Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb "élmény" vezetni egy...

Nagyobb "élmény" vezetni egy 20 évvel ezelőtti autót, mint egy mait?

Figyelt kérdés

Sajnos nem vezettem még régi szervo nélküli autókat, így nem tudom.

Viszont nekem van egy 2000es Fabiám, és azt tapasztaltam, hogy apám 2008as Cordobáját könnyebb vezetni.


Amúgy hol tudok szerezni 2 ütemű Wartburgot?


2012. jan. 13. 21:21
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Az attól függ, neked mi tetszik. Ha a luxust kedveled, akkor fintorogva fogsz kiszállni egy 20 évvel ezelőtti kisautóból, mert nehéz tekerni a kormányt, olcsó műanyagok borítanak mindent, ordít a motor, recseg a rádió, nincs klíma és borzasztó gagyinak néz ki az egész. Mondjuk egy 20 éves Mercedes W140, Audi V8 vagy BMW E32-től meg oda-vissza leszel, milyen kényelmes.

Ha viszont bejön az, amit az akkori autók tudnak, akkor igenis lehet jó. Közvetlen a kormány, többet érzel az útból, gázadásra hamarabb reagál a motor (akkor még csak mechanikus gázpedált használtak), a féket jobban kell taposni, de kicsit jobb az adagolhatóság, többet hallasz a motor és a futómű zajából és könnyebb az autó, nem olyan tankszerű az egész, ahogy másfél tonnával döcög a kátyúkon, te pedig a karnyi vastag oszlopok közötti lőréseken (ablak helyett újabban ez van) nézelődsz kifelé. Akkoriban még egy tonna körül volt egy kisautó tömege, ez érezhető a futásán is, vékonyak voltak az oszlopok, nagyok az üvegek és nem voltak annyira nagyok a belső terek, közelebb volt minden.

Kétütemű Wartburgot pedig kereshetsz az internetes oldalakon is, még akad belőlük. Nagy része már papírok nélküli, esetleg "szabadulnék tőle, vidd, csak írd át" jellegű autó, rettenetes állapotban, a nosztalgiaautóként használható kockák ára most már eléggé magas. A púposoké meg már vagy 10 éve ezen a szinten van.

2012. jan. 13. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Apám szerint igen. Még a Ladánál 100-nál már izomból kelletett fogni a kormányt addig a mostaninál 160-nál szépen, nyugodtan félkézzel támasztva a kormányt lehet döcögni :D


2 ütemű wartburgot meg itt

[link]

vagy itt

[link]

keress szerintem.(meg még van jópár hasonló oldal, lehet aterán is találsz)

2012. jan. 13. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Más életérzés. Mondjuk nekem nem varnyúm volt, hanem egy 120 as skodám, szervó nélküli, de mivel az eleje könnyű volt, így kb szervó érzetet keltett. Szerettem, bár mindig volt mit bütykölni rajta. Ha szereted ezeket a kocsikat nem csalódsz bennük. A hibáikkal együtt szerethetőek. Nem lehet összehasonlítani a mai agyonelektronizált gépekkel. Ha fenn tudnék tartani két kocsit lehwt lenne még egy 120 om. Még kinézetre sem ronda szerintem.
2012. jan. 13. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Régi autók előnye hogy Te vezeted, nem ő téged.

Kell gépészkedni, izomból tekerni a kormányt.

Ha hülye vagy meghalsz, nem ment meg az elektronika.


Ez egy életérzés, egy flash bomba.

2012. jan. 13. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Papámnak van egy régi wartburgja. Papírjai már régen lejártak, de működőképes, motorikusan egész jó állapotban van. Utánakérdezzek? Kecskeméten van egyébként.
2012. jan. 13. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Elnézést a kérdezőtől, nem a kérdésre válaszolok!

De kár, hogy nincs semmi pénzem, na meg állásom sem. Pedig Kecskeméttől egy köpésre lakok, jó lenne valamit vezetni akár csak az erdők alatt is, mióta megvan a jogsim, nem sokat vezettem, 0 gyakorlatom van, életveszély mellém beülni, ill. a mellettem ülő ment meg a balesetektől... Minden vizsgán átmentem elsőre, de az azóta eltelt másfél év alatt teljesen kijöttem a gyakorlatból.

2012. jan. 13. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Régebben azért mondták hogy a férfiak vezessenek csak autókat mert a váltó és a kormány sem volt olyan finom mint a mostani autóknál.


