Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorkerékpárokon miért nem...

Motorkerékpárokon miért nem alkalmaznak a kerékpárok hátsó váltójához hasonló szerkezetet?

Figyelt kérdés
Vagy régen előfordult ilyesmi? Nem arra gondolok, hogy ez a megoldás kiváltaná a hagyományos váltót, csak plusszba lenne mégtöbb variáció. Így mondjuk egyzserre lehetne egy rövidáttételes stunt vagy gyorsulási motor és egy nyújtott áttételes nyugis utazómotor.
2011. máj. 19. 18:37
 1/9 anonim ***** válasza:
Ez egy jó kérdés elsőnek azt mondtam hogy mért mért basszus mert ab biciklis egy fos de ahogy így elgondolkodok rajta miért is ne lehetne XD megmondom fingom nincs
2011. máj. 19. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Az nem olyan pontos, nagy sebességnél lehet hogy kicsit érdekes lenne.

Mi van ha ledobja a láncot vagy beakad?

2011. máj. 19. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Szerintem kivitelezhető lenne a kerékpárokénál erősebb és komolyabb szerkezet. Jópár éve kaptam egy havertól egy babettát azon akartam kísérletezni hasonló megoldással, de aztán szét lett bontva, pedig kíváncsi lennék, hogy működne motoron.
2011. máj. 19. 20:53
 4/9 anonim ***** válasza:
többek közt azért amiért kontra sincs rajta. A motorfék az alsó ágat húzná ami letépné a váltószerkezetet, de ha még ezt ki is bírná, akkora lenne a terhelésváltásnál (gáz-motorfék) a differencia, hogy kezelhetetlen lenne a gép.
2011. máj. 20. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Nem lennének egy síkban az első és hátsó lánckerekek.
2011. máj. 20. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Volt próbálkozás: a '60-as, '70-es években az Egyesült Államokban árult scramblereken két hátsó lánckerék volt. A kisebbel lehetett használni hétköznap, hétvégén pedig, mikor a pályán ökörködött volna a tisztelt tulajdonos, áttette a láncot a nagyobbra.

Nem vált be. Egyrészt állandó láncfeszegetést kívánt, másrészt a lánc és a lánckerekek borzasztó gyorsan koptak, mert sosem futottak egy síkban. Tudom, a láncfeszítést meg lehet oldani egy alkalmas szerkezettel, de az a láncváltó, ami egy ember forgatónyomatékát elviseli, egy motorkerékpár pár száz Nm-étől (igen, a váltóból kijöhet annyi is, ha jó az áttételi arány) szanaszéjjel szakad vagy olyan nehéz lesz, hogy semmi értelme használni. Ráadásul ezzel sem lehet megoldani, hogy a lánc síkban fusson, tehát villámgyors az elhasználódás.

2011. jún. 13. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Ha a kerék tengelyére és a váltó kihajtására is valamiféle csukló lenne szerelve akkor megoldható lenne, hogy egy síkban fussanak. Nameg manapság már olyan könnyű és erős anyagok vannak(igaz drágán) amikkel szinte minden megoldható. Felhoztatok sok értelmes érvet, de véleményem szerint meg lehetne valósítani a mai technikai háttérrel.
2011. jún. 13. 18:37
 8/9 anonim ***** válasza:

Igen, egy ötgolyós féltengelycsuklóval meg lehetne oldani. Szépen, síkban futna minden, nem lenne zavaró csapkodás, szöggyorsulási eltérések... Csak kérdés, hogy ki fizetné meg? Egy ilyen felszerelés felára több százezer forintra rúgna (én még az egymilliót is megkockáztatom a kompakt, könnyű csuklók, az automata láncfeszítő és a különleges anyagú lánckerekek miatt) és a gyárnak előre be kellene fektetnie jókora összeget a fejlesztésbe, ami talán visszajön.

De nem fog visszajönni. Az egyszerű motorosnak nincs szüksége arra, hogy "gombnyomásra" változtassa a motorkerékpár karakterét. Ha tudja, hogy túrázni fog, felcsavarozza a kisebb lánckereket hátra, ha meg ökörködni akar, megy fel a lapostányér. Arra viszont nincs szükség, hogy egyik nap ilyen, másik nap olyan végáttétellel menjen. Akkor meg olcsóbb alkalomadtán egy másik lánckereket átszerelni... Illetve egy rugalmas, széles nyomatékgörbéjű erőforrással, kellően sok, nagy lépcsőjű fokozatot használva széles sebességtartományt lehet lefedni úgy, hogy a motor jól használható legyen. Akkor meg nincs szükség ilyen hókuszpókuszokra.

2011. jún. 13. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Köszi a szakszerű véleményt, igazából csak elvi síkon érdekelt a dolog, hogy működőképes lenne-e, de kitudja lehet nagyon elkezdi majd izgatni a fantáziám és átültetem gyakorlatba is. Természetesen ha elkezdenék ilyen téren kísérletezgetni akkor mindenképp kisköbcentis gyenge motor lenne az első, oda nemkellenének olyan erős anyagok.

Mégyegyszer köszönöm a válaszod, és persze a többieknek is.

2011. jún. 13. 21:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!