Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines Turbós kocskba, hogy...

Benzines Turbós kocskba, hogy kell megkimélni a turbót, hogy a lehető legtovább életbe maradjon? 1.8T kocsim van, és szeretnék nagyon vigyázni rá

Figyelt kérdés
2011. júl. 23. 23:37
 1/4 anonim ***** válasza:

Amíg nincs bemelegedve a motor nem szabad padlógázzal közlekedni. Megállás után járasd alapjáraton kb1percig a motort és ne állítsd le azonnal!(hogy vissza tudjon hűlni a turbó)

Ezek a legfontosabbak, amiket be kell tartani egy turbós autónál.

2011. júl. 23. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Ahogy előttem is írták: hideg motort nem padlózunk, mert a turbó kényes szerkezet, a középrész csapágya hamar kikészül, ha nem kap rendes olajnyomást. Indítás után komolyan kell venni a melegítést, ha pedig meghajtottad, megállás után kell 1-2 perc, amíg alapjáraton ketyegtetve visszahűl. De ha nem tapostad ki a belét, akkor sem illik csak úgy "lelőni", mert a magas fordulaton pörgő turbina tovább forog, olajnyomás meg nincs.

Illetve a turbós autók érzékenyebbek a motorolaj és a légszűrő cseréjére. A turbóban óriási a hőmérséklet és a turbina fordulatszáma, ezért mindig a gyárinak megfelelő minősítésű olajat kell bele tölteni (a "havertól van olcsó, majd legfeljebb gyakrabban cserélem" itt fokozottan kerülendő) és a csereperiódust is be kell tartani. Ha állandóan nyomod neki, akkor kell csak sűríteni a csereperiódust, egyébként jó az, ahogy a gyárban kitalálták. A légszűrőre pedig különösen oda kell figyelni, mert a turbó jóvoltából a motor rettenetesen sok levegőt szív be. Egy szívómotornak is nagy a légnyelése, de a feltöltöttek még többet vonnak el az éltető atmoszférából, ráadásul a feltöltő elég erősen szív is. Ezért az eldugult légszűrő hamarabb megárt nekik: ha ott nem tudnak levegőt szívni, szívnak minden mást, amit csak sikerül. Ilyenkor - ha van rá módja - a kartergázcsövön át szív be mindent, amit csak elér, aztán lehet csodálkozni, ha meglepő helyekre ég oda a motorolaj.

2011. júl. 24. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Nem csak a turbós motorokra igaz, hogy hidegen nem padlózzuk.


Egyébként a melegítés (főleg télen) és a keményebb menet utáni visszahűtés, előttem leírták a módját kíméli leginkább a turbót. Az a motorolaj keni a turbót ami a motort is, így nagyon oda kell figyelni nem csak a jó minőségű (gyári ajánlás szigorúan) olajra, hanem a csereperiódusra is. Tudom, hogy az újabb kocsiknál megnyúlnak a szervizintervallumok de ezt te semmiképp se kövesd. Szerintem 10ezrenként cserélj olajat, olajszűrőt, légszűrőt.

2011. júl. 24. 03:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Hát télen fűtött garázsban állj vele.


Minden kocsit azzal lehet a legjobban kímélni.


Mondjuk egy 19-22 fokos fűtött garázsból indulásnál, nem kell annyit melegíteni, ráadásul az üzemanyag hőmérséklete sem minuszba van, ami uyge nem mindegy, ha a koromképződést nézzük.



Az igazság az, hogy a legjobb lenne a kocsiknak, ha nem is létezne a tél.

2011. júl. 24. 04:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!