Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy régi 250-es 2 ütemű motor...

Egy régi 250-es 2 ütemű motor hogy reagál a bioetanolra?

Figyelt kérdés

Hallottam olyat hogy a gumialkatrészek nem szeretik a bioetanolt, szóval karburátor tömítéseit felújításnál teflonra cseréltem, azzal kétlem hogy lehetne gond. Benzincsap tömítései viszont gumiból vannak azoknek mennyire árthat?

Valamint a motor teljesítménye és fogyasztása hogyan változna? Olajat többet kell keverni hozzá?


2011. szept. 28. 22:30
1 2
 1/13 anonim válasza:
Nekem 125ös ETZ-m van, egyszer tettem bele benzinnel keverve (fele-fele), de nem jött be(szaggatva gyorsult a motor, a rángatás erősödött, addig amég le nem állt. Aztán hosszas rúgdosás után előrről az egész:D) Valószínűleg hozzákellett volna állítani a motort, de mivel annyira nem értek hozzá, inkább hanyagolom ezt a megoldást.:D
2011. szept. 28. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 PótPápuaPuapó ***** válasza:

Nem nagyon értek a motorokhoz, de nem hiszem, hogy az etanol tönkretenné a gumialkatrészeket. A biodízeleknél kell kicserélni ezeket.


Karburátoron lehet, hogy állítani kell az üzemanyag-levegő keveréket. Ezt szerintem nagyon bonyolult lenne kiszámolni, meg sok a hiányzó adat, szóval ki kell próbálgatni.


Olaj

Lehet, hogy más fajta olaj kell, mert megváltozhat az üzemi hőmérséklet. És lehet, hogy azon a hőmérsékleten már viszkózusabb lesz az olajod, vagy nem ken rendesen.


Milyen arányban akarsz hozzákeverni? Vagy csak bioetanolt akarsz tankolni bele?

2011. szept. 28. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Én nem próbáltam..

De azt hallottam róla hogy a tankban lévő lerakódott koszt kioldja. A tank tiszta lesz ugyan de a retkes üzemanyag eltömíti a kis porlasztókat. Szerintem az előző írónak is ez lehetett a problémája a motorral. Szóval érdemes a tankot beáztatni pár napra etanolba és utána kimosni vele.

a tömítést nem hinném hogy kioldja hipp hopp. de ha mégis akkor műanyag tömítőgyűrűre kell kicserélni. vagy olyanra mint a fékrendszerekbe lehet rakni. azt kizárt hogy átmarja.

2011. szept. 28. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 PótPápuaPuapó ***** válasza:

Az MZ különolajozású, vagy a benzinhez kell keverni a kenőolajat?


Mert ha az olaj jól oldódik a benzinben (apoláris), akkor valószínűleg nagyon rosszul fog oldódni az etanolban (polárisabb. Az pedig nagy baj, mert nem jut elég olaj a motorba.


Szerintem próbáld ki egy tiszta PET palackkal, hogy mennyire oldja fel az olajat az alkohol.

2011. szept. 29. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Pannóniát akarom vele kipróbálni majd.

Arról hallottam hogy a magasabb savassága miatt jobb tisztítószer mint a sima benzin. De van benzinszűrő. A tank nem annyira rozsdás belülről. Szóval azzal szerintem nem lesz gond.

100%-ban bioetanollal szeretném majd kipróbálni. Szóval ahoz hozzáigazítanám a porlasztót. Meg ha kell akkor a gyújtást is.


Ha az olaj nem oldódik rendesen akkor mondjuk 50-50%-ban keverve benzinnel jó lehet?

2011. szept. 29. 17:14
 6/13 Flam333 válasza:
100%

Én mz be raktam úgyszintén, és rometba is.

Nem ajánlom, többet eszik belőle, az olajat eszméletlen szarul oldja,(lerakod motort pihenni olaj összeáll alján, karburátorba is összeáll, alján lerakódik ilyen olajos dzsuva)

sokkal erőtlenebb lesz.

2011. szept. 29. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Flam333 válasza:
100%

ja és én is felesbe, és 100% ba is csináltam, igy is ugy is szar volt,

ha 50% akkor is annyival gyengébb lesz, h nem éri meg.

Bár én terepeztem mz vel, nemtudom aszfalton mennyire számít erőveszteség.., igazából gazdától is függ h használod.

2011. szept. 29. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Akkor a 100% azt hiszem felejtős lesz.

50%-ot. Meg annál kevesebbet viszont valószínűleg kipróbálom majd. De csak azután ha lesz aránylag pontos fogyasztási érték aszfaltion.


De egyébként mi okozhatja a teljesítménycsökkenést? Az etanol oktánszáma ha jól tudom magasabb mint a benziné. Ez alapján meg elméletben nőnie kéne a teljesítménynek, nen?

2011. szept. 29. 19:25
 9/13 PótPápuaPuapó ***** válasza:
100%

Ez annál egy kicsit bonyolultabb, hogy csak az oktánszámon múljon. És még elméletben sem feltétlenül igaz, hogy a nagyobb oktánszám nagyobb teljesítményt adjon.


Oktánszám csak a kompressziótűrést adja meg. Mivel az e85 oktánszáma nagyobb (104 körül van azt hiszem), mint az eddig beletöltött benziné, ezért nem fog idő előtt belobbanni. Így nem fogja tönkretenni a motort az, hogy belobban az üzemanyag, pedig a dugattyú még menne lefelé.


