Ha az autószerviz potyára cseréli az alkatrészeket, mivel az autó még nem javult meg, ezt kötelező fizetnem?





Igen.
Mert vagy úgy hagytad ott az autót, hogy a szerelő javítsa meg a legjobb tudása szerint, vagy esetleg javasolt is valamit, hogy mit fog csinálni és beleegyeztél.
Az emberek arra nem gondolnak, hogy az alkatrészcsere helyett lehetne előzetesen hosszasan vizsgálgatni az autót. Vagy a szerelő elvihetné egy diagnosztikai specialistához. De mindkettő munkaideje pénzbe kerül és akkor az autón még nem lenne semmi változás. Sokszor gazdaságosabb a hibaüzenetnek megfelelő, leggyakrabban meghibásodó alkatrészt kicserélni.
Csak akkor lehetne pénzt visszakérni, ha bizonyítani tudnád a szándékosságot vagy a szakmai szabályok megsértését. Az, hogy jó szerelőhöz vidd az autót, a Te kockázatod.





Igen.
Ahogy előttem írják + a már beépített alkatrészt (a régi retkes, rozsdás, olajos (nem tudom pontosan miről van szó) példányt általában nem tartogatják, őrizgetik neked hogy hátha visszajössz érte) gondolod, hogy kiszerelve el lehet adni megint vadonat újként?





Rossz az autó:
- leírod mi a baja (nyittok egy munkalapot)
- hibakeresés és _részletes_ hiba leírás
- árajánlat a javításra
- megrendelés
- addig nem veszed át az autót, amíg jó nem lesz





Miért ne kéne? Beleegyeztél, ő dolgozott vele és az alkatrész is megvan hozzá.
Nézd a jó oldalát: amit most kicseréltek azt X ideig nem kell.





"addig nem veszed át az autót, amíg jó nem lesz"
Ez mind szép és jó, abban az álomvilágban, amiben élsz. Csakhogy a valóságban millió meg egy olyan hiba van, amiről nem lehet megmondani azonnal, hogy javítva van-e vagy sem, mert nem jelentkezik mindig, egyértelműen. Azt meg nyilván te sem gondolod komolyan, hogy 2 hétig csak a műhely udvarán használod az autót, hogy előjön-e még az a hiba, ami amúgy csak havonta egyszer jön elő.





Így járt a sógor is az X 5-tel, mindíg leállt, letiltott és majd egyszer csak elindult úgy mintha semmi baja nem lenne..
Többször volt szervizben és csak totóztak méreg drágán.
Majd eladta.





"- addig nem veszed át az autót, amíg jó nem lesz"
És kifizeted az összes javítást, amit végeztek rajta?
Ha ez a feltétel, akkor -mivel a műhely nem tud többszáz kilométeres tesztet végezni- kicserél rajta mindent, ami a hiba okozója LEHET. Akkor is, ha nem az.





Normális szerelő:
-fel szokott hívni, ha nagyobb értékű cuccot kell rendeljen
-ha a rendelt alkatrész nem oldja meg a gondot, akkor visszaküldi





8-as: ha már be van építve akkor nem fogja neked kiszerelni főleg, hogy sokszor több órás meló is lehet az adott alkatrészt cserélni.
De a kérdésre is válaszolva nem védve a szervizeket sokszor több órás diagnosztika után sem egyértelmű mindig a hiba.
Ha típushiba akkor szakszerviz ismerni fogja de ha olyan ami nem jellemző akkor sajnos tényleg van, hogy találgatni kell.
Illetve érdemes elvinni másik szerelőhöz is ha az egyik csak tippre akar cserélni.
Konkrét példa, hogy nekem nem akart leállni az autó kulcsot kivéve, az egyik szerviz rögtön mondta, hogy cseréljünk gyujtáskapcsolót. Mondom oké elviszem másikhoz. Ott meg kiderült, hogy kábelszakadás van, 10 ezerből javította előttem. Azóta is tökéletes.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!