Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell bevenni motorral...

Hogyan kell bevenni motorral a kanyarokat?

Figyelt kérdés
Tippek,vélemények,megjegyzések
2011. aug. 26. 12:48
 1/10 anonim ***** válasza:
mozgatod a kormányt? :D egyébként nagy sebességnél inkább döntsd be
2011. aug. 26. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Én a menetirány szerinti jobb oldali sávban szoktam. Állítólag ez 37%-kal hosszabb életet biztosít, mint a másik.
2011. aug. 26. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 brucelii válasza:
Kanyar előtt fék, majd kanyarban egyszinten tartsd a gázt, n e fékezz, de ne is gyorsits, azt érezni fogod, mennyire enged dölni stb elöször lassan, kanyarból kifele pedig nagy gáz! majd gyorsan is próbálhatod! a féket a kanyar alőtt e ne felejtsd!!!
2011. aug. 26. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
És ne tedd be egyesbe soha semmilyen körülmények között!
2011. aug. 26. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Teligázzal!
2011. aug. 26. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim válasza:
100%

A kérdés viccesnek hat, pedig nem triviális, a motorosok közül sokan egy-egy neccesebb szitu után jönnek rá, hogy azt hitték, tudnak kanyarodni.


Néhány általános tanács: motort valójában (egészen alacsony sebességek kivételével) nem a kormány tekergetésével kormányzol, hanem a súlypontod áthelyezésével. Ezért a kormányt határozottan kell fogni, de nem szabad görcsösen kapaszkodni belé. Használd jól a szemed: különösen tempósabb kanyarvételnél próbálj kellően előrenézni, illetve végigfuttatni többször a tekinteted a kanyaríven, így sokkal könnyebben adja magát, hogy hogyan, mennyire dőlj az ívre.


A modern mocik kombinált, ABS-es fékrendszere sokat segít, de alapvetően a kanyarodás, és az erőteljes fékezés nem jóbarátok, valamelyik a kettőből nem fog összejönni. Ezért próbálj kicsit előre gondolkodni - pl. kavicsfelhordás, nem belátható kanyarív stb. esetén ne a lábtartókarcolás gondolatával közelíts a kanyart, mert könnyen sakk-matt szitu lehet a vége. Ha kicsit nagy a tempó, elmérted az ívet, akkor a hátsó fék _óvatos_ használatával szűkíthetsz rajta, de közben még véletlenül se azt a szalagkorlátot nézd, amire próbálsz nem felkenődni! 'Amerre nézel, arra mész' - alapszabály.


Lehetne még ragozni, de igaziból mindezt a gyakorlatban lehet megtanulni, az évadkezdés előtt nagyon hasznos tud lenni tudásfrissítő motoros tréning. Persze a legnehezebb az, hogy az ott megtanultakat vészhelyzetben is alkalmazza az ember, bepánikolás helyett.

2011. aug. 26. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Az utolsónak teljes mértékben igaza van.

EEsetleg annyit tennék hozzá, hogy egy 300-400kg-s motor nehezebben dönthető a súlypont áthelyezésével, ilyen esetben a kormányt is lehet használni a döntéshez. Ha jobbra húzod, balra dől a moci, és ha balra húzod, akkor jobbra dől. És ahogy már írták, kanyarba csak hátsó fék!

2011. aug. 26. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Ezt szerintem szavakkal csak részben lehet elmondani,ezt gyakorolni kell,rá kell érezni! A fentebbi hozzászólóval egyetértek teljesen!
2011. aug. 26. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

nincs 300-400 kg a motor : )


az egyik 100-110 kg-s robogó, a másik pedig 125 köbös supermoto : )

2011. aug. 26. 15:21
 10/10 anonim ***** válasza:

Akkor nem lesz gond :) Csak a biztonság kedvéért írtam oda, ha netán vmi Goldwing-féleségre nyergelnél át :D

Széles utat! :)

2011. aug. 26. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!