Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Házilag épített 50ccm segédmot...

Házilag épített 50ccm segédmotoros kerékpárral közlekedhetek legálisan forgalomban?

Figyelt kérdés

Alapvetően egy simson s51 vázra épülne egy malaguti blokkal

de a váz át lesz alakítva (chopper).

Még azelőtt érdekelne ez mielőtt elkezdeném szétbontani a malagutit hogy ezért nemfognak szólni a zsaruk?


2011. aug. 10. 15:12
 1/6 anonim ***** válasza:
25%
Nem közlekedhetsz vele. Ne is fogj bele.
2011. aug. 10. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
szerintem kölekedhetsz ha kötelező megvan 2 kerekű és segédmotor meghatározásán belűl van müszakilag jó akk hajrá
2011. aug. 10. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
NE kezdj neki. Ha akarsz is vele közlekedni, akkor hivatalosan meg kell terveztetni, bevizsgáltatni, ami körülbelül 400.000-500.000 forint környékén fog ingadozni. De ha van ennyid, akkor hajrá.
2011. aug. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 gggTt ***** válasza:
Lassú járművet lehet házilag készíteni és menni vele forgalomban igaz csak 1 személlyel.Gondolok itt a sok vidéki mókolmányról a trabant motoros traktorokra meg az én házilag készített trabi motoros rotakapámra amihez utánfutó van kötve és mehetek vele közúton.Igaz volt már rendőrrel probléma de nem ezért.
2011. aug. 12. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 wapo ***** válasza:
2-2 na most légy okos. :)
2012. máj. 14. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Röviden: IGEN használhatod, ha a segédmotoros kategóriát nem léped túl. Jó, legyen rajta fék, lámpa, és csengő.


A jogszabály(ok) ismeretében figyelmen kívül hagyhatod az ellenzéket.


Mivel a segédmotoros kerékpár az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „b” pontjában foglaltak alapján, nem minősül gépjárműnek, így az ER 16. § (1) bekezdése értelmében a segédmotoros kerékpár átalakítása nem engedély köteles. Ennek értelmében közlekedési hatósági díj megfizetési kötelezettség sem merül fel. Azonban, az ER 16. § (6) bekezdése értelmében: …”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.” 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „r” pontjában a következő módon definiálja a segédmotoros kerékpár fogalmát: „Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.” A segédmotoros kerékpáron motorcserét, és a hajtáslánc megváltoztatását a fent idézett jogszabályok rendelkezéseinek megtartásával, illetve azok figyelembe vételével lehet elvégezni, amely nem jár a jármű közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzőinek romlásával, illetve a beépített elektromos motor teljesítménye nem haladhatja meg a 4 kW teljesítményt. Továbbá az új motor, és a hozzá kapcsolódó hajtásláncnak olyannak kell lennie, hogy a jármű végsebessége, és a saját tömege az átalakítás után sem haladhatja meg, a fent idézett 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékében megadott értéket.

2013. nov. 27. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!