Persze más vezetni egy 1969-es Chevrolet Impalát és más vezetni egy mostanit.Bár az amerikai és nyugati autókba már a 70-es évekről klímát szereltek talán szervót.A keleti autók meg kacatok voltak mindvégig mivel a pár évtizeddel ezelőttiekben sem volt rendes fűtés és kényelmes ülés vagy elektronika.

2012. jan. 13. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!!


Sajnos csak szabolcsi warnyú lenne jó, Kecskemét messze van :/


Utolsó:

Én is így voltam, igaz nekem kb egy fél évem volt vezetés nélkül, de apáméval mentem azért, de mióta saját autóm van, jól vezetek.

Sajna a benzin egyre drágább... :/

2012. jan. 13. 22:22
 9/13 anonim ***** válasza:

'91-es, 2-es golfom van.

Hobbi és élmény autónak vettem, hát az is :)

Élmény ha egyáltalán beindul, aztán élmény ha egyáltalán megy, aztán pedig élmény amikor beszarsz az erőlködéstől parkolásnál a szervó hiánya miatt :)


Néha tesztelgetek újabb autókat, hát az az igazság hogy az tény hogy az enyémmel gépészkedni kell (néha lábbal tartani az alapjáratot, meg hidegen azért procedúra az elindulás, stb...) de azért mindig jobb szívvel ülök vissza a sajátomba, mert azt értem hogy ezt én vezetem. Sokkal közvetlenebb vezetési élmény. Szó szerint érzed az utat, minden kis apróságot érzel az útból, legyen szó akár csak egy kisebb repedésről, bármiről... Jó két kivétel volt az általam tesztelt autók közül, amik ténleg nagyon jók voltak: Peugeot RCZ és Citroen DS3 racing, de azért ezek nem 1, nem 2, hanem kb. 10 kategóriával másabb autók :)


A szervótlanság nekem nem gond, egyedül ténleg parkolásnál gáz. Ügye lényegében csak akkor tudod tekerni a kormányt ha mozgatod előre hátra a kocsit, és ha kicsi helyre kell beállni (pesten ez gyakori) akkor elég macerás, sokat kell előre hátra tolingászni mire sikerül. Sokáig nem értettem mások hogy csinálják 1-2 menetből, aztán persze rájöttem hogy azért mert egy helyben áll az autóval, és vigyorogva körbetekeri kisujjal kétszer a kormányt. Hát ez nálam nem müxik, ilyenkor így magamban meg is szoktam jegyezni hogy " na ezt én nem tudom megcsinálni". :)


Menet közben néha jön be a benzin szag, néha meg az ablaktisztító szaga is, és az 50-et már nagy sebességnek, a 100-at pedig egyenesen halálos sebességként éled meg. Garantáltan nem fognak elkapni gyorshajtáson, mert sokkal könnyebben észreveszem ha gyorsabban megyek, akár már 5km/h eltérést is (komoly, nem vicc), mert már más érzés vezetni :)


Élmény autó, mert mindig van valami, ami élmény számba megy, még a legközelebbi CBA-ba eljutáskor is van valami, tehát soha nem unalmas az élet... Egy újabb autóba beülsz, odamész és ennyi. Semmi élmény, "csak a szürke hétköznapok".


Télen még úgy ahogy jobb a fapad (bár a párától semmit nem látsz) nyáron viszont a meleg para, mert nincs hűtés, csak az ablak lehúzás marad, ami a szmogos városban választás elé állít: lehúzod az ablakot és akkor nem folyik rólad a víz, viszont megfulladsz, vagy folyik a víz, de nem fulladsz meg :)


Szerintem határozottan nagyobb élmény. Főleg városban, ahol a 40 lóval előzni, sávot váltani, pirosnál elindulni :P úgy hogy tartsad a többiekkel a lépést igazi kihívás. Rendszeresen figyelni kell az autó lendületére és lehetőség szerint lendületből autózni...

2012. jan. 13. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Én imádom a régi autókat, ahol az ember soförnek érzi magát, mert gépészkedni kell és nincs semmilyen elektronika vagy szervo.

Volt Uazunk, wartburgunk, ladánk, trabantunk és nem tudom, Nekem leírhatatlan élmény, hogy olyan egyszerü és puritán minden. Az Uaz volt a kedvencem, semmi elegancia, semmi kényelem, csak az a robusztus megjelenés.

2012. jan. 13. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!