Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf IV 1,6 benzin, tuningolás...

Golf IV 1,6 benzin, tuningolási lehetőség?

Figyelt kérdés
Sziasztok, mit lehetne kihozni egy sima 1,6-os benzines motorból? Hogy valamivel jobban menjen? Tudom, hogy húzásra a dízelt kellet volna vennem. A benzinesnél nincs semmilyen fortély amivel valamit ellehetne érni? Sajnos teljesen laikus vagyok a témában. Köszönöm előre, ha valaki mond valami hasznosat.
2011. júl. 20. 09:07
 1/8 anonim ***** válasza:

Chip, P Box a benzinnél is megoldható de csak néhány lóerőt ad pluszban.


az interneten rengeteg ilyen jellegű cég van.

2011. júl. 20. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

pont ez az hogy a benzines jobban forog mint a dízel!


Amúgy CHIP-Tuning (persze nem az a móker fajta,hogy beteszik az újraírt chipet és kész,hanem amikor beteszik az új chipet + ráhangolják az alkatrészeket is...)!

2011. júl. 20. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
dizel jobban huz mint a benzin sokkal több nyomaték van benne
2011. júl. 20. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Most mit kellene csinálni konkrétan a chip-en kívül?

Valaki nem tudná leírni listaszerűen?

2011. júl. 20. 22:13
 5/8 anonim ***** válasza:
Nem nagyon tudsz belenyúlni a chipen kívül. Inkább szabadulj meg tőle és vegyél egy dízelest. Azt bármeddig felhúzhatod lóerőben.
2011. júl. 21. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim válasza:

Istenem még ha értenétek hozzá!

ott kezdődik hogy pénz kell maxi sok

főtengely könnyítés blokkfurás

hengerfej kimarás szivótorok nagyittása stb ezer dolgot lehet vele csinálni csak pénz kell hozzá

na meg egy normális chip de nem ez a szar ilyen olyan tuning box meg faszom

amugy egy gyári 100 lovas motorból ki lehet hozni 200 at de nincs értelme rákölteni

2011. júl. 23. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"Azt bármeddig felhúzhatod lóerőben."


Persze, aztán meg fingik nagy koromfelhőket, mielőtt pár ezer km után széthullik.


Natehát. Nem a dízel autót könnyű tuningolni, hanem a turbósat. Mivel a mai dízel személyautók 99%-a turbódízel, ezért természetesen az állítás majdnem igaz, csak érdemes megérteni a miértjét. Ha turbóbenzinesed lenne, ugyanaz vonatkozna rá. Egy turbós motornál elég megemelni kicsit a turbónyomást, és máris (relative) sok lóerővel és newtonméterrel lettél gazdagabb. Szívó motornál picit nehezebb a szitu, de ahogy az utolsó válaszoló is írta, ezer meg egy lehetőség van ott is, csak általában ez sok kiadással jár, amit az egyszeri "tegyünknéhánypluszlovatakocsiba" hozzáállású tulajdonos nem hajlandó megérteni. 2-300 ezer forintból már egészen tisztességes módon fel lehet húzni egy 1.6-os szívó motort is, mondjuk csodára ne számíts, úgy 20% teljesítményt ha nyerhetsz kb. vele. Fél millából már jóval többet is össze lehet hozni. Csak tartsd szem előtt, hogy ilyenkor a motor ki lesz hegyezve, ami azt jelenti, hogy bár jobban fog menni, sűrűbben kell szervizelni, különben elfossa magát, illetve idővel menthetetlenül el fogja fosni magát ígyis úgyis. Régebbi (8-15+) éves autóknál pl. eleve jobb a helyzet, azoknál gyárilag van benne némi tartalék, az újabb autók viszont gyárilag jobban ki vannak hegyezve, ergo kevesebb plusszt tudsz kisajtolni belőle, és az is jobban meg fogja viselni a motort.


Egy másik történet lenne a turbósítás, vagyis ha az 1.6-os (feltehetőleg szívó) mocidra rakatnál utólag turbót, azonban ez legtöbbször vagy méregdrága átalakításokkal jár, vagy ha megúszod olcsón, akkor az olyan is lesz.


A kérdezők nem szokták szeretni az ilyen válaszokat, mert közhelyes, de igaz: ha komoly teljesítményt szeretnél, TUTIRA olcsóbban jössz ki, ha beruházol egy új autóra, mondjuk vegyél egy két literes szívót, vagy egy 1.6-2.0 turbót. Akár dízelt, mindegy. Gyárilag megvan benne az erő, amit keresel, viszont nem fogsz egy kisebb vagyont költeni a tuningra, meg az utána várható szervízekre.


Ha pedig mindenáron ragaszkodsz a meglévő autódhoz, és azt szeretnéd felhúzni, javaslom, hogy ne itt kérdezősködj, hanem keress egy hozzáértő szerelőt (nehezebb feladat, mint gondolnád, mondom: hozzáértőt!!!), és tőle kérdezd meg, hogy mik a lehetőségek, és a vele járó költségek.

Felhívnám a figyelmed még egyszer: 150-200 ezer alatt ne gondolkodj, az alatt csak egy chiptuning férne bele kb, amivel alig egynéhány lóerőt tudnál nyerni. Ha már csinálod, csináld rendesen, wazze :)

2011. júl. 25. 04:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

haver :D Főtengely, dugattyuk+gyuruk+hajtokar (eagle vagy H profilu) verérmü tengely...szeleprugok...vezérlés..


ha ezek megvannak....kaptál kb 100-110 loerőt+ba...

aztán....jöhet a java.

turbo,intercooler ezeknek minden féle csövezés majd mivel rákerült a turbo nem ajánlott hanem kötelező uj chip+program....én személy szerint Vecsés-re vinném ott van egy tuning mühely (aki ismeri tudja miről beszélek :D)

ott lepadozzák megirnak mindent...

mire ezeket megcsinálod kész a IV-es golf 1,6 os motorral meg ~290-320 loerővel...

jaaa meg elköltöttél 1,5-1,9millát.

2017. júl. 9. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!