Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó leállítása után hová...

Autó leállítása után hová lesz a turbónyomás?

Figyelt kérdés
A turbó ugye alapból több tízezren forog percenként, ha leállítjuk az autót egy ideig tovább forog a saját tehetetlensége miatt. Az alatt a pár másodperc alatt míg meg nem áll a tengelyének forgása, ahogy forog a tehetetlensége miatt tovább tölt bizonyos mennyiséget a szívórendszerbe. Viszont a motor leállításával a szelepek bezárulnak így lényegében egy zárt rendszerbe tölti azt a levegőt. Ezzl a többletlevegővel illetve nagyobb nyomással mi történik? A szívórendszerben így kialakult nagyobb légnyomás tulajdonképpen az is állítja meg a turbó forgását ergo lefojtja, majd ha megállt a turbólapát a levegőrendszeren keresztül kiegyenlítődik a légköri nyomásra?

ápr. 15. 22:28
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Szerinted ha leállítod a motort, mind az összes henger minden szelepe varázsütésre bezár?

Arról nem beszélve, hogy nem ötezres fordulaton szoktuk leallítani a motort, hanem alapjáraton, amikor túl nagy nyomást nem produkál a turbó, és nem is fog hosszú másodpercekig forogni olajozás nélkül.

ápr. 15. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
#1 a légszűrő felé tudtommal nincs szelep.. amúgy meg tökéletes tömítettség NEM létezik. :D
ápr. 15. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Ez hasonló kérdés mint az hogy hová tűnik a világítás ha becsukjuk a hűtő ajtót.
ápr. 16. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Még ha valóban így is lenne, akkor sem történne semmi, mert utemi körülmények között a turbó joval nagyobb nyomásviszonyokon dolgozik. De nem zárnak be a szelepek, mégis mitől zárnának? Átpumpál még a motoron némi levegőt, és szépen megáll.
ápr. 16. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Amikor leállítod igen lesz még légáram. Ha az egyik henger éppen szelep összenyitásban állt meg (összes szelep nyitva egyszerre) akkor simán a kipufogóba áramlik.

Ha nem úgy áll meg akkor simán visszapattan a nyomáshullám és a turbon, fojtószelepen kiegyenlítődik.

De ennek elhanyagolható bármilyen hatása a motorra.

ápr. 16. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Mondjuk a siklócsapágyas turbo nem forog tovább szerintem 1 másodpercnél. a golyóscsapágyas igen, de alapjáraton se generál konkrét nyomást egyik sem..
ápr. 16. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Érthetetlen a kérdés, mert ha lezárnának a szelepek, akkor a turbó hogyan tudná tölteni?

Ám idáig el sem jutunk.

Ugyanis több olyan szelep is van egy motorban, amelyik a leállítás után kisebb-nagyobb mértékben nyitva marad, sőt még olyat is találhatsz, amelyik éppen 100%-ig nyitott állapotban van.

Sőt, a következő indulásig úgy is marad.

Tehát ha azt mondod, hogy a motor leállításakor a szelepek lezárnak, az annyit jelent: fogalmad nincs a négyütemű motor vezérművének a működéséről. 🤣

ápr. 16. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!