Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen a nyitott kipufogó...

Milyen a nyitott kipufogó rendszer?

Figyelt kérdés
Mitől nyitott?? Ennek ha jól tudom nagyobb a hangja. Mivel jobb mint a sima??
2010. dec. 22. 16:43
 1/8 anonim ***** válasza:
0%
semmi... csak kiveszed a középdobot meg katalizátort és kampec.. a hátsó dob marad csak meg... tuning örültek szokták ezt csinálni.. meg elv plusz telsejitményt ad a kocsinak ha olyat tesznek rá...
2010. dec. 22. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

:)

Nem ad + teljesítményt,hanem a meglévőt optimalizálja!

A gyári kipufogórendszerek (korszerűbb autókon) általában 1 katalizátorból és 2 hangtompító dobból állnak.A katalizátor a káros anyagok mennyiségét csökkenti,rengeteget levesz az erőből.A nyitott rendszereken ezt elhagyják,vagy egy teljesen más áramlású versenykatalizátorra cserélik.(baromi drága)

A két hangtompító dob helyett általában csak egyet használnak.Ezekben gyárilag kis terelő lemezekkel lassítják a kiáramló gázokat,ezáltal lesz csendesebb az autó.Ha lelassul a gáz,akkor a motornak nagyobb erőt kell kifejtenie a kipufogáshoz,ezáltal csökken a teljesítmény.

A nyitott dobokban nincsenek lemezek,itt egy sűrűn megfúrt cső megy át.Kb 1,5-2 centiméterenként van egy furat.A cső köré üveggyapotot tömnek,ez biztosítja a hangtompítást.Mivel már nem kell a lemezeket kerülgetnie a gáznak,ezért a motor teljesítményéből felszabadul néhány lóerő.Ezeket nem lehet találomra elkészíteni,pontosan ki kell számolni,hogy mekkora átmérőjű,hosszúságú rendszerre van szükség.A túl nagy sem jó,és a túl kicsi sem.Profiknál nem a jó hang számít.


A direktszűrő ugyan ezt a célt szolgálja.Plusz erőt nem ad,hanem a meglévőt optimalizálja.A gyári levegőszűrők háza általában zárt rendszerű,egy igen kicsi nyílás van ahol beszívhatja a levegőt a motor.Ez szintén nagy erőt igényel.Azáltal,hogy levesszük ezt a házat,és egy minden irányból nyitott szűrőt teszünk rá,a motor fel tud lélegezni.Szintén néhány lóerővel többet tud fordítani a hasznos munkára.


Ahelyett,hogy azt a kb 6-8 lóerőt a szívásra és kipufogásra kellene elpazarolnia,most szabadon hasznosíthatja a hajtásra.Jobb gyorsulás,magasabb végsebesség,alacsonyabb fogyasztás(normális használat mellett).

2010. dec. 22. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:
Magyarul akkor mégis plusz lóerőt jelent :) Ha nem a szívásra és kipufogásra pocsékol el 6-8 lóerőt hanem a hajtásra segít rá ugyanennyit, akkor ez számomra -mint buta gyerekre- azt jelenti, hogy plusz lóerőt nyersz vele.
2015. jún. 12. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Valamilyen Martin válasza:
94%
Azért nem ad plusz lóerőt mert az az előbb említett 6-8ble. már ott van a motorban csak ezekkel a dolgokkal le van folytva így helyesbítve nem pluszt ad hanem az elfolytott energiát felszabadítja.
2017. jan. 1. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
0%
Akkor gondolom a lefojtott érték van a forgalmiba, tehát pl.: 120 Le-s autó az fojtva szerepel hivatalosan és ha ezeket az apróságokat megcsináljuk akkor lehet 128 Le.
2017. máj. 7. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 UjváriBalázs válasza:
9%
Szerintem a forgalmiban nem a lefolytott érték van hiszem motor teljesítmény címszó alatt van a lóerő megadva, plusz a nyitott rendszer is igényel balamennyi energiát csak kevesebbet. Tehát egy papíron 120 lóerős autó gyári rendszerrel kb 100 lovat használ hajtásra, a fent említett gyári rendszer elveszi a szükséges energiát plusz elmegy még pár lóerő más funkciók működtetésére pl. klíma. Így nyitott rendszerrel kb 110 lóerő mehet a hajtásra. (Az én felfogásom szerint)
2017. nov. 14. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:

2T motoroknàl, a fújtàs kiszerelèsèvel is növelhető a teljesítmèny, illetve a hangja. Hàtrànya is van, mert nèmi ellen nyomàs kell a dugatyúnak hivatalosan.

Erősebb a motor picivel, de hamarabb szèt is kopik a csapàgy is mit ahogyan terveztèk.

2020. szept. 6. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

a katalizátor szívómotoron nem ront. ha kiveszed semmivel sem lesz erősebb, turboson fog persze, ott van hatása ha kikapod, bár lehet azt mással is kompenzálni.

Szívómotornak eleve kell némi fojtás.

Turbosok szeretik a nyitott rendszert mert azoknak a turbo után bármi akadály a rendszerben csak rontja a hatásfokot, ergo arra nem kell lamellás/többkamrás dob, elég ha nyitott/átmenő.

2020. szept. 6. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!