Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A fogyasztás milyen kapcsolatb...

A fogyasztás milyen kapcsolatban van a gázpedál állapotával?

Figyelt kérdés

Ha lepadlózom, biztosan sokat fogyaszt? Vagy esetleg az üzemanyag mennyiségét a komputer szabályozza? Azt tudom, hogy a gázpedál a fojtószelepet fordítja el, ami egy csúszó ellenálláson állít egyúttal.

Van pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsiba. Észrevettem, hogyha 50-el megyek harmadikban, akkor kevesebb fogyasztás jön ki, mintha negyedikben vagy ötödikben mennék. De lehet hogy én nem értelmezem jól és még valamit figyelembe kéne venni.



2012. jan. 10. 00:56
 1/5 anonim ***** válasza:
mióta elektronikus gázpedál van, azóta kb semmilyen
2012. jan. 10. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Régebbi központis autóknál is? Tehát ahogy írtam, bowden->pillangószelep->potméter->ecu+gyújtásvezérlő
2012. jan. 10. 01:20
 3/5 anonim ***** válasza:

Ha 60-al mész ötödikben vagy negyedikben akkor szinte semmi különbség nincs a fogyasztásban. Ugyanis negyedikben kicsit többet forog a motor és ki tudja használni a saját forgási energiájából keletkező lendületét. A biciklizéssel szokták illusztrálni. Ha kisebb áttételt használsz többet tekersz, de kevésbé fáradsz el hiába tekersz többet. Benzinesnél a fojtószelep miatt nem érdemes 1300 környékén forgatni a motort mert többet eszik mintha 1600-on forgatnád.

Dízelnél viszont nincs ilyen tényező tudtommal.

Remélem nagyjából érthető volt amit leírtam. :)

2012. jan. 10. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Ha mechanikus a gázpedál, akkor a "rugdosással" többet fog fogyasztani. Lepadlózod, hirtelen nyit a fojtószelep, nagy mennyiségű többletlevegő áramlik a motorba, a befecskendezőnek vagy karburátornak muszáj több üzemanyagot küldenie, hogy le ne fulladjon. Elektronikus gázpedál esetén az ECU csak a jelet veszi, hogy jó lenne gyorsítani és igyekszik úgy nyitni a fojtószelepet, hogy ne kelljen nagyon dúsítania a keveréket, így ott ez kisebb többletfogyasztást jelent.

A benzinmotor hatásfoka elméletileg akkor lehetne a legjobb, mikor padlógázon mész, mert a motorban ilyenkor nincs fojtás (a fojtószelep ugye nyitott), nem kell energiát fordítania arra, hogy azon átszívja/átpréselje a levegőt. Csakhogy ugye olyankor éktelenül magas fordulaton pörög, ez ront a hatásfokon, mert a belső súrlódás megnövekszik, a gázlengések nem pont olyanok, amilyennek kitalálták őket. Úgyhogy a leggazdaságosabb fordulat mindig valahol a teljes fordulat felénél-harmadánál van. Hogy ezt milyen fojtószelep-állással éred el, az már a terheléstől függően változik.

50-es tempó mellett harmadikban valószínűleg azért jön ki kedvezőbb fogyasztás, mert a fogyasztási görbének ezen az előnyös fordulaton minimuma van és - bár ezt sokan nem hiszik - mindkét irányba, tehát lefelé is emelkedik. 50-es tempó mellett harmadikban lehet, hogy már kényelmes, jól használható nyomatékod van, az autó elvan magának, bírja vonszolni a karosszériát, de nem forogja szét magát. Viszont negyedikben vagy ötödikben, ahol hosszabb az áttétel, a fordulat leesik, a motor kínlódik, csörömpöl, alig bírja vonszolni az autót, csak fogyaszt, mint az őrült. Illetve ott még nem sokkal vagy az alapjárat fölött, tehát a fojtószelep mellett kevés levegő áramlik be, nem éppen optimális a légsebesség, rosszul kever a fő keverőrendszer. Az alapjárati rendszeren meg már éktelen mennyiségű levegő áramlik át, annyi, amennyivel nem tud mit kezdeni, de még nincs olyan légsebesség a fő légtorokban, hogy "leálljon" az áramlás az alapjárati csatornán. Ezért aztán borzasztó rossz az üzemanyag-felhasználás, rosszul porlaszt a befecskendező, több benzin kell ahhoz, hogy valamennyi el is égjen.

2012. jan. 10. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Értem. Ezt azért kérdeztem, mert 1-2 fogyasztáscsökkentő oldalon javasolták, hogy inkább menjünk ötödikben városban, mert kevesebb lesz a fogyasztás. Én ebben kételkedtem, le is teszteltem. Negyedikben nagyjából a fogyasztásmérő felénél volt a mutató és kevés gázzal már húzott. Ötödikben a a 2/3-nál állt a mutató és kis gázra alig gyorsult. Ha már egy enyhébb emelkedő volt, ami hegyi városban előfordul, már teljesen a maxot mutatta a mérő és mégcsak nem is gyorsult az autó.
2012. jan. 10. 23:50

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!