Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyert van az hogy a hatsoker...

Milyert van az hogy a hatsokerek meghajtasu autok gyorsabbak az elo kerek meghajtasunal?

Figyelt kérdés
Elvileg nem ugyan angyival kellene menjen mind a keto ha ugyan olyan motor van benne? Mibol ered az a + ami az elsomeghajtasunak nincs?
2011. jún. 12. 14:43
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

MIért lassabbak az "elo"kerekes autók?

Nem hiszem, hogy sebességbeli különbségek lennének, a nagy teljesítményű autóknál az jelenthet előnyt, hogy a hajtáslánc nem az a tengelyt rángatja, amit neked kormányozni kéne, így megfelelő tudással irányíthatóbbak a hátsó kerekes autók.

Hétköznapokra egyértelműen az első kerék meghajtású kocsik az előnyösebbek, főleg taknyos időben, ha nem akar játszani az ember.

2011. jún. 12. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
avagy ugyan anyi a vegsebbeseg meg minden csak konyebben iranyithato a hatsokerekmeghajtasu
2011. jún. 12. 15:02
 3/18 anonim ***** válasza:
Kis logika, ha kocsival elindulsz akkor az autó a súlypontja hátra kerül, és így az első kerék meghajtású autóknak a tapadás elvész egy része, míg a hátsó kerekeseknél ahogy megindulsz a hátsó kereket az úthoz szorítja így nagyobb lesz a tapadás. De ez csak a gyorsulásban játszik szerepet, két egyforma autó amelyik első és hátsó kivitelezésben is van, végsebességre ugyan annyi kellene, hogy legyenek, csak a végsebesség elérésében játszik közre, hogy első vagy hátsó kerekes az autó.
2011. jún. 12. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:

Nem lehet őket összehasonlítani. Nincs ugyanis olyan autó, amit első- és hátsókerékhajtással is gyártanának, így azonos karosszériában, azonos motorral és váltóval lehetne próbálgatni.

Hátsókerékhajtást általában a nagy presztízsautóknál vagy sportkocsiknál használnak. Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy ezek miért gyorsabbak, mint a szomszéd Pista bácsi "egynégyeshetvennégylóerős" Thaliája/Fabiája/Swiftje, amivel piacra jár.

A pályaversenyzésben pedig ritka az, hogy egy bajnokságban, azonos szabályok mellett első- és hátsókerekes autók küzdjenek. Mondjuk a WTCC pont ilyen, ott meg az elsőkerekes Chevroletek tarolnak. Viszont pályán is jobb a hátsókerékhajtás: lehet hozzá középmotort társítani, precízebb kormányzást eredményez, illetve gyorsításkor a hátsó tengely terhelése növekszik, ami a kanyarból történő kigyorsításnál sokat segít.

2011. jún. 12. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
44%

A hátsó kerekes autó kerekei jóval nehezebben pörögnek ki mint az első kerekesé, ezáltal jóval nagyobb erőt lehet átadni nekik.


Ez azért van mert az autó gyorsításnál hátrabillen, ezáltal a hátsó kerekekre nagyobb súly helyeződik mint az elsőkre, és ez miatt az első keréknek nincs olyan jó tapadása, de a hátsó keréknek pedig iszonyat jó. Szinte belenyomja a hátsó kerekeket az aszfaltba, és ez miatt a hátsó keréken jóval nagyobb erőt lehet leadni mint az elsőn anélkül hogy kipörögne.



A másik pedig a sebességváltó. Egy hátsó kerekes autónak a sebességváltóján jóval nagyobb erőt lehet átvinni biztonságosan, mint az első kerekesén.


Pl egy régi Lada, simán otthagyja az új Toyota Yarist. Pedig elvileg a Yarisba több erő is van.

2011. jún. 12. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
Milyert... brrrr -.-"
2011. jún. 12. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:
Valaki nem tudja az opel astra motora ramegy az omegva sebvalto? es az astra motort ellehetne forgatni h ne keresztebe aljon hanem hoszaba?
2011. jún. 12. 16:55
 8/18 anonim ***** válasza:
Nem, nem lesz hátsókerekes Astrád, mással kell élőben NFS-t játszanod. Az Omega váltója nem megy rá egyik Astra-motorra sem, mert más a kuplungharang kiképzése, illetve az Astra motorjain is farigcsálni kell, hogy keresztben építsd be. A motortartó bakok elhelyezkedése nem a legjobb, más leömlő és vízcsövek kellenek, a szívósor formája sem ideális, az elosztó sem biztos, hogy elfér... Inkább egy Omega MV6-motor lenne jó, az kellően erős. Viszont a hajtást nehéz lenne megoldani: az Omega hátsó futóműve nem megy be egy az egyben az Astra alá, házasítani meg reménytelen megoldás. Főleg úgy, hogy itt érdeklődsz ilyenekről: ha magadnak nem tudod megoldani (márpedig nem, mert akkor nem kérdeznéd), akkor csillagászati összegeket gombolnak le rólad a kóklerek, mire megtalálod a megfelelő mesterembereket.
2011. jún. 12. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 T5- ***** válasza:

Melyik motorra, melyik váltót, és miért? Mi lenne ezzel a célod? Egyébként nem esélyes a dolog.

Ne, ne is mondd az Omega hátul hajt. Soha nem fog az Astrád hátul hajtani, jobb ha leteszel erről a doogról.

A motort-váltót nem tudod hosszába fordítani, mert nem fér el, még az 1,4-es sem, ráadásul a kihajtás sem úgy van, hogy megoldható legyen. Hagyd békén azt a szegény Astrát, olcsóbban kijössz, ha veszel egy olyan autót, ami megfelel a céljaidnak, mondjuk egy széthajtott, lelakott, játszós Omegát.

2011. jún. 12. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
Azert erdeklodtem mert az omega ugyebar 2000ccm tol kezdodik es az astra 1600ccmesevel h kicserelni arra ertetem en a kerdest. lenne meg egy olyan hogy a motor blokot meghagynam az omegajet es 1600ccm dugatjukat meg huvejeket raknek belee vagy akkor a fotengely nem talalna?
2011. jún. 12. 21:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!