Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerül egy széria...

Mennyibe kerül egy széria váltó átalakítása egyenes fogazásúra? Magyarul tolós váltóra alakítás

Figyelt kérdés
Hol lehet ilyet csináltatni, mennyibe kerül kb

2012. jan. 5. 21:11
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Ez annyira összetett munka (áttételek kitalálása, fogaskerekek tervezése, gyártása, váltó összeszerelése, hézagolása), hogy általában külön szakemberek foglalkoznak vele. Gyakori, hogy egy márka vagy típus váltóját az egész országban csak 1-2 ember alakítja át ilyen módon. Olyan típusnál érdemes ezzel próbálkozni, amit használnak raliban, ugyanis általában ahhoz vannak kész váltók, elég ritka, hogy egy típushoz egyetlen példányban megtervezzék. A gyártás már nem is lenne annyira nagy kunszt, a technológia megvan, de hogy milyen áttételek kerüljenek bele, az az óriási kérdés.

Autótípustól függ, mennyibe kerül egy ilyen. Talán Ladához árulnak ebből a legtöbbet, azt 200.000 Ft alatt nem lehet megkapni (igen, általában kész, gyári házba szerelt darabokat árulnak, úgy könnyebb). Vagy ha mégis, azt fel kell újítani használat előtt.

Viszont hogy pontosak legyünk: az egyenesfogazású váltó nem azonos a tolókerekes váltóval. Létezik olyan megoldás, ahol a gyári, szinkronos kapcsolószerkezetbe építik be az egyenesfogazású kerekeket és a tolókerekesnek vagy sírósnak hívott váltó sem tolókerekes, hanem kapcsolókörmös (az esetek kilencvensok százalékában).

2012. jan. 5. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Ebben teljes mértékben igazad van. De a köznyelvben ez csak tolós váltó :) Elvileg az egyenes fogazás miatt van nagyobb hangja,de csak a kapcsoló körmöst lehet kuplung nélkül átvágni másik sebességbe. Opel Astra F a gépjármű. Ladába már 130e-ért is kapni újat.340e-ért pedig új 6 sebességest :)
2012. jan. 5. 21:50
 3/5 anonim ***** válasza:

Igen, valóban valami ilyesmi a legolcsóbb hirdetés. De a Ladáknál nagy szórás van a váltókban, mert az R-váltókat is így hívják néhanapján, a Higany-féle váltók is "tolósváltók", de a versenyre készített, méregdrága darabok is ugyanebbe a kategóriába tartoznak.

Astra F esetén van rá esély, hogy lesz hozzá megfelelő váltó. Nem volt különösebben elterjedt raliban, de létezik belőle itthon A-s autó, tehát van hozzá tolókerekes váltó (egyébként én is így hívom, csak sokan hiszik, hogy az ilyen váltók tényleg tolókerekesek). Csak rá kell akadni, mert nem túl gyakori. Hirtelen csak a Whistler Motorsport ugrott be, akik egyedileg készítenek váltót, az viszont lehet, hogy drága lesz neked, érdemes inkább egy használt darabra lecsapni.

De remélem, tudod, hogy egy ilyen váltó igényel némi átalakítást az autón. A raliban használt váltó az A-s motorok jelleggörbéjéhez van igazítva, tehát eléggé szűkek a fokozatlépcsők, hogy magasan lehessen tartani a fordulatot. Utcai motorral rosszul jársz, mert csak szanaszéjjel forgatod, de menni aligha fog a hosszú végáttétel miatt. Ja, és az A-s autók általában GSi-kből készültek, tehát a többi motorra lehet, hogy nem megy fel alakítás nélkül a váltó (most nem tudom fejből, hogy néznek ki az F Astrában használt motorok). De ha minden összejön, nagyon könnyen elköltheted az autó értékének jelentős hányadát egyetlen alkatrészre... :-)

(aminek mondjuk hasznát aligha veszed utcán, de versenyre annál jobb)

2012. jan. 5. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Igen sajnos drága dolgok. Nem tudom milyen átalakítást lehetve végezni a gépen. De amit kinéztem nem GSI sima 1.6-os Igazándiból nem is kéne ennyire belemenni elég lenne pár aprób módosítás. Ha már a 75 lóból 100-at tudok csinálni boldog vagy :)
2012. jan. 5. 22:23
 5/5 anonim ***** válasza:
Azt szokták mondani ha vannak tuning terveid az autóval, mindig az adott tipus "csúcsmodelljét" vedd meg. Pl: Swift GTI,Saxo VTS,Civic VTI, Punto GT, Astra GSI stb... Jobban is fogsz járni, mert ha megveszed a gyengébb változatot, ráköltesz egy valag pénzt a motorjára plussz lóerőkért, és még mindig csak ott vagy mint a gyári erősebb model. A futóműről fékekről nem is beszélve.
2012. jan. 31. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!