Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha valaki sokszor lefullad az...

Ha valaki sokszor lefullad az autojával akkor a kocsira milyen káros hatással lehet?

Figyelt kérdés
Tapasztalatlan sofőr gyakori lefuladása a kocsival mik mennek szétt a kocsiban ? Leég a kuplunkgtárcsa ? Nő a fogyasztás ? Én ugy halottam lefuladáskor a motor azt érzékeli hogy leálitották és maga a motor nem károsodik ? A gyakori inditás tehet valamilyen kárt ?
2009. márc. 25. 18:59
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Először a kérdésekre válaszolva:

A kuplungtárcsa nem ettől, hanem a gyakori és hosszantartó nagy terheléstől (felesleges csúsztatás, a kuplung nyomatékátvivő képességét meghaladó terhelés) ég le. A fogyasztás nőni fog, mert újraindításkor feleslegesen megy el némi üzemanyag. Az ECU tudja, hogy leállt a motor. A gyakori indítás kárt az önindítóban, illetve extrém esetben a katalizátorban tehet. Az önindító fogaskereke (és a fogaskoszorú) kophat, ez a ritkább, illetve a bendix adhatja meg magát. Ezek ritkák, ám a még járó motorra ráindítás annál gyakrabban fordul elő lefulladás után és annál jobban károsítja a fogaskerekeket. A katalizátor akkor károsodhat, ha valami szerencsétlen eset folytán (mondjuk extrém módon gyakori hidegindítások, köztük rendkívül rövid üzemekkel, tipikus "nyolcadszorra sem tudok elindulni" stílusban) szénhidrogén (üzemanyag) kerül bele, ekkor a benne lejátszódó kémiai reakció igen hevessé válik, a hőmérséklet veszélyes mértékben megemelkedik.

No de hogy a lefulladás milyen károkat is okozhat: először is a gyakori indítást nem szeretik a belsőégésű motorok, többek között a fent leírt okok miatt. Néha-néha az elégtelen kenés miatt előfordul rendellenes csapágykopás, mert lefulladáskor az autó fordulatszáma kicsi, a terhelés pedig nagy. Ez azonban igen ritka (erre jellemzőbb példa az emelkedőn 40-nel ötödikben felcsörömpölés). Az erőátvitel viszont megsínyli a gyakori lökésszerű erőhatásokat (mikor "megugrik" az autó): leginkább a kuplungtárcsába épített lengéscsillapító rugók szeretnek kifáradni. A többi alkatrész (váltó, differenciálmű, szükség esetén féltengelycsuklók) jobban bírják. A lefulladáskor jelentkező lökés a motortartó bakokat is a szokottnál nagyobb terhelésnek teszi ki, de ritka, hogy kizárólag ettől tönkremenjenek.

Összességében tehát elmondható, hogy a gyakori lefulladás az autó motorjára úgy hat, mint a sok indítás és leállítás, kiegészítve a lökések miatti fokozott terheléssel. Azonban általában ez olyan hosszú idő után tud önmagában súlyos károkat okozni, ami még egy fokozottan falábú vezetőnek is elég ahhoz, hogy megtanuljon lefulladás nélkül elindulni.

2009. márc. 25. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Ez aztán kimerítő válasz volt, hol van a műhelyed?
2009. márc. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
Saját nincs, de gyakran előfordulok itt-ott ;-)
2009. márc. 25. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!