, de így is egy 100 körül biztos lesz mire felkerül.

2) Műszaki jön, és hiába volt élete nagy részében garázsban most már elkezdett barnulni több helyen. Küszöbök végei már erősen barnulnak az ívek alján, hátsó ívek pörsenésekkel teli, bal küszöbnek az eleje is megindult már. Alja amúgy szép, aknáról néztük nemrég szerelővel. Nincs karosszérialakatos ismerősöm, ha lenne is ez szerintem küszöbök és ívek csere, 200 alatt kötve hiszem hogy megáll, és akkor még fényezni kell, alvázvédeni kell. 300 ha szerencsénk van, de emberem erre továbbra sincs.

3) Futóműben egyszerre sok minden adja meg magát éppen, gátlók elöl-hátul csereérettek, lengőkarok is kellenének, szilentek több helyen gatyán vannak. Oda is kéne még legalább egy 200 ezer forintos szerviz.


Magyarán most az van, hogy a műszakin így már nem megy át - legalább a futóművel és a rozsdával foglalkozni kell szerintem, bár lyukasnak még sehol nem lyukas -, ha mindent meg akarunk csinálni az egy ennél jobb használt autó ára, szerintem 1 millió körül kellene kalkulálni mire patika, másnak meg nem látom értelmét.

Viszont akkor már gyanítom hogy további sok évig autó marad.


Ti ráköltenétek abban a tudatban, hogy utána egy nagyon egyben lévő autótok maradna ami alapvetően egy bombabiztos típus nagyon olcsó fenntartással (az utóbbi 10 évben összesen nem kellett feleennyit sem költeni rá, pedig járt szervizbe 10 ezer kilométerenként szigorúan és mindig át lett nézetve), vagy néznétek valami mást?

Már csak azért sincs kedvem eladni mert előre tudom, hogy milyen típusú emberek jelentkeznének érte...



márc. 18. 17:43
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
79%
Hát akkor ne add el, bontott karosszéria ezekhez mint a szemét annyi van.
márc. 18. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Szerelőm amúgy azt mondta ő ráköltené amit kell aztán hadd menjen még sokáig. De amikor megkérdeztem nem akarja-e átvenni, arra már nem bólogatott olyan hevesen. :-)
márc. 18. 17:48
 3/15 anonim ***** válasza:
82%
Nézd, 2-300-ért tudnád eladni, 1 millióért veszel valamit és kezdhetsz azon is mindent megcsináltatni ugyanúgy, hisz nem azért adják el mert tökéletes. Szerintem az egyetlen ésszerű döntés, az megcsináltatni.
márc. 18. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
79%
Mellesleg amúgy így mellékesen mondom, hogy amit erre most rá kell dobni, hogy jó legyen, egy dízelautón manapság egy kopóalkatrésznek a cseréje többe kerül: kettőstömegű lendkerék. És az csak egy kuplung.
márc. 18. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
79%
Vagy egy hibrid autón aksi csere újra is fél-1 milla, az meg csak egy aksi.
márc. 18. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

Igen. Amúgy tudnánk venni 5-6 millióért vagy ha nagyon akarjuk akkor többért is másik autót. A helyzet az, hogy nem látom értelmét. Volt az Astra mellett sokáig modernebb céges autóm kb ilyen értékben ameddig olyan munkám volt, nyilván csendesebb, jobban fekszik az úton (bár egy rendes futómű felújítással az Astra is nyilván jobb lenne - nem emlékszem már milyen volt régebben), de annyival nem tudott többet hogy ráköltsem azt a pénzt, meg aztán még drágább fenntartással és értékvesztéssel számoljak.


Honda Accordokat néztem elsősorban egyébként, azok kifejezetten tetszenek, de nekem őszintén szólva jól esik hogy ott van az a pármillió forint a családi kasszában, és az Astrával olyan igazi baja eddig senkinek nem volt, nyilván egy öreg válságautó de relatíve kényelmesen és mindig szó nélkül elvitt akárhova.

márc. 18. 18:13
 7/15 anonim ***** válasza:
58%

1 milliót 96-os f astrára rátúrni nevetséges baromság, de 500-at is.

Küszöböket cserélni ilyen autón ismeretség nélkül gazdasági totálkár, arról nem beszélve, hogy 2 műszaki után azon is ott fog vigyorogni a rozsda. Ha egy kis oltozással, rozsdátlanítással, festésjavítással menthető, érdemes foglalkozni vele.

Nem lesz az autód újabb 30 évig hibátlan, de 5 évig se.

És 300 ezernél akkor se fog többet érni, ha ráköltöd azt az egymilliót.

márc. 18. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
83%

Az autó értékének háromszorosát csak akkor költeném rá, ha valami szívhez közel álló projekt autó lenne, és/vagy OT vizsga lenne tervben. Egyébként teljes agymenés.


Nem is kell 5-6 milliósra lecserélni, ha neked ez most megfelel, akkor az abszolút felesleges lenne. De én a helyedben elgondolkodnék mondjuk egy H Astrán (csak hogy az opel vonalon maradjunk)...

márc. 18. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 Seila ***** válasza:
61%
Én ráköltenék annyit, mert rohangálós autónak biztosan jó lesz továbbra is.
márc. 18. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
72%

Nekem is F Astrám van, 5 éve elvittem egy fényezőhöz, azt mondta, hogy gazdasági totálkáros, hajtsam szét és adjam le a bontóba. Azóta átment 2 műszakin, amik előtt ráköltöttem 150-200k-t. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy faterom autószerelő meg azóta van kasznis ismerősöm). Persze, ha az autó értékét nézzük, akkor lehet mondani, hogy gazdasági totálkáros, de így nézni hülyeség.


Itt van például a te eseted, ráköltesz 1 milliót (ami valóban necces), de nézd meg milyen autók vannak ennyiért. Még ha megtoldod 500k-val, akkor is szinte csak 20 éves autókat találsz, amik pár év múlva (vagy már most) ugyanúgy rohadni fognak. Cserébe lehet nem lesz olyan megbízható, az alkatrészek pedig 3x annyiba kerülnek hozzá. Egy újabb autó mellett esetleg az szólhat, hogy azok valamivel biztonságosabbak.

márc. 18. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!