Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a futómű gondja?

Mi lehet a futómű gondja?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Megpróbálom elmagyarázni, amit éreztem, de szerintem nem lesz könnyű. A tagnap vezettem egy ismerősöm 3-as Golfját, korábban is jártam vele, akkor sem volt minden rendben, de most megijedtem tőle.


Nemrég vásárolt autó, amikor vette, egy kb. 10 fokos holtjátékot éreztem a kormányban. Nem tudom, mi a "még elfogadott", az én majd 30 éves autómban egy centi sincsen. Lehet, nincs köze a tegnap tapasztaltakhoz, de azért leírtam, mert nem tudhatom.


Tegnap útfelülettől függően egyszer erősen balra húzott az autó, máskor erősen jobbra, és időnként teljesen eltűnt a jelenség. Nem találtam összefüggést a fékezés-gyorsítás, sima gurulás és tolatás között. Amikor csinálja, annyira erősen húz el, hogy azonnal félreálltam, mert azt hittem, defektet kaptunk. Csak a pontosítás végett írom, hogy amikor félrehúzott, akkor a kormányt is tekerte ki a kezemből, szóval nem holtjáték, hogy az autó félremegy, a kormány meg egyenesen van. Ha erőből egyenesben tartottam a kormányt, akkor egyenesen ment a kocsi. Nemrég toronycsapágyat cseréltek benne, a hátsó kereken pedig kerékagycsapágyakat. Úgy tudom, toronycsapágyat párban szokás cserélni, ők csak egyet cseréltek (nem tudom, melyiket). Bár ezt nem gondolom a hiba okának, hiszen ha ez volna, akkor következetesen egyik irányba húzna az autó, és nem ahhoz, amihez kedve tartja.


Az útvonalon, amim jártunk, naponta közlekedek a sajátommal, és nem tapasztaltam ilyesmit, hogy az út húzná el az autót. Meg amúgy is, ilyen erősen semmilyen útfelület nem veheti ki a kezedből a kormányt.


A srác szerint semmi baja a futóműnek (kezdő sofőr), én pedig úgy gondolom, hogy a rossz műszaki állapotban levő autónál csak az a rosszabb, amikor a gazdája úgy gondolja, hogy teljesen rendben van, és közben gondok vannak. A napokban dolgozott rajta egy szerelő (toronycsapágy cserével), de nem ismerem, és nem tudom, mennyire jó szaki.


Szóval nagyon várom a válaszaitokat.


2011. dec. 15. 09:57
 1/5 anonim ***** válasza:
Szerintem az összes gömbfej és szilent oda van már,éppen csak tarthat valamit.A spórolás előbb utóbb komoly bajt okozhat,erősen baleset veszélyes az autó.Gyanítom,régóta csak "okosba" műszakin volt szegény autó.
2011. dec. 15. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors választ!


Műszakin még nem volt az autó, márciusban jár le talán, előző vizsgát az előző tulaj végezte rajta. De akkor még nem is volt gond vele, a kormány holtjátéka volt (amit említettem), az egyik hátsó csapágy volt rossz (mindkettő cserélve lett), plusz az egyik hátsó lengéscsillapítót említették, az nem volt cserélve.


Az autó állapota az elmúlt 3-4 hónapban romlott le ennyire, gyanítom, hogy a srác kezdőként telibe találhatott egy-két gödröt.


Tegnap, amikor megálltam, hogy nincs-e defekt, megcibáltam a két első kereket vízszintes és függőleges irányban is, de nem éreztem kotyogást benne. Ha a gömbfejek és szilentek rosszak volnának, nem kellett volna kotyogásnak lenni bennük?


Amúgy a szakik melyiket mondják "diónak": a szilentet vagy a gömbfejet?

2011. dec. 15. 10:51
 3/5 anonim ***** válasza:

Inkább a gömbfejet, az hasonlít a dióhoz.

Ha "megszegélyezte", stb. a kereket, a futómű elállítódhatott, összekötő, stabilizátorkar görbülhetett. Ekkor a kerékösszetartás miatt is lehet hasonló jelenség. Ha összetart, könnyű kormányozni. Ha szétáll, nehéz a kormányzás.

2011. dec. 15. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Szinte biztos hogy a belső kormányösszekötő gömbfej a szar benne nekem akkor volt ilyen jelenség hogy kitépte a kezemből a kormányt és ez igen csak balesetveszélyes szerintem vigyétek el valami olyan maszek szerelőhöz aki ért is a munkájához.
2011. dec. 15. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Ez az oldal egy áldás, de komolyan! :)


Tényleg volt egy "szegélyezés", ez teljesen kiment a fejemből. A felnin láttam egy koppantást, és arra mondta, hogy felpattant a járdára, hogy elkerüljön egy koccanást. A szituáció miatt gondolom, hogy eközben a fék is telibe lehetett taposva, így a kocsi jelentős súlya is az első kerekeken ült.


A kormányzás nem tűnt nehezebbnek/könnyebnek, de nyilván ezt nem tudhatom, mert keveset jártam vele.


A kormányösszekötő kapcsán eszembe jutott, hogy nálam is volt kormányösszekötő gömbfej csere, az enyémen egyáltalán nem érződött a kormányzáson semmi, amíg el nem eresztett a gömbfej (pedig állandóan mustrálom az állapotát), akkor pedig iszonyat ropogott és rázott. A kerékben azonnal lett egy centis kotyogás. A kormányösszekötő kar cseréje előtt pedig érezhető volt, hogy a kormánykerék és a kerekek direkt összekötése laza. De az enyém egy öreg Mazda, és nyilván teljesen más konstrukció.


Nagyon köszi a válaszokat, srácok! Mostmár legalább valami konkréttal állhatok elő. Szerelőváltás nem tudom, lesz-e, én többször ajánlottam neki azt, akihez én járok, de vidéki a srác, és gondolom problémás neki utazgatni ezügyben. A kis falujukban pedig nagyon úgy néz ki, hogy nincs másik. De erőszakkal elrángatni nem tudom, szerintem megtettem, amit lehetett.


Köszi még egyszer, és mindenkinek ment a zöld kezecske! :)

2011. dec. 15. 22:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!