Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes utólag turbót rakatni...

Érdemes utólag turbót rakatni egy autóba?

Figyelt kérdés
Van egy Suzuki Swift-ünk... elég régi, de alíg van benne kilométer, mert második kocsi és többnyire csak városban volt használva. épp emiatt gazdaságossági okokból egy 1000es motor van benne (ha jól tudom 3 hengeres). most másra is használnánk, és nagyon gyengus.. olvastam egy csomó cikket erről, de az egyik azt mondja, hogy drága beszerelni, egy csomó mindent ki kell cserélni hozzá, és még a motor is gyorsabban tönkremegy, a másik azt hogy nemdrága, nem kell a motort átalakítani (jelentősen), és megéri. nem akarok vele versenyezni, meg semmi ilyen, de nem akarok 5ösből 3asba visszaváltani 100nál ha előzni akarok, hogy aztán padlógázzal megprobáljak végrehajtani egy előzést. véleményeket kérnék. köszi előre is
2009. máj. 21. 16:34
 1/8 anonim ***** válasza:
69%
3 hengeres suzuba szerintem felejtsd el...
2009. máj. 21. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
69%

Szerintem felejtős, a turbó pedig pláne.

Melyik az a cikk ami szerint nemdrága és megéri?

2009. máj. 21. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
52%
Gyakorlatilag valóban nincs értelme, és drága is, felesleges átalakítás
2009. máj. 21. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A turbó utólagos beépítése egy igen költséges mutatvány, és csak nagyon kevés cég csinál ehhez hasonló átalakításokat. Másrészt a szívómotor alkatrészei nem bírnák elviselni a jelentősen megnövekedett teljesítményt, a dugattyúkat és a hajtókarokat kapásból ki kellene cserélni, mert a turbós motorokban kovácsolt, vagy prés dugók vannak a nagyobb hőterhelés miatt. Gondoskodni kell a turbó kenéséről és hűtéséről is, valamint nem árt csökkenteni a sűrítési viszonyt az öngyulladás megelőzése végett. Mindezek mellett illendő a jóval több lóerőhöz igazítani a futóművet és a fékeket is, ha nem akarunk frissen felturbózott kocsinkkal rögtön az árokban kikötni. Amint látható, elég mélyen a pénztárcába kell nyúlnunk, ha mindezt véghez akarjuk vinni. Létezik olyan megoldás is, amikor egy elektromos turbót, kompresszort akasztanak a motorra. Itt egy elektromotor hajtja meg a kompresszorkereket, amelyet padlógázkor egy kapcsoló hoz működésbe és ezután tolja a plusz levegőt a motorba. De még ez az olcsóbb átalakítás is belekerül kb. fél milkóba, így ez sem igazán terjedt el.
2009. máj. 21. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat
2009. máj. 21. 18:10
 6/8 anonim ***** válasza:
25%
Inkább nitro. Vagy poroltópalack NOS felirattal. De tecsóban is sok hasznos cucc kapható ami megsokszorozza a lóerőt. Szerintem nekedvalók.
2009. máj. 21. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Az utolsó előtti hozzászólást egészíteném ki annyival, hogy az elektromos kompresszor nem működőképes megoldás: legalább 2-3 kW-ot kellene leadnia annak az elektromotornak, amely meghajtja, ami túl sok ahhoz, hogy egy hagyományos, 12 V-os hálózatról meg lehessen hajtani (az önindító 1-2 kW körüli teljesítményű és azt se kis feladat meghajtani).
2009. máj. 23. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Hello. Suzuki swift 1.6 glx lett turbositva nekem. Leirom mi mennyibe volt.

Fütőmű komplett csere. 350.000 ft.

4 db fék 140.000 ft

Motor àtalakitasa. 380.000 ft

Turbó 85.000 ft

Alkatrészek a bekötéshez kb: 120.000 ft

2017. júl. 2. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!