Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a külömbség az Automata a...

Mi a külömbség az Automata a multitronic, és a tiptronic váltó közt?

Figyelt kérdés
2011. júl. 16. 21:53
 1/6 anonim ***** válasza:

Az automata váltó az hidrodinamikus, bolygóműves váltómű.

A Porsche hozta be a Tiptronic nevű váltót, ami ugyanaz, mint az automata, tehát hidrodinamikus, bolygóműves, de kézzel lehet (elektronikusan) kapcsolni, hetát van manuális és automata funkciója.


A legtöbb ilyen, hogy Steptronic stb, mind ilyen,


A PDK-Porsche Doppelkupplung rendszer, más autóknál a DSG, de régen az Opelnél volt "Easytronic", ezek kuplungtárcsával és robotizált tengelykapcsolóval dolgozó váltók. A PDK ráadásul két kuplungtárcsás, emiatt nagyon lágyan és gyorsan tud váltani.

2011. júl. 16. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
A multitronicot legegyszerűbben a "fokozatmentes váltó" szóval lehet jellemezni.
2011. júl. 16. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Automata váltó minden olyan váltómű, ami képes a vezető beavatkozása nélkül sebességet váltani. Ez lehet a robogó variátora, az Ikarusok "trolihangú" hidrodinamikus váltója vagy egy méregdrága kétkuplungos egység.

A Multitronic az Audi által használt fokozatmentes automata váltómű. Ez hasonlóan működik, mint a robogók variátora, csak itt egy éktelen nagy fémszíj viszi át a nyomatékot. Lehet kézzel is kapcsolni, ekkor szekvenciális félautomata váltóként működik: nem kell kuplungolni (nem is lehet, a kuplung robotizált) és egyszerre egy fokozatot lehet fel-, illetve visszakapcsolni.

A Tiptronic a hidrodinamikus nyomatékváltók egyik alfaja volt, amely a '80-as évek végén, '90-es évek elején jelent meg. Ugyanúgy működött, mint előtte az "olajkavarós" váltók, de itt már volt kézi üzemmód is, ahol szekvenciálisként lehetett kapcsolgatni a váltót.

2011. júl. 16. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:

Nekem vw passat b5-van 1.9 PD TDI tipronic 5 sebességes váltóval. Nem értem hogy ha kézzel váltok felfele akkor nem engedi a sebesség fokozatokat felkapcsolni amennyire akarom hanem ahogy ő engedi. Magyarul mondok egy példát.

45-nél vált fel 4.be és 60-65-nél szeretnék egy ötödiket váltani és nem engedi :S, de bármilyen km-er álllásnál váltanék hamarabb feljebb akkor se engedi szóval fokozatt független. Kérem segítsetek.

2012. szept. 7. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 JaniXXX válasza:
100%

Nincs baj a váltóddal,egyszerűen az elektronika nem engedi.

Nem enged felváltani,mert a váltó agya látja a sebességet és a fordulatot,ha engedné hogy felválts a fordulat és a nyomaték rovására menne.Ez természetes jelenség.

2013. nov. 22. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
4es válaszolónak: úgy van ahogy az előttem szóló írta, nem engedi a computer, de nem is baj a túl alacsony fordulaton való közlekedés meg tövig gáznyomkodás a motor károsodásához vezet, nincs megfelelő olajzás, túl sok üzemanyag kerül nagy gáznál az égéstérbe ami ígyis alig tud nyomatékot kifejteni, csak szenved a motor és károsodnak az alkatrészek
2016. szept. 10. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!