Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért használnak a versenyautó...

Miért használnak a versenyautókban zsebelt dugattyút, illetve a zsebelésnek milyen mélynek kell lennie? Sikolt hengerfejnél kell ha jól tudom. Magyarázatot vagy linket ha valaki adna megköszönném

Figyelt kérdés

2011. dec. 21. 22:21
 1/6 anonim ***** válasza:

Akkor kell zsebelni a dugattyút, ha összeérne a szelepekkel. Hogy milyen mélység kell azt is ezek az alkatrészek határozzák meg. Ugye kell hogy a teljesen kinyitott szelep és a felső holtpontban lévő dugattyú között maradjon valamennyi távolság, ebbe bele kell számolni a hőtágulásokat, nyúlásokat és minden tényezőt ami fellép.

Ha valaki sokat síkoltat le a hengerből (mert pl. csökkenteni szeretné az égéstér térfogatát, azaz növelni a kompressziót) akkor a hengerfej felsőbb részei "közelebb kerülnek" a dugattyúkhoz, amikből ki kell venni hogy a minimális hézag megmaradjon.

2011. dec. 21. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül versenyautókba csinálják. Pl.: A 2105-ös Ladában gyárilag úgy van.
2011. dec. 22. 05:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Úgy tudom a Lada Samarákban is így van, hogy ha szakad a vez. szíj, akkor ne verjék össze a szelepek a dugeszt. Bocsi, ha hülyeséget mondtam.
2011. dec. 22. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Nem mondtál hülyeséget, a 2105-ben is ezért van. Az volt az első szíjas motorja a togliattiéknak, biztosra akartak menni. Ugye egy szíj kevésbé időtálló mint egy lánc.
2011. dec. 22. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A versenymotorokon a szelepek hosszan és mélyen nyitnak. Éppen ezért a dugattyúba bemarást készítenek, hogy a szelep ne verjen bele, mert az nem egészséges. A zseb olyan méretű és formájú, hogy helyet adjon a dugattyúknak.

Síkolt hengerfejnél ez nem kötelező, csak akkor, ha megvan a veszélye, hogy belever a dugattyú a szelepbe. Ezt az határozza meg, hogy mennyivel lesz alacsonyabb a hengerfej és milyen vezérműtengely, illetve dugattyú kerül bele, milyen a vezérmű fokolása. Általános szabály nincs rá. A zsebelés mélységét is ez határozza meg: ki kell számolni, mennyire kell süllyeszteni a zsebeket, hogy a dugattyú ne találkozzon a szelepekkel és annyira kell készíteni a szelepzsebeket. Nagyobbra nem érdemes, mert azzal csak a sűrítőtér nő, ami csökkenti a sűrítést.

2011. dec. 22. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek így már sokkal tisztább a kép.
2011. dec. 22. 18:12

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!