Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért más a Dyna, hangja,...

Miért más a Dyna, hangja, mint egy japán 1500-1600 ccm cruiser-é?

Figyelt kérdés
Annyit tudok, hogy a hűtés más, de nem hiszem, hogy ennek köze lenne hozzá. A kipufogó változtatható.
2011. szept. 19. 13:59
 1/1 anonim ***** válasza:
Pedig van hozzá köze. A vízköpeny elnyeli a hangok egy részét, illetve a vízhűtéses motor hőmérséklete finomabban szabályozható, ezért a vizes blokkok jellemzően kisebb hézagokkal, finomabb illesztésekkel készülnek, mert nem kell annyira szélsőséges hőmérsékletekre tervezni őket - pl. nyáron, a dugóban állva sem melegednek annyira, mert a vízszivattyú keringtet, a hűtőn meg a ventillátor nyomja a szelet. De az eltérő hangot a vezérlés is okozhatja: a japánok felülfekvő vezérműtengelyt használnak, míg a H-D a nyomórúdra esküszik. A Dynák alul fekvő vezérműtengelyét lánc hajtja (néha szokták fogaskerékre cserélni), így a vezérműhajtás zaja nem nagyobb, mint a japán motoroknál, de a léghűtés miatt "szellősebben" méretezett nyomórudak - főleg hideg motornál - másképp szólnak, mint a japánok emelőtőkés vagy himbás vezérlése.
2011. szept. 21. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!