Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes 98-as/100-as oktánszám...

Érdemes 98-as/100-as oktánszámú benzint tankolnom?

Figyelt kérdés
A kocsim 98-as oktánszámú benzinre tervezett, de a gyújtásszög automatikus állításával eszi a 95-öset is. Mit érdemes beletankolni? A 95-ös kicsit olcsóbb, de a kocsi hatásfoka és hajtóereje is kicsit kisebb itt. Fogyaszt annyival kevesebbet az autó, hogy a 98-as (illetve most már 100-as) benzinből érdemes tankolni?
2011. okt. 17. 10:20
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
13%
Ha 98 asra van tervezve akkor célszerűbb azt használni. A kisebb oktán számúnál az a baj hogy csak döcögteted az egészet és persze hogy többet eszik. De ha túl magasat teszel bele az se jó mert akkor rongálja a motort és persze az élettartama is nagy ívben csökken.
2011. okt. 17. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. Az utolsó mondattal azonban nem értek egyet: 100-as benzint is lehet nyugodtan beletenni, csak kicsit felesleges, mert nem használja ki a kocsi. Az oktánszám csak a benzin kompressziótűrésére utal.
2011. okt. 17. 10:31
 3/15 A kérdező kommentje:
Persze kerozint nem tennék bele, az tényleg roncsolná a motort :)
2011. okt. 17. 10:31
 4/15 anonim ***** válasza:
ÉN a Hondámba tettem időnként nagyobb oktánszámú,adalékólt drága üzemanyagot és azt éreztem egy picit jobban húz,de kevesebbet fogyaszt.Nekem nagyon bejött,csak az a baj,hogy drága és sajnálom rá a pénzt.Amúgy én biztos,hogy csak a prémium benzint tankolnám ha megtehetném.Ráadásul tisztán tartja az üzemanyag rendszert.
2011. okt. 17. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

„A kisebb oktán számúnál az a baj hogy csak döcögteted az egészet és persze hogy többet eszik. De ha túl magasat teszel bele az se jó mert akkor rongálja a motort és persze az élettartama is nagy ívben csökken.”


Magyarországon nem igen létezik olyan benzin, ami ne lenne jó bármelyik motorhoz. Ilyen „döcögteted”, meg „rongálja a motort” dolgoknak nem sok alapja van.


„Ráadásul tisztán tartja az üzemanyag rendszert.”

Nagyjából ugyanannak a „tisztasági” szintnek kell megfelelni a prémiumnak is, én még nem találkoztam olyan üzemanyagszűrővel, ami az előírásoknak megfelelő üzemanyag tankolása ellenére eltömődött volna.

2011. okt. 24. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
A kérdésre válaszolva, annyival nem fog kevesebbet fogyasztani egy motor sem a drágább benzinnel, hogy olcsóbban jönne ki a 95-ösnél, de az újabb turbós motorokhoz talán mégis érdemesebb a jobbat tankolni, még ha a teljesítménybeli és hosszabb hatótávval járó előny minimális is.
2011. okt. 24. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Az én véleményem szerint pedig nincs érzékelhető különbség sem teljesítmény sem pedig gazdaságosság terén.

Talán azt a pár autópályás időszakot kivéve.

De egy dugóban tökmindegy mit pöfögtetsz el,normál forgalomban pedig egy-egy gázfröccs hozzáadásával vagy éppen spórolásával sokkal nagyobb különbség érhető el mint a magasabb oktánszámmal.

Ha nem így volna akkor sokan a "jobbat" tankolnák de minimum hiánycikké lenne a párszáz forintos STP oktánszám növelő.

Sznob parasztvakításnak érzem mint minden agyonfavorizált drágaságot.

2011. okt. 24. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

„Az én véleményem szerint pedig nincs érzékelhető különbség sem teljesítmény sem pedig gazdaságosság terén.”


Itt azért az a nagyon nem mindegy, hogy példának okáért egy mezei 1.6 SOHC Octaviába tankolunk (ami jellemzőnek mondható nálunk), vagy egy 1.4 TFSI Golfba, ne adj Isten egy 1.8 TSI Audi A4-be (csak hogy konszernen belül maradjunk). És ugye akkor még nem is szálltam el nagyon a motorok tekintetében, pedig lehetne fokozni az élvezeteket.


„Ha nem így volna akkor sokan a "jobbat" tankolnák de minimum hiánycikké lenne a párszáz forintos STP oktánszám növelő.”

Egészen más a kettő. Valahova a 100-as oktánszámnál is nagyobb kell (versenygépek [akár amatőr is], tuningolt motorok), 100-asnál jobb benzint meg nem árulnak minden útszéli kúton. Ezért jobb híján adalékot használnak. De ismétlem, itt nem az átlag közúti járművekről van már szó.

2011. okt. 24. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Szerintem nem.

A fogyasztás sokkal inkább függ a lábadtól mint bármi mástól.

Sokáig volt 530D BMW-m,stabil 12.5 fogyasztással,kölcsönadtam egy cimborámnak hétvégére és nála 7.9-et mutatott a boardcomputer mikor visszahozta ...

Mondjuk most hatezres Phaetont tankolok(előtte S8-as Audim volt)tökmindegy milyen oktánszámút teszek bele marhára megy bármivel és 15 liter alatt szóba sem áll velem - de meg sem szólítom finoman.

Ha már homár - legyen kövér!

:))

2011. okt. 24. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
S65 AMG-t nem említetted, pedig gondolom az is volt.
2011. okt. 24. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!