Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az álló helyzetben történő...

Az álló helyzetben történő melegítéskor tényleg többet fogyaszt az autó?

Figyelt kérdés

http://www.youtube.com/watch?v=bcwVpLax0qI


6:10-től beszél róla, de én nem hiszem, hogy többet fogyasztana álló helyzetben történő melegítéskor az autó, bár nem értek annyira jól hozzájuk, szerintetek?


2011. júl. 21. 22:40
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
Az ott használt kifejezés helyesebb: "Az álló helyzetben történő melegítés üzemanyagpazarlás". Vagyis nem (csak) arról van szó, hogy álló helyzetben, szívatóval pörgetve sokat fogyaszt a motor. Az ilyen, álló helyzetben, alapjáraton vagy motort bőgetve történő melegítések az átlagfogyasztást hihetetlenül megdobják. Ömlik befelé a benzin, mert működik a hidegindító berendezés (szívató vagy bármi más), az autó nem tesz meg egy métert sem és mivel terhelés nélkül fut, különösebben nem is melegszik. Vagyis az álló helyzetben történő melegítéskor elfogyó benzin teljesen felesleges, semmi hasznot nem termel.
2011. júl. 21. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
jah télleg akkor félreértelmeztem
2011. júl. 21. 23:07
 3/18 anonim ***** válasza:

Rengeteget vitáztam már e témában,de sokan valahogy képtelenek felfogni...

Ha üresben járatom az autót,akkor az a helyzet,hogy a benzin fogy,én meg állok.Ellenben,amikor elindulok vele és viszonylag alacsony fordulaton elváltok,akkor haladok is,előbb melegszik a motor,tehát előbb éri el az üzemi hőfokot.Jönnek a hülyeséggel,hogy olyankor a magasabb fordulat miatt jobban kopik a motor,én meg erre azt mondom,hogyha magasabb a fordulat,akkor több olajat nyom a szivattyú...Ráadásul a hideg hengerfalról a benzin lemossa az olajat,ami k u r v á r a nem jó.

A csúcs az,amikor mínusz 20 fokban járatják a motort és úgy takarítják a jeget meg a havat a kocsiról.

2011. júl. 21. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

A hideg motornak kisebb a furatátmérője, mint a melegé, így a dugógyűrű jobban koptatja a hengerfalat. Hidegen jóval nagyobb az egymás között lévő feszültségük is. Hidegindításkor meg alapból nincs olaj a hengerfalon. Nincs ami kenést biztosítson.


Hidegen pedig azért kell több üzemanyag, mert a beporlasztott üzemanyagrészecskék lecsapódnak a hideg henger belső falán. A benzin-levegő keverék ég, nem pedig a benzin. Ezért vannak a szívatók, hidegindító befecskendezők, vagy hidegindítási programok.

2011. júl. 22. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

23:31 "A csúcs az,amikor mínusz 20 fokban járatják a motort és úgy takarítják a jeget meg a havat a kocsiról."



Képzeld csak el,hogy a kis swift-em 5 perc alatt bemelegszik,amíg leszedem a havat róla..

Hihetetlen,mi? XD

Nem tudom te hogy vagy vele,de én nem szeretem hogyha hozzáfagy a kezem a kormányhoz...

Az olyanok (mint te) szoktak télen,indulás után taknyos paírzsebkendővel kilátást biztosítani maguknak..:DDDd

2011. júl. 22. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
Rettentően sjnálom,ha megsértettem az önérzetedet.Nem ez volt a szándékom.Bizonyára be is melegszik 5 perc alatt az autód -20 fokban.Én meg higgyem is el.Az meg a másik része a dolognak,hogy amíg a jeget vakarkatod néhány száz forintért,én fokozatosan melegszem a kocsiban.Még a vérnyomásom sem szökik az egekbe,meg van egy olyan eszközöm is,amit úgy hívnak,hogy kabát.Bizonyára te is hordasz ilyesmit,csak nem szélvédett helyen.Remélem,azért a benzinárak megfelelőek számodra.
2011. júl. 22. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

Oké,én nem azért vagyok itt hogy megvitassuk,hogy egy ezres swift mennyit fogyaszt 5 perc melegítés közben..Ennyire fillérvadász azért nem vagyok.

De hidd el,sokkal mókásabb sál-sapka-kesztyű nélkül elindulni vele,mint letekert ablakoknál imádkozni,hogy eltűnjön végre a pára a szélvédőröl,amit rálihegsz belülről.

Ez nem önérzeti kérdés,pusztán értelmi...

2011. júl. 22. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Én amellet vagyok, hogy melegítés közben levakarom a jeget. (fillérvadász, nagyon tetszik ez a szó):D
2011. júl. 22. 19:10
 9/18 anonim ***** válasza:

Rendben.Értem,nektek ez a jó,nekem meg az.A "fillérvadászat" pedig nekem egy komoly dolog,mert sokat használom az autómat és amióta ésszerű keretek között teszem ezt,tíz-tízenöt ezret spórólok a benyán.Emellett tényleg károsabb az autóra nézve is,ha állva melegítem,ezért a kevéske kellemetlenség helyett rosszabbul érezném magam,hogy azért ártok az autómnak,ezzel magamnak,hogy az autózás kényelmesebb legyen.Azt nem mondhatjuk,hogy előbb lesz kényelmes,hiszen előbb melegszik az autó,ha megyek vele.Azt is gondolom továbbá,hogy kettőnk kérdését tekintva,hogy teljesen szubjektív álláspontot képviselünk,ezért inkább csak az érzelemre nézve lehet értelmes,tehát ez mégiscsak önérzeti kérdés lehet.

Kérdezőnek:

Ha beindítod a kocsit,majd álló helyzetben járatva a motort,letakarítod,majd elindulsz az egy olyan összeg,hogy:az alapjárati fogyasztás+szívató által hozottmennyiség.(Ez az összeg nyílván a hőmérséklet emelkedésének függvényében alakul és időre is ki lehet fejezni.)+a megtett táv alatt elfogyasztott mennyiség.

Ha egyből indulsz:Megtett táv alatt elfogyasztott mennyiség és talán a szívató által hozott mennyiséget hozzá sem kell adni,hiszen annyival kevésbé nyomom a gázpedált.Annyi,hogy amíg tart az üzemi hőfok felé,többet fogyaszt,de ebben az esetben is hőmérséklet-idő függvényében egyre kisebb a különbség.

Akkor nem a második esetben fogyaszt kevesebbet,amíg eljutsz A-B-be?

2011. júl. 24. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező! Az előttem lévő okoskára szerintem ne hallgass. :D
2011. júl. 25. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!