Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autók generátora hogyan...

Az autók generátora hogyan tudja tölteni az akkumulátort, hisz a motor fordulatszáma folyamatosan változik?

Figyelt kérdés
Gondolom a generátor kimenő feszültsége egyenesen arányos a motor fordulatszámával, vagy tévednék? Hogyan oldják meg, hogy az akkumulátor egyenletes feszültséget kapjon?
2011. nov. 1. 11:43
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Úgy, hogy a generátor nem közvetlenül tölti az akkumulátort. Van köztük egy feszültségszabályzó nevű elektronikus (régebben elektromechanikus) alkatrész, ami arról gondoskodik, hogy a töltőfeszültség hellyel-közzel állandó legyen. De ha jól tudom, a generátor a dinamóval ellentétben nem nagyon változtatja a feszültségét, inkább az árama függ össze a fordulatszámával.
2011. nov. 1. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

"Van köztük egy feszültségszabályzó nevű elektronikus (régebben elektromechanikus) alkatrész, ami arról gondoskodik, hogy a töltőfeszültség hellyel-közzel állandó legyen."


Igen , van benne egy ilyen kis fesz.szabályzó és egyenirányító!


Amúgy ha csak simán (be nem indított motornál) rámérsz akkor ugye 12,valahány V-ot mérsz! De járó motornál 14,3 ? V-ot tudsz mérni! :)


A lényeg hogy ez a 2kis elektronika szabályoz benne mindent!

2011. nov. 1. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Hat egy-ket dolog ami fontos: a Generetor kb 2-3 szor forog tobbet mint a fotengelyed attol fuggoen hogy diesel vagy benzines, A hiszterezis(atmagnesezes) miatt egy bizonyos fordulatszam felett nem hogy javulna hanem romlik a hatasfoka. Mivel 3 Fazisu a generatorod ezert a fordulatszam ingadozas nem hatja meg nagyon mert 3 tekercseles igyekszik a kulonbozo fazis-szog gyorsulasokat lekovetni, a feszulseg szabalyzo pedig szabalyozza a gerjesztest terhelest figyelembe veve igy akar alapjaraton le tudja adni a teljesitmenyenek 60-70%-at.
2011. nov. 3. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Gondolkodtam azon, hogy mi lenne akkor ha a generátor gerjesztését kikapcsolnám pl. a forgórész áramkörének megszakításával. A vezérlés úgy működne, hogy a gázpedál helyzetét érzékelné egy mikrokapcsoló és "padlógáznál" egy relén keresztül kikapcsolná a gerjesztést. Ha jól gondolom ekkor a generátor nem fogja le a motort, így elvben jobban kéne mennie, jobban kéne gyorsulnia. Működhetne ez a gyakorlatban?
2012. jan. 19. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Esetleg meg lehetne fejelni a dolgot még egy egyszerű mikroporcis vezérléssel ai, ami pl. figyelné az akufeszt, az aktuális áramfelvételét az autónak és ennek megfelelően engedélyezné-tiltaná a gerjesztés kikapcsolását.
2012. jan. 19. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Az ötlet nem rossz. Olyannyira nem rossz, hogy már fel is találták. A manapság divatos energiatakarékos autók (Citroën e-HDi, BMW EfficientDynamics, Mercedes Bluetec, VW Bluemotion és még ki tudja, mi minden) így vezérlik a generátort. Nagy terhelésnél kikapcsolják, hogy a motor szabadabban dolgozzon, csak a mechanikai ellenállást kelljen leküzdenie és motorféküzemben adják rá a teljes gerjesztést. Elvégre akkor úgyis lassítani kell, nem baj, ha a generátor is fékez, a padlógáznál kiesett energiát pedig vissza lehet pótolni, ha motorfékezésnél nagyobb teljesítménnyel tölt a generátor. Persze ennek a vezérlése sem ennyire egyszerű, ott is figyeli a rendszer az akkumulátor feszültségét és a terhelést, aztán ha nagyon hervadt az akku, ráadásul sok fogyasztó van bekapcsolva, akkor nem erőlködik vele. De az elv az, amit írtál, állítólag még működik is.
2012. jan. 19. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Nem én találtam fel persze :) De egy közel húsz éves autónál ezt megvalósítani nem is olyan egyszerű dolog:) Csak olyan "hülyéknek" éri meg mint amien én is vagyok a sok munka egy ilyen dolgal. Én is úgy terveztem a dolgot, hogy figyelni kell az aksifeszültséget, meg az autó teljes áramfelvételét (nagyteljesítményő fogyasztók). szeritnem egy mikrokontrollerrel meg is oldható a dolog. egyik bemenetén figyeli a feszültséget, a másikon az áramot, a harmadikon a gázpedál mikrokapcsolót. a kimenetre meg egy relé, ami ki és bekapcsolja a gerjesztést. Esetleg a sesebbséget is lehet figyelni(elektronikus a kilóméteróra az autóban).
2012. jan. 19. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Az utolso: a Relet felejts el ugy ahogy van mert a Generator ugy mukodne mint a gyujtotrafo akkor feszultseglokeseket produkalna hogy meg a gyujtaskapcsolo is szikratszorna. Helyette valami linearis felmutasu kapcsoloelemet kellene kiokummlalni ami megszakitaskor is hasonloan mukodik(fokozatosan veszi el a feszultseget es fokozatosan adja ra) Csak vigyazni az Elektronika szep dolog :)
2012. jan. 26. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Programozás kérdése a dolog. Olyan teljesítmény félvezetők vannak, amik képesek a fokozatos ki és bekapcsolásra.
2012. jan. 26. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
A gerjesztoaram azt hiszem 5A kornyeke es 6V a feszultseg, nem nagy kunszt de egy szipmla tranzisztornak a jelleggorbeje nem idealis az exponencialis mivoltja miatt(mar ha a kollektor aramot vesszuk figyelembe) ezert is mondtam valami egyebb megoldast.
2012. jan. 28. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!