Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem tudnak vagy miért...

Miért nem tudnak vagy miért nem akarnak olyan alacsony fogyasztású kisautókat csinálni mint a WV Lupo 1.2TDI 3L?

Figyelt kérdés

A új Renault Scenic 1.5dci 110LE-vel és 4,4 literrel eljárkál a gyár szerint.

Akkor miért nem lehet mondjuk egy 1.2-es vagy 1.3-asból kihozni 3 literes fogyasztást?

Mellesleg a Lupo 1.2TDI 3l automata váltós és a korabeli automata váltók hátránya hogy többet fogyaszt vele az autó, mégis 3 literre le lehet vinni a fogyasztást.


2011. okt. 12. 21:22
1 2
 1/16 lodarazs ***** válasza:
2011. okt. 12. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
64%

Azért, mert a kutyának sem kell egy annyira kicsi, fapados autó, mint a Lupo 3L. Kézzel tekerős ablakok, súlycsökkentés mindenhol, döglött motor, hosszú végáttétel... Nem mellékesen a Tiptronic-váltó miatt fogyasztott keveset, mert nagyon korai kapcsolásokra programozták. És a korabeli beszámolók szerint a 3 literes fogyasztást is fenntartásokkal kell fogadni: nem volt azt olyan könnyű elérni.

Technológiai demonstrátornak jó volt az autó, de ma erre nem lenne igény. Ma mindenkinek kényelmes, nagy autó kell. Nem baj, ha egyedül megy vele, de legyen ott a megnyugtató tudat, hogy beférne a négyfős család és az egyheti nyaraláshoz való motyó, ha mennek nyáron a Balatonra. Legyen benne mázsányi zajszigetelés, hifi, villanyablak, légkondi, elektromos ülésállítás, ülésfűtés... Ezen igények kiszolgálása mellett pedig nagyon nehéz igazán takarékos autót építeni.

Meglennének rá a megfelelő erőforrások, a mérnökök még most is tudnak ilyet tervezni, csak a vevőknek nem kellene, mert autó helyett luxuscikkeket vesznek, a gyáraknak pedig nem érné meg, mert egy jobban felszerelt autón többet keresnek. A Lupo 3L is méregdrága volt a speciális anyagok, technológiák (magnézium üléskonzol, korai kis ellenállású abroncsok, PD TDI motor, stb.) miatt, de mivel fapados volt, nem kellett a népnek. Ha ugyanilyen áron még kávét is főz, akkor vinni fogják, mint a cukrot.

2011. okt. 12. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

A válasz írója 92%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 21:48


Felnézek rád, mindig okosakat írsz, de én azt gondolom, hogy a népnek az kell, amit elhitetnek velük, hogy kell nekik. Mo-n elkezdett trendi lenni a biciklizés, azóta sokkal többen pattannak bringára mint előtte.


Ahogy egy rádió zenei szerkesztője mondta:

Elkezdjük játszani az új zenéket és addig játszuk amíg meg nem szeretik. Csak idő kérdése. Ha eleget toljuk, a nép meg fogja szeretni. És valóban...


De mondhatnám a további kedvenc példám is a "házimozi" rendszerről, az évente egyszer használatos GPS-ről, stb...


Most meg itt vannak a tabletek. Mire jó? Igazából semmire, mégis veszik mint a cukrot, mert divat, pedig nagyon nem olcsó...

2011. okt. 12. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
6%
én inkább tankolom a 4.2-t 16 literrel, de cserében a kocsimnak van stílusa, fel van szerelve mindenféle olyan extrával amit a Lupóba sose raknak bele. pl elektromos ablakok, ps, hifi 4000watt, normális váltó húzós motorral, bőrölés, nagy felnik stb.. ellenben a lupóban van fröccsöntött műszerfal hasonló karosszériával, kicsi gyenge motorral, ratyi váltóval és igencsak hiányzik belőle a stílus.
2011. okt. 12. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
10%
Érdekes módon a lupo városban beszippantotta a 6 litert is, ne a gyári adatokat vedd alapul 90Km/h autópálya(viccnek is rossz) 1 személy, klíma nincs bekapcsolva.Életszerű mi?
2011. okt. 13. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

A Lupo nevetséges autó! Szerintem a jó kompromisszum valahol az alsóközép kategóriánál van.

Ha veszel egy 1.5Dci Megane Kombit, akkor simán eljár 5 literrel, de van benne 110 lóerő, 6 sebesség, és egy tágas autód van.

2011. okt. 13. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
46%

61% "hifi 4000watt"


Xxxxddd ugye ezt te sem gondolod komolyan??? Tudod mi az a 4000W???

2011. okt. 13. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

tudom h mi az ;)

első 2 ajtóban 1-1db 300 wattos hangszóró, 2 első ülés alatt 1-1 db 250 wattos hangszóró a csomagtartóban meg 3db 1000wattos.

persze ez nem jelenti azt h fullon kell hallgatni, de lehet fullon is ha ki akarok tűnni a tömegből parkolóban...

2011. okt. 13. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Ok, azt elhiszem hogy a hangszórók valamilyen "okos" (gyártónak) szabvány szerint annyi wattosak, de hogy erősítőd meg közelítené a szinuszos 4000W-ot az nevetséges. Számoljunk. Ahhoz hogy 4000w legyen az erősítő végén ahoz jó esetben 70%-os hatásfok (ami túlzottan is optimista számítás) esetén is:

70% 4000W

100% xW


100/70=x/4000

1,43=x/4000 *4000

x=5720W


Tehát nagyon jó esetben 5720W-ot kéne felvennie (12V-ról !!!) ami nevetségesen lehetetlen, az autó generátora is max. pár száz wattos. Úgyhogy ne nagyon dicsekedj azzal hogy az autódban 4000W-al szól a zene mert aki ért hozzá, az igencsak ki fog röhögni. Arról nem is beszélve hogy 477A-nek kéne folynia az erősítő felé, amihez mondanom se kell hogy milyen vastag vezeték kéne. És ha mégis beleraknál valódi 4000W erősítót plusz valódi 4000W hangfalat (tán bele se férne) nem biztos hogy élve szálnál ki belőle.

2011. okt. 13. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
30%

figyu számolj ahogy akarsz, de nekem a környéken lévő egyik tuningosok szerelték be. nem csak 1 akku van. és a vezeték köteg is akkora h nem lehet rendesen rámarkolni. a csomagtartóban 2 oldalt pedig 2 db MNC 1200as erősítő van.

hiszed v nem, nem érdekel. ez van kész.

2011. okt. 14. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!