Valószínűleg mások azért írtak teljesítmény csökkenésről, mert nem volt jól beállítva a levegő-üzemanyag arány.


Az alábbi rész jó hosszúra sikerült. Arról van benne szó, hogy miért olyan bonyolult eldönteni, melyikkel lehet nagyobb teljesítményt elérni, ha tökéletesen be állítottad az üzemanyag-levegő keveréket. Ha nem érdekel, akkor ne olvasd el :D

Röviden, ne várj teljesítmény növekedést!


Teljesítmény változása:

Az attól függ, mekkora az égés után a nyomás.

Nyomás változása függ attól, hogy mennyi üzemanyagot szívott be a motor. Mennyi levegőt szívott be ehhez. És attól is függ, hogy mi az üzemanyag. Hány molekula keletkezik ha elég egy üzemanyag-molekula, és mennyire forró a keletkezett égéstermék. Ha a hőmérsékletet kelvinbe méred, akkor kétszer olyan meleg gáz nyomása is 2-szer akkora lesz


A benzin heptánból, hexánból áll (főleg). Ha az elég (tegyük fel, hogy tökéletesen) akkor lesz belőle (hexánból) 6 illetve (heptánból) 7 darab szén-dioxid molekula, és ezen kívül (hexánnál) 7, (heptánnál) 8 darab vízmolekula.

Mivel a legtöbb benzinben több a heptán, mint a hexán, és úgyis vannak a heptánnál is nagyobb szénhidrogének benne, ezért durván:

1 üzemanyag-molekulából lesz 15 db (égéstermék) molekula.

Benzin égéshője 45MJ/kg körül van


Az etanolnál: 1 db üzemanyagból lesz 2 szén-dioxid, 3 vízmolekula.

etanol égéshője csak 27 MJ/kg. (attól is függ, mennyire vizes.


Ezekből úgy látszik, hogy a benzin a nyerő. De még azt meg kell nézni, hogy a motor hány darab molekulát szív be a benzinből, és mennyit az etanolból.


benzin sűrűsége: 0,74kg/liter. Tehát ha egy liter benzint szívna be a motor (jó nagy lenne :-)), akkor egy szívásra 0,74 kg üzemanyagot szívna fel. A benzinben van mindenféle összetevő, de főleg heptánból áll. A heptán moláris tömege 100 gramm/mol. Tehát egy szippantásra a motorba került 740gramm osztva 100 gramm/mol= 7,4 mol heptán molekula (ha feltesszük, hogy csak heptán van a benzinben)


Alkohol sűrűsége: 0,789 kg/liter. Tehát, ha egy liter szívna fel a motor alkoholból, akkor 789 gramm etanol menne a motorba. A moláris tömege 46 gramm/mol. Szóval 789 gramm etenol, az 17,15 darab etanol molekulát jelent.


Itt van már egy kétszeres előnye az etanolnak, de mivel sokkal kevesebb molekula keletkezik az égéséből, és mivel hidegebb az égése, ezért még mindig a benzin a nyerő.


A forma-1 autók azért mennek etanollal, mert jobban párolog a motorban, ezért gyorsabban ég el. (A motorban is az üzemanyagcseppek külső része fog égni)


Ha gyorsan ég akkor:

1 lehet magas a fordulatszám

2 sokkal jobb a hatásfok

3 tisztább, nem szennyezi úgy el a motort


Ez teheti az esélytelen alkoholt nyertessé a VERSENYTECHNIKÁBAN! Szinte tök mindegy, hogy mennyire jó a porlasztása a benzinesnek, az alkohol olyan gyorsan párolog, hogy győz!


Egy öreg Pannónia motorban már úgy sem fogod a teljesítményt a sokszorosára emelni. A hatásfok növekedése sem lesz nagy. Szóval nem hiszem, hogy nőni fog a teljesítmény.


Még a korszerű személyautóknál sem nő meg a teljesítmény a bioetanoltól. A ferrári 430-as is csak 10%-kal jobb az etanollal.

2011. szept. 29. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 PótPápuaPuapó ***** válasza:
100%

Idézlek: "Ha az olaj nem oldódik rendesen akkor mondjuk 50-50%-ban keverve benzinnel jó lehet?"


Hát, szerintem jó lesz! De ez olyan, hogy látni kell.


Ha összekeverted az olajat és az etanolt, és nem látsz a bioetanolban (erős fénnyel világítva) sem olajcseppeket, vagy úszkál trutymókat, akkor jó benzin nélkül is!


Ha 50% benzin, 50% bioetanol keverékbe öntöd a kenőolajat, akkor kicsit nehezebb lesz látni a cseppeket, trutyit, de szerintem ott már jól fog oldódni.


Mondjuk, ha benzin-alkohol keverékkel akarsz motorozni, akkor van egy jó trükk:

Először mérd ki, mennyi olajat akarsz a benzin-alkohol keverékhez keverni.

Ezután először a benzinnel keverd össze az olajat. Ha már rendesen elkeverted, és vártál egy kis időt (diffúzió is összekeveri) akkor keverd hozzá az alkoholhoz.


Így ugyanis jobban oldódik, mintha az alkohol-benzin keveréket készíted el, és aztán rakod bele az olajat.

2011. szept. 29. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!